H FIAT Chrysler αναθεωρεί τις επενδύσεις στην Ιταλία λόγω φόρων

H FIAT Chrysler αναθεωρεί τις επενδύσεις στην Ιταλία λόγω φόρων

Η απόφαση της Ρώμης να επιβάλει φόρους στα μεγάλου κυβισμού ρυπογόνα αυτοκίνητα οδηγεί σε αναθεώρηση του πλάνου της εταιρείας.

Η FIAT Chrysler Automobiles επανεξετάζει το επενδυτικό της πλάνο για την Ιταλία, αφού η κυβέρνηση ενέκρινε φόρους για την αγορά μεγαλύτερων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Mike Manley.

Η FCA είχε κάνει γνωστό στα τέλη Νοεμβρίου ότι θα ξοδέψει περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέα μοντέλα και κινητήρες στην Ιταλία τα επόμενα τρία χρόνια και ότι θα προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει καλύτερα τα εργοστάσια και να ενισχύσει τις θέσεις εργασίας αλλά και τα περιθώρια κέρδους της.

Ωστόσο, τον Δεκέμβριο, η Ιταλία ενέκρινε μέτρα για την παροχή επιδοτήσεων μέχρι 6.000 ευρώ σε αγοραστές νέων οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων, ενώ εισήγαγε φόρους στα μεγαλύτερα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Η κίνηση αυτή «πυροδότησε» κάποιες δηλώσεις του Manley ο οποίος από το Ντιτρόιτ ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία θα επανεξετάσει το πλάνο επενδύσεών της και θα το αναθεωρήσει, καθώς τώρα ανατρέπονται τα δεδομένα. Δεν μπορώ να πω τίποτα προς το παρόν, είπε, έως ότου ξεκαθαρίσει η κατάσταση.

Η FCA ήθελε να αναβαθμίσει την παραγωγή των Alfa Romeo και των Maserati, αλλά και να προχωρήσει με έμφαση στην παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων με σκοπό να προσθέσει θέσεις εργασίας στην Ιταλία, αλλά και να αυξήσει τα κέρδη της από τα συγκεκριμένα εργοστάσια.
Ωστόσο, όπως δήλωσε ο Manley υπάρχουν και άλλα προβλήματα αυτή τη στιγμή για εταιρεία. Για παράδειγμα οι δασμοί που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση Trump σε χάλυβα και αλουμίνιο θα προσθέσουν ένα επιπλέον κόστος 300 έως 350 εκατομμυρίων δολαρίων για την FCA το 2019.
Την ίδια στιγμή η διαμάχη για το τείχος στα σύνορα ΗΠΑ- Μεξικού έχει αντίκτυπο στην παραγωγή ενός από τα βαρέα φορτηγά φορτηγά της FCA, σε μια στιγμή που η κατηγορία αυτή είναι από τις πλέον κερδοφόρες για την εταιρεία στις ΗΠΑ και στην οποία «μάχεται» να πάρει την πρωτοκαθεδρία από τη General Motors και της Ford.

Ο Manley, ο οποίος πήρε το τιμόνι στην FCA μετά τον ξαφνικό θάνατο του Marchionne, δήλωσε επίσης ότι παρά τα όποια λεγόμενα, η Comau και η μονάδα χύτευσης Teksid, δεν ήταν προς πώληση αυτή τη στιγμή. «Είμαι επικεντρωμένος στην αναβάθμιση της αξίας αυτών των επιχειρήσεων. Εάν μπορώ να το κάνω αυτό, αυτό θα μου δώσει επιλογές στο μέλλον», είπε.

Η FCA πέρυσι συμφώνησε να πωλήσει το μεγαλύτερο κατασκευαστή ανταλλακτικών της, την Magneti Marelli, στην ιαπωνική εταιρεία Calsonic Kansei, η οποία ανήκει στην εταιρεία ιδιωτικών μετοχών της KKR, αντί 6,2 δισ. Ευρώ. Αυτό είχε πυροδοτήσει τις φήμες που ήθελαν την FCA να βγάζει προς πώληση και τις Comau και Teksid.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube