
Η BYD ετοιμάζεται να ναυπηγήσει το πέμπτο της πλοίο
Η BYD συνεχίζει να επενδύει δυναμικά στην εφοδιαστική της αλυσίδα, καθώς ετοιμάζεται να προσθέσει ένα ακόμα πλοίο RoRo (Roll-on/Roll-off), το πέμπτο κατά σειρά στον στόλο της.


Το νέο πλοίο, με την ονομασία Changsha, πρόκειται να καθελκυστεί μέχρι το τέλος Απριλίου, θα είναι το πέμπτο πλοίο της BYD και θα μπορεί να μεταφέρει έως και 9.200 αυτοκίνητα.
Με μήκος 219 μέτρα και ένα σύγχρονο σύστημα διπλού καυσίμου, που συνδυάζει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και συμβατικά καύσιμα, το Changsha εντάσσεται στη στρατηγική της BYD για μείωση του κόστους μεταφοράς και βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας της.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, έως το 2026 θα έχουν προστεθεί τέσσερα ακόμα πλοία, ανεβάζοντας τη συνολική χωρητικότητα του στόλου στις 67.000 μονάδες. Αυτή η κίνηση δεν είναι τυχαία. Η BYD επιδιώκει να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο στο κόστος μεταφοράς των αυτοκινήτων της, καθώς η παγκόσμια έλλειψη πλοίων RoRo έχει οδηγήσει σε εκτόξευση των ναυτιλιακών εξόδων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BYD έως το 2026 θα έχουν προστεθεί τέσσερα ακόμα πλοία, ανεβάζοντας τη συνολική χωρητικότητα του στόλου στις 67.000 μονάδες
Το 2024, οι τιμές ναύλωσης πλοίων μπορούν να φτάσουν έως και τις €139.000 την ημέρα, με το κόστος αποστολής ανά αυτοκίνητο να ανέρχεται σε περίπου €1.296. Για μια εταιρεία όπως η BYD, η οποία το 2023 είχε εγχώριο κέρδος μόλις €1.100 ανά αυτοκίνητο και διεθνές κέρδος πάνω από €4.500, το υψηλό κόστος μεταφοράς αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην κερδοφορία της.
Με την εισαγωγή του δικού της στόλου, η BYD αναμένεται να μειώσει το κόστος μεταφοράς ανά αυτοκίνητο στα €900 επιτυγχάνοντας μείωση 30%–40% σε σχέση με τη ναύλωση πλοίων. Αν ληφθεί υπόψη ότι η εταιρεία σκοπεύει να εξάγει πάνω από 500.000 αυτοκίνητα μέσα στο 2025, η εξοικονόμηση από τη χρήση ιδιόκτητων πλοίων ενδέχεται να φτάσει τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Η στρατηγική αυτή αποδίδει καρπούς, καθώς η BYD συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά. Το 2024, η Κίνα εξήγαγε συνολικά 5,85 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 19,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ανάμεσα στις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται εκτός Κίνας, η BYD σημείωσε την ταχύτερη ανάπτυξη με 433.000 εξαγωγές, καταγράφοντας αύξηση 71,8% σε σχέση με το 2023. Παρόλα αυτά, η Chery διατηρεί την πρώτη θέση με περισσότερα από 1,14 εκατομμύρια εξαγόμενα αυτοκίνητα, ενώ η SAIC ακολουθεί με 920.000 μονάδες.
Η BYD, ωστόσο, δεν αρκείται σε αυτήν την επιτυχία. Με τον συνεχώς αναπτυσσόμενο στόλο της, τη διείσδυση σε νέες αγορές και την ανταγωνιστική της προσέγγιση, δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν σκοπεύει να είναι απλώς ένας παίκτης στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά ένας ηγέτης με πλήρη έλεγχο σε κάθε πτυχή της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο στόχος της είναι σαφής. Nα μειώσει την εξάρτησή της από τρίτους και να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ανταγωνιστικότητά της στις παγκόσμιες αγορές.