Κινέζοι-άλιεν, οι επιβάτες της αυτοκίνησης

Κινέζοι-άλιεν, οι επιβάτες της αυτοκίνησης

Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκουν έναν άλλο τρόπο για τη διείσδυσή τους στις παγκόσμιες αγορές. Την αλλαγή σημάτων.

Η Κίνα βρίσκεται στα πρόθυρα του να φέρει τα αυτοκίνητά της σε ένα παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό δεν συμβαίνει με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά μέσω μιας αναμφισβήτητα καλύτερης, ευκολότερης και φθηνότερης διαδρομής. Ενώ ορισμένοι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν κερδίσει κάποια αναγνώριση σε αγορές όπως η Ρωσία, η Χιλή και το Ιράν, άλλοι κερδίζουν σε υπερπόντια γοητεία μέσω της σύμπραξης με εγνωσμένης αξίας φίρμες.

Καθώς οι παγκόσμιες αγορές συνδέονται ολοένα και περισσότερο μέσω εμπορικών συμφωνιών, κανονισμών και καταναλωτικών αναγκών, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν τώρα τον ανταγωνισμό από σχεδόν κάθε γωνιά του πλανήτη. Κι ενώ το εμπόριο έχει ανοίξει πολλές αγορές σε περισσότερους παίκτες, ο εντονότερος ανταγωνισμός και οι κορεσμένες αγορές επιτείνουν την ήδη περίπλοκη κατάσταση. Δεν είναι τόσο «εύκολο» όσο ήταν για τους Ιάπωνες κατασκευαστές στη δεκαετία του ’50 ή «απλό» όπως ήταν για τους Κορεάτες τη δεκαετία του ’80.

jato_table_china_allien

Κάθε φορά που γεννιέται μια νέα φίρμα, όχι μόνο έχει να αντιμετωπίσει τις ήδη υπάρχουσες ανταγωνίστριές της της στην αγορά, αλλά και τους αυστηρότερους κανονισμούς, τους πιο περίπλοκους περιβαλλοντικούς στόχους και μια πιο απαιτητική καταναλωτική βάση. Αυτή είναι η πραγματικότητα για τις κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων που επιθυμούν να εισέλθουν στις παγκόσμιες αγορές. Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη, καθώς η φήμη τους όσον αφορά ποιότητα είναι χαμηλή. Τι μπορούν, λοιπόν, να κάνουν; Οι τελευταίες κινήσεις από την GM, τη Ford και τη Volkswagen είναι ενδεικτικές του τι μπορούμε να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια.

jato_table_china_allien

Το 2016, το JMC Yusheng S330, ένα 4,6μετρο μαζικό μεσαίο SUV, εισήλθε την κινεζική αγορά αυτοκινήτων. Η JMC Yusheng είναι υπό-φίρμα της Jiangling Motors Corporation, η οποία έχει κοινοπραξία για επιβατικά αυτοκίνητα με την Changan. Πρόκειται για ένα 100% κινεζικό μοντέλο που κάνει παιχνίδι σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες. Οι πωλήσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο κατέγραψαν περισσότερες 3,4 εκατ. μονάδες στην Κίνα. Η είδηση εδώ είναι ότι η Ford, η οποία επίσης διαχειρίζεται μια κοινοπραξία με την Changan, αλλάζει τα σήματα στο Yusheng S330, πουλώντας το ως Ford Territory- όχι μόνο στην Κίνα, αλλά και σε άλλες αγορές μεταξύ αυτών και στην Αυστραλία.

Η Ford παρουσίασε το Territory στο Salão do Automóvel στο São Paulo, στη Βραζιλία τον Οκτώβριο, ελπίζοντας να μετρήσει την αντίδραση του κοινού. Η θετική ανατροφοδότηση σημαίνει ότι η Ford θα ξεκινήσει να διαθέτει το μοντέλο στη Βραζιλία το 2019, καθώς θα ξεκινήσει την τοπική παραγωγή του στη Βραζιλία ή στην Αργεντινή. Με βάση τις προδιαγραφές και τις διαστάσεις του, το Territory θα τοποθετηθεί ως συνδετικό μοντέλο μεταξύ του Ford EcoSport και του Escape και είναι πιθανό να διατεθεί και σε άλλες αγορές στην περιοχή, όπως η Κολομβία και το Μεξικό. Καθώς λοιπόν το λατινοαμερικανικό Territory δεν θα κατασκευάζεται σε σινικά εργοστάσια, αποκαλύπτει ότι η Κίνα τοποθετεί ένα τοπικά σχεδιασμένο μοντέλο της στο επίκεντρο μιας πολύ δημοφιλούς κατηγορίας στη Λατινική Αμερική.

jato_table_china_allien

Αλλά δεν πρόκειται για μια μεμονωμένη περίπτωση. Η Volkswagen ανακοίνωσε επίσης ότι προσαρμόζει ήδη το εργοστάσιό της στο Pacheco στην Αργεντινή για να κατασκευάζει το Tharu. Ένα κινεζικής σύλληψης και σχεδίασης κόμπακτ SUV που παρουσιάστηκε στο τελευταίο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Guangzhou. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Αργεντινής πρέπει να επανατοποθετήσει το ρόλο που διαδραματίζει στο εμπορικό μπλοκ της Mercosur (πρόκειται για την Κοινή Αγορά της Λατινικής Αμερικής), διότι μέχρι τώρα έχει επικεντρωθεί σε κόμπακτ αυτοκίνητα που χάνουν έδαφος από τα SUV.

Και ενώ η Βραζιλία εστιάζει την παραγωγή της σε μικρά αυτοκίνητα και SUV, η Αργεντινή είναι ισχυρή στα μεσαία pick-up και θέλει να γίνει ένας νέος πόλος για την κατηγορία των C-SUV. Το Tharu είναι επομένως το ενδεδειγμένο προϊόν γι’ αυτήν την αγορά. Όπως και το Territory, το νέο Volkswagen θα τοποθετηθεί στην κατηγορία C-SUV, ανάμεσα στο T-Cross και στο Tiguan Allspace, οπότε θα γίνει αντίπαλος του δημοφιλούς Jeep Compass.

jato_table_china_allien

Η General Motors ανακοίνωσε παρόμοια σχέδια και παρουσίασε τη νέα γενιά του Chevrolet Captiva στο πρόσφατο Salon Internacional Del Automovil, στην Bogota στην Κολομβία, τον Νοέμβριο. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το DNA αυτού του κόμπακτ SUV δεν είναι κορεατικό αλλά κινεζικό. Βασίζεται στο Baojun 530, ένα από τα πιο πρόσφατα C-SUV που λανσαρίστηκαν στην κινεζική αγορά με πολύ θετικά αποτελέσματα μέχρι στιγμής -όγδοο C-SUV όσον αφορά τις πωλήσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο. Η SAIC General Motors είναι μια κοινοπραξία που κατασκευάζει διάφορα μοντέλα από τις Chevrolet, Buick και Cadillac.

Η Baojun είναι άλλη μια φίρμα που τα μοντέλα της κατασκευάζονται από την κοινοπραξία μεταξύ GM και SAIC. Το νέο Chevrolet Captiva αναμένεται να τοποθετηθεί μεταξύ του Chevrolet Tracker και του Equinox και να ανταγωνιστεί το Ford Territory, στην επονομαζόμενη κατηγορία C-SUV. Αναμένεται να κατασκευάζεται στην Κίνα για την κολομβιανή αγορά, αλλά θα μπορούσε να διατεθεί και άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής. Οπότε, η τοπική παραγωγή του θα μπορούσε επίσης να είναι μια πιθανότητα.

jato_table_china_allien

Εν τω μεταξύ, οι φίρμες της Δύσης συνεχίζουν να κλιμακώνουν τις εξαγωγές τους από την Κίνα. Δύο από τις μεγαλύτερες αγορές κινεζικών αυτοκινήτων στη Λατινική Αμερική -η Χιλή και το Μεξικό- επιβεβαιώνουν πως τα κινεζικής κατασκευής Chevrolet, Buick και Honda έχουν κερδίσει την αποδοχή του καταναλωτικού κοινού. Συνιστούν σχεδόν το 73% των πωλήσεων για τα κινεζικά εισαγόμενα αυτοκίνητα μέχρι τον Νοέμβριο ή το 5,4% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στις δύο αυτές χώρες.

Ακόμη και αν δύο από τα τρία SUV που προαναφέρθηκαν πρόκειται να κατασκευάζονται στη Λατινική Αμερική, η αλήθεια είναι ότι η Κίνα γίνεται μια σημαντική κοιτίδα αυτοκινήτων, με μοντέλα που αναμένεται να αποτελούν σημαντικούς παίκτες σε κατηγορίες-κλειδιά. Παραμένει φυσικά το γεγονός ότι η Κίνα να δυσκολεύεται να κερδίσει μερίδιο αγοράς με τα δικά της εμπορικά σήματα, αλλά υπάρχει μεγάλη δυναμική σε αυτά, αλλάζοντας απλώς το σήμα τους. Και με αυτό τον τρόπο κεφαλαιοποιούν την αναγνωρισιμότητα και την καλή φήμη που απολαμβάνουν τα εμπορικά σήματα της Δύσης.

jato_table_china_allien

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube