Nio: Ο ανταγωνιστής της Tesla ισχυροποιείται
Ανταγωνιστής της Tesla στην premium κατηγορία, η κινεζική start-up Nio συνεχίζει να αναπτύσσει το δίκτυο ανταλλαγής των μπαταριών της στην Κίνα, όπου ανακοίνωσε ότι πούλησε περισσότερα από 1.500 EV τον Οκτώβριο.
Αργά αλλά σταθερά, η Nio βρίσκει τη θέση της σε μια αγορά αυτοκινήτων, των οποίων οι ηλεκτρικές προοπτικές είναι τεράστιες. Με λανσάρισμα τον περασμένο Ιούνιο, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κατασκευαστή, ένα SUV με το όνομα ES8, ταξινομήθηκε σε 1.573 κομμάτια κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου, καταγράφοντας συνολικά 4.941 πωλήσεις από την έναρξη της εμπορικής καριέρας του. Μέχρι το τέλος του έτους, η Nio εκτιμά ότι θα πουλήσει 10.000 ES8, με μηνιαίο ρυθμό πωλήσεων περίπου 2.500 μονάδων για τους τελευταίους δύο μήνες του έτους. Ανάπτυξη που κρίνεται απαραίτητη για να αγγίξει την κερδοφορία. Το τρίτο 3μηνο, η Nio σημείωσε καθαρές απώλειες 2,81 δισ. γουάν, ποσό που ισοδυναμεί με 354 εκατομμύρια ευρώ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Η NextEV αποκαλύπτει το ηλεκτρικό Nio EP9 των 1.360 PS [video]
Αμιγώς ηλεκτρικό 7θέσιο SUV, το Nio ES8 βρίσκεται σε άμεσο ανταγωνισμό με το Tesla Model X. Κινούμενο από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες των 240 kW που τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών 70kWh, το ES8 μπορεί να διανύσει 350 km με μία μόνο φόρτιση. Η μπαταρία του είναι σημαντικά μικρότερη από αυτή των 100kWh που ανακοίνωσε η Tesla για το Model X, αλλά το Nio έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: Την τιμή του!
Στην κινεζική αγορά πωλείται έναντι 448.000 γουάν (€56.500), ον δύο φορές φθηνότερο από το Model Χ. Βαριά φορολογημένο στο τελωνείο, το καλιφορνέζικο ηλεκτρικό SUV ξεπερνά τις 900.000 γουάν ή τα €113.000 € στην κινεζική αγορά.
Ανταλλαγή μπαταριών: 18 επιχειρησιακοί σταθμοί
Ενώ οι κατασκευαστές όπως η Tesla ή η Renault, που είχαν δοκιμάσει το σύστημα αυτό για λίγο, εγκατέλειψαν την ιδέα του δικτύου ανταλλαγής μπαταριών, η Nio επιμένει να το προσυπογράφει. Ύστερα από την εγκαίνια του πρώτου κέντρου πριν από λίγες εβδομάδες, ο κατασκευαστής έχει τώρα 18 επιχειρησιακούς σταθμούς σε ολόκληρη την Κίνα. Βρίσκονται κατά μήκος της εθνικής οδού G4 σε ένα «διάδρομο» 2.000 km που μπορεί εύκολα να συνδέσει πολλές μεγάλες κινεζικές πόλεις, όπως το Zhengzhou, το Wuhan, το Changsha ή την Καντόνα. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι κάθε τέτοιος σταθμός υποκαθιστά το σταθμό φόρτισης. Έτσι, αντί να σταματήσει ο χρήστης να φορτίσει το όχημά του σε καθορισμένους σταθμούς φόρτισης, ανταλλάσσει απλώς τη συστοιχία μπαταριών. Μια διαδικασία που διαρκεί λίγα λεπτά για μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία αντί για τα 30-40 λεπτά που χρειάζεται για γρήγορη φόρτιση.
Ένα δίκτυο που θα συνεχίσει να επεκτείνεται τους επόμενους μήνες, καθώς ο κατασκευαστής επιθυμεί να αναπτύξει συνολικά 1.100 σταθμούς μέχρι το 2020 σε όλη την κινεζική επικράτεια. Δίκτυο που θα υποστηρίξει την ανάπτυξη του ES8, αλλά και του ES6, ενός ηλεκτρικού SUV πιο προσανατολισμένου στη «μαζική αγορά» που έχει προγραμματιστεί να λανσαριστεί στις αρχές του 2019.