Με... κερκόπορτα τη Γαλλία η BYD κάνει απόβαση στην Ευρώπη 

Με... κερκόπορτα τη Γαλλία η BYD κάνει απόβαση στην Ευρώπη 

Με αιχμή του δόρατος το Dolphi, η κινεζική BYD ξεκίνησε ήδη τις πωλήσεις στη Γαλλία. Γιατί έχουν ξεσηκωθεί οι ευρωπαίοι κατασκευαστές;

Προσπέρασαν πρώτα τους Γερμανούς, μόλις πέρυσι τους Ιάπωνες, και πλέον οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι στην κορυφή της λίστας των εξαγωγέων στον κόσμο. Η BYD ξεκινά τις πωλήσεις μοντέλων της στη Γαλλία, πατώντας πόδι στην αγορά της γηραίας ηπείρου.  

Πρόκειται για τη μεγάλη ανταγωνίστρια της Tesla και βεβαίως των Ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, η έλευση της οποίας στη Γηραιά Ήπειρο ήδη προκάλεσε συναγερμό στον κλάδο, με τον Carlos Tavares να μιλά για αθέμιτο ανταγωνισμό αν τα κινεζικά μοντέλα ευεργετηθούν κι αυτά με τις φοροαπαλλαγές δηλαδή που προβλέπονται για τα ευρωπαϊκά μοντέλα.

Η BYD είχε κάνει δυναμικά την εμφάνισή της ήδη από το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον περασμένο Οκτώβριο. Τότε ήταν που το αφεντικό της Stellantis αλλά και υπουργοί της γαλλικής κυβέρνησης είχαν σημάνει το συναγερμό. Αλλά τα επιχειρήματά τους (κραυγές οικονομικού προστατευτισμού επί της ουσίας) ουδόλως επτόησαν τους Κινέζους. Έτσι, την περασμένη εβδομάδα στη Μασσαλία οι μάνατζερ της BYD έδωσαν μια συνέντευξη Τύπου για το πώς θα κινηθούν στην ευρωπαϊκή αγορά. 

Τιμές για όλους
Η BYD έρχεται στην Ευρώπη για να ανταγωνιστεί τους ακριβούς κατασκευαστές και πρωτίστως την Tesla προτάσσοντας τη σχέση ποιότητας/τιμής των αυτοκινήτων της.

Στη γαλλική αγορά διατίθεται εδώ και λίγες εβδομάδες το «συμπαγών διαστάσεων» ελευθέρου χρόνου (SUV) Atto προς €44.000. Διατίθενται επίσης αντί €71.000 η πολυτελής μπερλίνα Han, όπως και το επταθέσιο SUV, Tang. Όμως η αιχμή του δόρατος θα είναι το Dolphin. Ένα μεσαίων διαστάσεων τετράπορτο ή πεντάπορτο μοντέλο με μήκος 4,29 μέτρα και εφοδιασμένο με μια μπαταρία 60KWh που θα του εξασφαλίζει αυτονομία 427 χιλιομέτρων. Το Dolphin στη γαλλική αγορά θα πωλείται προς €28.990 ευρώ, που σημαίνει πως με την οικολογική επιδότηση θα πέσει κάτω από τα €24.000.

Συγκριτικά πλεονεκτήματα
Η BYD έχει πολλά πλεονεκτήματα για να κερδίσει το στοίχημα στην αγορά των προσιτών στα μέσα εισοδήματα ηλεκτρικών οχημάτων. Πρώτον γιατί είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών μπαταριών στον κόσμο. Έτσι έχει τη δυνατότητα να προμηθεύει με δικές της μπαταρίες τις μονάδες παραγωγής της εξοικονομώντας χρήματα και επίσης εξασφαλίζοντας επάρκεια, την ώρα που οι μεγάλοι ανταγωνιστές της στη Δύση εξαρτώνται από τους ανεξάρτητους προμηθευτές τους (ως επί το πλείστον Κινέζους και Κορεάτες).

Ένα άλλο συγκριτικό πλεονέκτημα για την BYD είναι η οικοδόμηση ενός δικτύου διανομής αυτοκινήτων που έως το 2025 υπολογίζει να έχει φτάσει τους 100 αντιπροσώπους της μόνο στη Γαλλία. Δίκτυα αντιπροσωπειών η κινεζική εταιρεία έχει ήδη αναπτύξει και διευρύνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, συγκεκριμένα στη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Ισλανδία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, τη Βρετανία, την Ιρλανδία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, ενώ σύντομα θα εγκατασταθεί και στην Ιταλία.

Απόβαση στην Ευρώπη
Σκοπός της BYD δεν είναι να εισάγει απλώς και να πωλεί τα οχήματά της στην Ευρώπη. Η κινεζική εταιρεία, που κατασκευάζει ήδη ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ουγγαρία, αναζητά μια ευρωπαϊκή τοποθεσία για να «χτίσει» μια μονάδα κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube