Mercedes-Benz, απαραίτητη η ανάκτηση μεριδίου αγοράς και αναθεώρηση στρατηγικής στην Κίνα
Το συμβούλιο εργαζομένων της Mercedes-Benz ζητά επείγουσες αλλαγές για την ανάκτηση της θέσης της φίρμας στην αγορά, καθώς οι πωλήσεις επηρεάζονται από την κινεζική οικονομία και τον ανταγωνισμό.
Ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της Mercedes-Benz, Ergun Lümali, υπογράμμισε την ανάγκη για άμεση ανάκτηση μεριδίου αγοράς και αναθεώρηση της στρατηγικής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα, καθώς η μείωση των πωλήσεων αποτελεί σοβαρή πρόκληση για την εταιρεία.
Σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), ο Lümali τόνισε ότι πωλήσεις κάτω των 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ετησίως θα είναι «απαράδεκτες» για τους εργαζομένους.
«Δεν θα είμαστε ικανοποιημένοι με λιγότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο - αυτό είναι απαραίτητο για την πλήρη αξιοποίηση των γερμανικών μας εργοστασίων», δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι μια μακροπρόθεσμη πτώση στις πωλήσεις θα ήταν «καταστροφική» για την εταιρεία.
Τα σχόλιά του έρχονται σε μια περίοδο αυξανόμενης έντασης μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι ανταγωνιστές από την Κίνα προσφέρουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις και διεκδικούν μερίδιο αγοράς.
Η διοίκηση της Mercedes-Benz επιμένει ότι απαιτούνται δραστικές περικοπές για την επιβίωση της εταιρείας, ενώ οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κατηγορούν τη στρατηγική για τα προβλήματα που προκύπτουν.
Πτώση στις πωλήσεις το 2023
Η Mercedes-Benz Cars κατέγραψε πωλήσεις 1,46 εκατομμυρίων αυτοκινήτων τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, σημειώνοντας πτώση 4,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Η ασθενής οικονομία της Κίνας και οι χαμηλές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) σε σύγκριση με την BMW είναι βασικοί παράγοντες που επηρέασαν τα αποτελέσματα. Η εταιρεία αναμένει οι συνολικές πωλήσεις για το έτος να είναι ελαφρώς χαμηλότερες από τα 2,04 εκατομμύρια του 2022.
Ο CEO της Mercedes, Ola Källenius, το 2020 εγκατέλειψε την πολυετή στρατηγική αύξησης όγκου πωλήσεων, εστιάζοντας στα πιο κερδοφόρα τμήματα της αγοράς. Παράλληλα, ξεκίνησε πρόγραμμα περικοπής κόστους άνω του 20% έως το 2025, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της Mercedes ως πολυτελούς μάρκας.
Ωστόσο, οι πωλήσεις των premium EV μοντέλων της εταιρείας στην Κίνα δεν είχαν την αναμενόμενη απήχηση, αφήνοντας χώρο για τα πιο οικονομικά κινεζικά μοντέλα να κυριαρχήσουν.
Ο Lümali δήλωσε ότι η Mercedes πρέπει να εστιάσει ξανά στην ανάπτυξη. «Χρειαζόμαστε ανάπτυξη, ανάπτυξη, ανάπτυξη,» είπε στην FAZ. «Είναι απαραίτητες νέες στρατηγικές.»