Κατάρρευση γέφυρας στη Βαλτιμόρη, κακά μαντάτα για Mercedes-Benz και Tesla
Το 2023, 750.000 αυτοκίνητα πέρασαν από το λιμάνι της Βαλτιμόρης, σημαντικό κόμβο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Αρκετοί κατασκευαστές, περιλαμβανομένης της Tesla, επηρεάζονται από την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key.
Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, ένας στύλος της γέφυρας Francis Scott Key, που διασχίζει το λιμάνι της Βαλτιμόρης, χτυπήθηκε από φορτηγό πλοίο. Και τα περισσότερα τμήματα της γέφυρας κατέρρευσαν. Από τους έξι εργαζομένους σε έργα οδοποιίας τη στιγμή της κατάρρευσης, δύο ανασύρθηκαν νεκροί και άλλοι τέσσερις αγνοούνται.
Η Βαλτιμόρη φιλοξενεί το μεγαλύτερο λιμάνι εισαγωγής αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Και ανάποδα, από αυτή τη μεγάλη πόλη της Ανατολικής Ακτής, πολλά μοντέλα εξάγονται και στην Ευρώπη.
Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι στη Βαλτιμόρη εκτιμούν ότι το κλείσιμο του περάσματος θα μπορούσε να διαρκέσει έως και τρεις μήνες
Ως εκ τούτου, η λιμενική δραστηριότητα διακόπηκε. Αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν αυτή τη θαλάσσια διαδρομή για να παραδώσουν τα αυτοκίνητά τους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις Mercedes-Benz, BMW και Volkswagen.
Ο τερματικός σταθμός Dundalk που χρησιμοποιείται από τη Volkswagen και την BMW, βρίσκεται απέναντι από τη γέφυρα. Και παραμένει ακόμα προσβάσιμος. Η Mercedes-Benz ωστόσο δεν στάθηκε τόσο τυχερή.
Η εταιρεία της Στουτγάρδης χρησιμοποιεί τον τερματικό σταθμό Fairfield. Που βρίσκεται πίσω από τη γέφυρα. Ως εκ τούτου, αυτή τη στιγμή είναι απροσπέλαστος από τη θάλασσα. Η πρόσβαση θα μπορούσε να αποκλειστεί «για εβδομάδες», σύμφωνα με γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Εκπρόσωπος της Mercedes-Benz είπε ότι η εταιρεία συνεργάζεται με τους εταίρους της στον τομέα των logistics για να «προσαρμόσει τις διαδρομές παράδοσης στις Ηνωμένες Πολιτείες».
Ο Γερμανός κατασκευαστής χρησιμοποιεί και άλλα λιμάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες. Με τα αυτοκίνητά του να φτάνουν μέσω των λιμένων του Brunswick και του Charleston. Δεν γνωρίζουμε ακόμη από πού θα περάσουν τα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes-Benz, όπως οι EQB, EQE ή EQS. Όσον αφορά τις EQE και EQS που κατασκευάζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο αμερικανικό εργοστάσιο στην Tuscaloosa, θα συνεχίσουν να παραδίδονται χωρίς προβλήματα.
Η Tesla είναι η άλλη αυτοκινητοβιομηχανία που θα μπορούσε επίσης να επηρεαστεί. Ο Αμερικανός κατασκευαστής χρησιμοποιεί επίσης τον τερματικό σταθμό Fairfield για να εξάγει ορισμένα από τα μοντέλα του σε όλο τον κόσμο. Συγκεκριμένα, η εταιρεία εξάγει μέσω του Fairfield τα Model S και Model X από τη Βαλτιμόρη στην Ευρώπη. Κανένα πρόβλημα με τα άλλα δύο μοντέλα της τεξανικής φίρμας: Το Model Y κατασκευάζεται στο Βερολίνο και το Model 3 φτάνει στην Ευρώπη από τη Σαγκάη.
Επομένως, η εταιρεία του Elon Musk θα πρέπει να βρει εναλλακτικές λύσεις για να παραδώσει τα δύο πιο πολυτελή μοντέλα της στο ευρωπαϊκό έδαφος. Αλλά η εύρεση εναλλακτικών διόδων δεν είναι τόσο απλή όσο νομίζετε. Δεν είναι όλες οι προβλήτες κατάλληλες για φόρτωση/εκφόρτωση αυτοκινήτων. Οπότε χρειάζεται να βρεθεί ένα λιμάνι με κατάλληλες εγκαταστάσεις -και με διαθέσιμες πόστες.
Ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Pete Buttigieg, δεν έχει δώσει ακόμη συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση της γέφυρας. Ωστόσο, διευκρινίζει ότι η επιστροφή στην κανονικότητα «δεν θα είναι γρήγορη».
Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Βαλτιμόρης εκτιμούν ότι το κλείσιμο του περάσματος θα μπορούσε να διαρκέσει έως και τρεις μήνες. Εάν συμβεί αυτό, η Mercedes-Benz και η Tesla θα πρέπει γρήγορα να εντοπίσουν εναλλακτικές λύσεις.