H Ferrari ντεμπουτάρει στο χρηματιστήριο
Ξεκίνησε η διαπραγμάτευση των τίτλων της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ως εταιρείας ξεχωριστής από τη Fiat Chrysler Automobiles.
Η Ferrari άρχισε επίσημα τη διαπραγμάτευση ως ξεχωριστή εταιρεία στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) με την προσφορά προς πώληση του 10% των μετοχών της.
Ο πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne, ξεκίνησε τη σημερινή συνεδρίαση στη Wall Street χτυπώντας το κουδούνι στο NYSE. Ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει το RACE ως κωδικό (ticker symbol) για την εισαγωγή της στη διαπραγμάτευση.
Η Ferrari προσφέρει αρχικά 17.175.000 μετοχές, με αρχική τιμή $52 η μία. Η προσφορά προγραμματίζεται να κλείσει στις 26 Οκτωβρίου και περιγράφεται ως μέρος μιας σειράς πράξεων για τον χωρισμό της Ferrari από τη Fiat Chrysler Automobiles. Σύμφωνα με ανακοίνωση, «Η FCA αναμένει να διανείμει το υπόλοιπο μερίδιο της Ferrari που έχει στην κατοχή της, σε μετόχους της FCA στις αρχές του 2016».
Ο Sergio Marchionne, CEO της FCA και αφεντικό της Ferrari, είχε πει πρόσφατα: «Μετά την απόκτηση μειοψηφικού μεριδίου στην Chrysler, νωρίτερα αυτή τη χρονιά, η μετατροπή της FIAT και της Chrysler σε FCA ολοκληρώθηκε αυτό το μήνα με το ντεμπούτο μας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
«Καθώς προχωρούμε στην πραγμάτωση του επιχειρηματικού σχεδίου 2014-2018 και εργαζόμαστε για τη μεγιστοποίηση της αξίας των επιχειρήσεών μας προς όφελος των μετόχων μας, πρέπει να ακολουθήσουμε διαφορετικούς δρόμους για την FCA και τη Ferrari».
Η FCA σήμερα κατέχει το 90% της Ferrari, ενώ το υπόλοιπο 10% είναι στα χέρια του Piero Ferrari, του μόνου εν ζωή γιου του Enzo Ferrari.
O Luca di Montezemolo, πρόεδρος της Ferrari από το 1991, παραιτήθηκε πέρσι από τη θέση του και αντικαταστάθηκε από τον Marchionne. Τότε είχε δηλώσει: «Η Ferrari θα έχει ένα σημαντικό ρόλο να παίξει μέσα στον Όμιλο FCA, όσον αφορά στην εισαγωγή στη Wall Street.
«Αυτή θα ξεκινήσει μια νέα και διαφορετική φάση, της οποίας πιστεύω ότι θα ηγηθεί ο νέος CEO του Ομίλου».
Υπήρξαν όμως φήμες ότι ο Montezemolo και ο Marchionne είχαν συγκρουστεί για το μέλλον της Ferrari.