H Fiat Chrysler πουλάει τη Marelli στην Calsonic Kansei
Η FCA συμφώνησε στην πώληση της Magneti Marelli στην Calsonic Kansei της KKR & Co. έναντι 6,2 δισ. ευρώ.
Η Fiat Chrysler Automobiles συμφώνησε να πουλήσει τη μονάδα συστημάτων υψηλής τεχνολογίας Magneti Marelli, στην ιαπωνική προμηθεύτρια συστημάτων Kalsonic Kansei (πρώην θυγατρικής της Nissan) της KKR & Co. σε συναλλαγή ύψους 6,2 δισ. ευρώ, σηματοδοτώντας την πρώτη σημαντική συμφωνία για τον ιταλοαμερικανό κατασκευαστή αυτοκινήτων, υπό το νέο CEO του, Mike Manley.
Η νέα εταιρεία θα αποκαλείται Magneti Marelli CK Holdings, δήλωσαν οι δύο εταιρείες σήμερα σε κοινή δήλωσή τους. Η FCA θα συνάψει πολυετή συμφωνία προμήθειας με την πρώην μονάδα της, η οποία θα διατηρήσει την παρουσία της Marelli στην Ιταλία και θα διατηρήσει το επίπεδο απασχόλησης.
Η συναλλαγή αυτή δημιουργεί έναν κατασκευαστή αυτόματων συστημάτων και εξαρτημάτων με ετήσια έσοδα άνω των $17 δισ., με περίπου 65.000 εργαζόμενους από το Tokyo μέχρι το Μιλάνο.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η KKR & Co. Inc. (παλαιότερα γνωστή ως Kohlberg Kravis Roberts & Co. και KKR & Co. LP) είναι μια παγκόσμια επιχείρηση επενδύσεων που διαχειρίζεται πολλαπλές εναλλακτικές κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων ιδιωτικών κεφαλαίων, ενέργειας, υποδομών, real estate, πιστώσεων και, μέσω των στρατηγικών εταίρων της, αμοιβαίων κεφαλαίων κινδύνου. Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει περισσότερες από 280 επενδύσεις ιδιωτικών μετοχών σε εταιρείες χαρτοφυλακίου με συνολική αξία επιχειρήσεων περίπου $545 δισ., σύμφωνα με στοιχεία μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2017.
Η πώληση της Magneti Marelli είναι ένα από τα πρώτα σημαντικά βήματα για τον Manley, ο οποίος ανέλαβε την FCA λίγες ημέρες πριν από το θάνατο του προκατόχου του, Sergio Marchionne, τον Ιούλιο. Είναι επίσης η πρώτη συναλλαγή Συγχώνευσης και Εξαγοράς (M&A) υπό την εποπτεία του προέδρου John Elkann από τότε που ο «maestro των deal» έφυγε από τη ζωή.
Ο Marchionne, που αρχικά ευνόησε το διαχωρισμό της επιχείρησης με τη διανομή μετοχών στους επενδυτές, είχε δηλώσει ότι η FCA ήταν διατεθειμένη να αλλάξει γνώμη έναντι μιας «μεγάλης επιταγής». Η FCA επέλεξε την πώληση της Magneti Marelli αντί αυτή να εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Milamo, ύστερα από την επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς εν μέσω των παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων και της πολιτικής αβεβαιότητας στην Ιταλία, καθώς και των προειδοποιήσεων σχετικά με τα κέρδη από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους προμηθευτές.
Μειονεκτικές συνθήκες
Η συμφωνία της FCA με την ΚΚΚ & Co. έγινε εν μέσω ενός περιβάλλοντος ιδιαίτερα μειονεκτικού όσον αφορά τις προοπτικές του κλάδου των αυτοκινήτων. Η Daimler εξέδωσε την Παρασκευή που μας πέρασε τη δεύτερη προειδοποίηση μέσα σε τέσσερις μήνες για το ύψος των κερδών και η προμηθεύτρια Continental AG αναθεώρησε προς τα κάτω τις προοπτικές της τον περασμένο Αύγουστο. Η Volvo Cars, τον Σεπτέμβριο, καθυστέρησε τα σχέδιά της για πώληση μετοχών, λέγοντας ότι το χρονοδιάγραμμα δεν είναι «βέλτιστο» και η αξία των μετοχών της Aston Martin έχουν μειωθεί σε σχέση με αυτή της πρόσφατης αρχικής δημόσιας προσφορά τους.
Η FCA θα μπορούσε τώρα να εξετάσει το ενδεχόμενο επιβράβευσης των μετόχων με την πώληση της Marelli. Η μονάδα αυτή θα μπορούσε να παράσχει στη FIAT περισσότερα από δύο δισεκατομμύρια δολάρια σε μερίσματα, σύμφωνα με τον Joel Levington, ανώτερο αναλυτή πιστώσεων της Bloomberg Intelligence.
Οι ιαπωνικές εταιρείες ανακοίνωσαν εξαγορές άνω των $200 δισ. εφέτος, αύξηση 60% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέταξε η Bloomberg. Ο όγκος των συναλλαγών, σύμφωνα με τα στοιχεία, έφτασε ήδη στην υψηλότερη ετήσια τιμή σε περισσότερες από μία δεκαετία.
Οι συνομιλίες της FCA με την KKR ξεκίνησαν αρχικά μήνες πριν, υπό το Marchionne, αναφέρουν πηγές που είναι γνώστες του θέματος. Στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων, η FCA είχε απορρίψει ήδη μια προσφορά, καθώς τις δύο πλευρές χώριζε διαφορά περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, σημείωσαν οι ίδιες πηγές το Σεπτέμβριο.
Πριν από τη διεξαγωγή συνομιλιών με την KKR, η FCA προέβαλε ενδιαφέρον και για άλλους πιθανούς αγοραστές, όπως η Apollo Global Management, η Bain Capital και ένας μη κατονομαζόμενος προμηθευτής ανταλλακτικών από την Ασία, είχαν δηλώσει τον περασμένο Αύγουστο πηγές που γνώριζαν με το θέμα.