Ο Glickenhaus κατηγορεί την De Tomaso για αντιγραφή

Ο Glickenhaus κατηγορεί την De Tomaso για αντιγραφή

Θεωρεί πως είναι μια καρικατούρα των Ferrari P4/5 (2006) και Ferrari 330 P4 (1967).

O Jesse Glickenhaus, ιδρυτής της Scuderia Cameron Glickenhaus, φαίνεται πως ενοχλήθηκε από τις ομοιότητες που έχει η νέα De Tomaso P72 με την δική του Ferrari P4/5 (2006), λέγοντας πως δεν είναι τίποτε άλλο από μια αντιγραφή.

«Έβαλαν τσιγαρόχαρτο πάνω από την P3/4, αντέγραψαν αρκετά από τη δική μας P4/5, έκλεψαν το εσωτερικό από τον Horacio (Pagani), το σχεδίασαν με υπερβολή όπως τα pin-up girls του Vargas και το μετέτρεψαν σε καρικατούρα. Μου θυμίζει έργο του Jeff Koons και όχι του Caravaggio.» δήλωσε ο Jesse Glickenhaus στην παρακάτω ανάρτησή του στο Twitter:

 

Ferrari P4/5

Να θυμίσουμε πως η  Ferrari P4/5 (2006) σχεδιάστηκε από τον οίκο Pininfarina μετά από παραγγελία του Jesse Glickenhaus, βασισμένη στα μηχανικά μέρη της Enzo Ferrari (2002) με αμάξωμα εμπνευσμένο από την αγωνιστική Ferrari 330 P3/4 (1967).

Η εξαιρετικής ποιότητας υλοποίηση του project έκανε την Ferrari να επιτρέψει τη χρήση του ονόματός και του εμβλήματος της, όμως στη συνέχεια απέσυρε την υποστήριξή της από τα μεταγενέστερα πρωτότυπα του Glickenhaus, αναγκάζοντάς τον να ιδρύσει τη δική του εταιρεία που σήμερα κατασκευάζει αγωνιστικά υπεραυτοκίνητα και τις αντίστοιχες εκδόσεις δρόμου.

Όσο για την De Tomaso P72 που παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες στα πλαίσια του Goodwood Festival of Speed, αυτή είναι ένα υπεραυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής 72 μονάδων που βασίζεται στο ανθρακονημάτινο monocoque σασί του Apollo Intenza Emozione. Σχετικά με το σχεδιασμό της, η εταιρεία αναφέρει ως πηγή έμπνευσης το πρωτότυπο De Tomaso P70 του 1964 και τα αγωνιστικά της δεκαετίας του'60.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η De Tomaso P72 κάνει πρεμιέρα στο Goodwood [video]

Ferrari VS Glickenhaus VS De Tomaso

Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, οι ομοιότητες μεταξύ των τριών μοντέλων είναι εμφανείς ως προς τις αναλογίες, τις καμπύλες των φτερών, το πανοραμικό παρμπρίζ, τα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) και τις εισαγωγές αέρα. Η De Tomaso μάλιστα έχει πιο δραματική εμφάνιση με πιο έντονο το στοιχείο της υπερβολής.

Αντίστοιχα, η καμπίνα όντως θυμίζει το ύφος της Pagani ως προς το συνδυασμό χρωμάτων και υλικών (δέρμα, μέταλλο και ανθρακονήματα), τον εκτεθειμένο μηχανισμό του κιβωτίου ταχυτήτων και τα όργανα που θυμίζουν ακριβά κοσμήματα.

De Tomaso P72 VS Pagani

Παρόλα αυτά, θεωρούμε πως ο Glickenhaus ήταν άδικος στην κριτική του, καθώς κανένας πλην του Maranello δεν έχει το δικαίωμα να οικειοποιείται τα σχεδιαστικά στοιχεία που εισήγαγε η Ferrari το 1967 με την πανέμορφη 330 P3/4. Η επιλογή της αναβίωσης ενός σχεδίου στο χώρο της αυτοκίνησης είναι σεβαστή και καλοδεχούμενη, όμως είναι παράλογο ο Glickenhaus να περίμενε πως θα έχει την αποκλειστικότητα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube