Η Κίνα απειλεί τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες με απώλειες €7 δισ. ετησίως 

Η Κίνα απειλεί τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες με απώλειες €7 δισ. ετησίως 

«Καμπανάκι» για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία πλέον απειλείται ανοικτά από τις εξαγωγές της Κίνας.

Τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα αποτελούν τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα μπορούσαν να τους κοστίσουν €7 δισ. ετησίως σε χαμένα κέρδη έως το 2030, εκτός εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής λάβουν μέτρα, σύμφωνα με έκθεση της Allianz Trade.

Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να ανταποκριθούν στην πρόκληση με αμοιβαίους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Κίνα, να κάνουν περισσότερα για την ανάπτυξη υλικών και τεχνολογιών μπαταριών EV και επίσης να επιτρέψουν στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σύμφωνα με την έκθεση της γερμανικής ασφαλιστικής εταιρείας Allianz.

Η μελέτη απηχεί την προειδοποίηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Stellantis Carlos Tavares στη φετινή CES ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια «τρομερή μάχη» με τους Κινέζους εισαγωγείς.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια διπλή απειλή από την προοπτική μείωσης των πωλήσεων των δικών τους οχημάτων στην Κίνα, όπου οι τοπικοί κατασκευαστές EV αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους, και από τις αυξανόμενες πωλήσεις εισαγόμενων κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, που κατασκευάζονται στην Κίνα από κινεζικές ή δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί να κάνουν μια επιστροφή στην Κίνα με μεγάλο αριθμό EV σε μια ταχέως εξελισσόμενη αγορά όπου η πίεση για μείωση των τιμών γίνεται εντονότερη.

Η υπερπαραγωγή ηλεκτρικών SUV της Κίνας ασκεί πίεση στις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξάγουν περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη. Οι κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να κοστίσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω από €24 δισ. το 2030, ή 0,15% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος του μπλοκ, ανέφερε η Allianz Trade.

Ωστόσο, οι «εξαρτώμενες από την αυτοκινητοβιομηχανία οικονομίες της Γερμανίας, της Σλοβακίας και της Τσεχίας θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα» μεταξύ 0,3% και 0,4% του ΑΕΠ, ανέφερε η έκθεση.

«Το διακύβευμα είναι υψηλό για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης: τέσσερα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη συναρμολογούνται τοπικά», προσθέτει η έκθεση.

«Η Ευρώπη είναι επίσης η παγκόσμια εξαγωγική δύναμη στον τομέα, με το εμπόριο αυτοκινήτων να δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα μεταξύ 70 και 110 δισ. ευρώ για την ευρωπαϊκή οικονομία κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία».

Η έκθεση ανέφερε ότι ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ (IRA) είχε καταστήσει την Ευρώπη εύκολο στόχο για τις κινεζικές εξαγωγές.

Ενώ η Ευρώπη παραμένει συγκριτικά ανοιχτή σε εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα - η Tesla για παράδειγμα, αντιπροσωπεύει το 20% των πωλήσεων EV στην Ευρώπη - οι ΗΠΑ "είναι μια πολύ πιο σκληρή αγορά για κινεζικά οχήματα" λόγω του IRA. αναφέρει η έκθεση και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube