Όνομα ή αριθμοί; Τι είναι προτιμότερο για την ονοματοδοσία ενός νέου αυτοκινήτου;
Τελικά τι είναι πιο «σωστό» στην ονοματοδοσία ενός νέου μοντέλου; Να του δοθεί ένα όνομα; Μήπως είναι καλύτερα ένας αριθμός ή αρκούν απλώς, ορισμένα γράμματα;
Η ονοματοδοσία ενός νέου προϊόντος, ενός νέου αυτοκινήτου στην περίπτωση μας, δεν είναι τόσο απλή υπόθεση όσο ενδεχομένως να φαντάζεται κανείς. Δεν είναι λίγες άλλωστε οι περιπτώσεις που ένα «λάθος» όνομα κατέστρεψε την εμπορική σταδιοδρομία ενός προϊόντος. Πλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες το «ψάχνουν» εξονυχιστικά προτού «βαφτίσουν» τα νέα τους δημιουργήματα.
«Οι άνθρωποι θυμούνται περισσότερο τα πραγματικά ονόματα των αυτοκινήτων από γράμματα ή αριθμούς». Αυτό απέδειξε μια μελέτη που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μάλιστα είναι τέτοια η δύναμη των «ονομάτων» που μπορεί να δημιουργήσει «παρερμηνεύσεις» ακόμα και σε μοντέλα της ίδιας εταιρείας! Στη Ferrari για παράδειγμα, η μελέτη απέδειξε ότι οχήματα όπως η Enzo, η LaFerrari και η California αποδείχθηκαν πολύ πιο αναγνωρίσιμα ως ονόματα (και μοντέλα κατ’ επέκταση) από τις «812», «488» και «F8».
Ένας έξυπνος τρόπος και αναμφίβολα αναγνωρίσιμος είναι αυτός που χρησιμοποιεί η Seat –και όχι μόνο- στα μοντέλα της. Βαφτίζει δηλαδή τα προιόντα της με το όνομα μιας πόλης, ενώ δεν είναι λίγες οι εταιρείες που χρησιμοποιούν ονόματα ζώων στο οχήματα τους. Αντίθετα, η Tesla, εφαρμόζει ένα εντελώς «δικό της» σύστημα ονοματοδοσίας. Η λέξη «S3XY» με τον εμφανή αναγραμματισμό έχει χρησιμοποιηθεί ώστε να «βαφτίσει» τα Model S, Model 3, Model X και Model Y. Σαφώς και τα συμπεράσματα της έρευνας δεν αποτελούν πανάκεια, μαρτυρούν όμως τον τρόπο σκέψης των καταναλωτών.