H Ferrari επιβεβαιώνει το φημολογούμενο SUV
H Ferrari μελετά την προσθήκη ενός 4θέσιου «χρηστικού αυτοκινήτου» ως μέρους της διεύρυνσης της γκάμας της, με στόχο να διπλασιάσει τα κέρδη της μέχρι το 2022.
Πηγή μέσα από τη μοντενέζικη εταιρεία επιβεβαίωσε τα σχέδια της Ferrari για την προσθήκη ενός «χρηστικού οχήματος» στην γκάμα της.
Το χρονικό σημείο είναι κομβικό, καθώς το 2021 ολοκληρώνεται το 5ετές πρόγραμμα υπό τη διεύθυνση του Sergio Marchionne, ο οποίος την ίδια χρονιά εγκαταλείπει βάσει συμβολαίου και το πόστο του. Πρόγραμμα που στοχεύει στην αύξηση των ετήσιων παραδόσεων πέρα από το αυτοεπιβαλλόμενο όριο των 10.000 αυτοκινήτων. Όριο που επιτρέπει στην εταιρεία να λειτουργεί με λιγότερο αυστηρούς κανόνες κατανάλωσης και ρύπων, είπε η πηγή, η οποία ζήτησε να μην κατονομαστεί μιας και το θέμα είναι διαβαθμισμένο.
Μεταξύ των πρότζεκτ που αξιολογούνται είναι κι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο τεσσάρων θέσεων, το οποίο θα προσφέρει περισσότερο χώρο από την υφιστάμενη δίθυρη GTC4Lusso. Το μοντέλο αποκαλείται εσωτερικά το «χρηστικό όχημα Ferrari» και αποτελεί παράδοξη εξέλιξη μιας κι έρχεται σε συνέχεια των προηγούμενων σθεναρών αντιρρήσεων του Marchionne για την ανάπτυξη ενός crossover ή SUV. Η οικογενειακή Ferrari θα απευθύνεται σε πελάτες της Ασίας, και ιδιαίτερα της Κίνα και θα μπορεί να εισφέρει στη συνολική παραγωγή της εταιρείας μόνο 2.000 κομμάτια σε ετήσια βάση, ανέφερε η πηγή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Ferrari GTC4Lusso T
Η Ferrari μελετά τρόπους για να εξασφαλίσει το σπορ χαρακτήρα της με το νέο μοντέλο της, το οποίο ο κατασκευαστής θα προσπαθήσει να το λανσάρει ως νέα κατηγορία της αγοράς και όχι ως ένα κορυφαίο crossover ή SUV, κατά το πρότυπο των Maserati, Bentley και Lamborghini. Το νέο μοντέλο, το οποίο θα μπορούσε να έχει δύο ή τέσσερις πόρτες, αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά από το 2021, δήλωσε η πηγή. Αλλά προς το παρόν δεν έχει ληφθεί η τελική απόφαση για το μοντέλο.
Σύμφωνα με το νέο επιχειρηματικό σχέδιο της Ferrari, το οποίο πρόκειται να παρουσιαστεί στις αρχές του 2018 και θα μπορούσε να εκθέσει τον κατασκευαστή αυτοκινήτων σε αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η εταιρεία θα κατασκευάσει κι άλλα υβριδικά μοντέλα για να βελτιώσει την αποδοτικότητα των αυτοκινήτων της και να προσεγγίσει νέους, πλούσιους αγοραστές. Εκπρόσωπος της Ferrari όταν ερωτήθηκε για όλα αυτά αρνήθηκε να σχολιάσει.
Από τότε που ανέλαβε τη Ferrari, ο Marchionne πιέζει διαρκώς για αύξηση στον όγκο παραγωγής, έχοντας ήδη υπερκεράσει το παλαιότερο όριο των 7.000 αυτοκινήτων. Ενώ αυτή η προσέγγιση κινδυνεύει να διαλύσει το αποκλειστικό κασέ της μάρκας, ο 65χρονος διευθύνων σύμβουλος της Ferrari υποστήριξε την ανάπτυξη με αποκλειστικά μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, όπως η ανοιχτή LaFerrari Aperta. Ανάπτυξη μέσω της οποίας επιδιώκει να διασφαλίσει την ανεξαρτησία της Ferrari, εν μέσω ενός περιβάλλοντος όπου η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να ξεπεράσει τις δυσκολίες που προκύπτουν για τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια.
Η Ferrari, η οποία ανακοίνωσε κέρδη την περασμένη Τετάρτη, βρίσκεται σε τροχιά να αυξήσει τα μικτά κέρδη, πριν από τόκους, φόρους, αποσβέσεις και χρεολύσια, πάνω από 14% φέτος σε τουλάχιστον ένα δισ. ευρώ. Η νέα στρατηγική ενδέχεται να περιλαμβάνει το διπλασιασμό των κερδών αυτών σε πέντε χρόνια, ανέφερε η πηγή.
Ο σημερινός στόχος της Ferrari είναι να αυξήσει τις πωλήσεις σε 9.000 αυτοκίνητα το 2019 από 8.014 το 2016. Οι αναλυτές της Mediobanca, του UBS Group και του Sanford C. Bernstein & Co. προβλέπουν ότι οι παραδόσεις θα μπορούσαν να φτάσουν τις 15.000 με μια νέα στρατηγική, την οποία ο Marchionne υπονοούσε ότι είχε αναπτύξει κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των κερδών του πρώτου 3μήνου, τον περασμένο Μάιο.
Το σχέδιο βέβαια ενέχει τον κίνδυνο να αυξήσει τις ετήσιες παραδόσεις σε περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ετησίως, γεγονός που θα αναγκάσει τη Ferrari να πάψει να είναι «μικρός κατασκευαστής αυτοκινήτων», κάτι που τον προστατεύει από κάποιες ευρωπαϊκές και αμερικανικές διατάξεις οικονομίας και εκπομπών ρύπων.
Υβριδικός προσανατολισμός
Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα, η Ferrari, που ήδη αποσυνδέθηκε από τη Fiat Chrysler Automobiles το 2016, σχεδιάζει να εντάξει στην γκάμα της περισσότερα υβριδικά αυτοκίνητα από το 2019, για να συμμορφωθεί με αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ανέφερε η πηγή. Και συμπλήρωσε ότι, αυτά τα μοντέλα, όπως και η υφιστάμενη LaFerrari, θα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτροκινητήρα για να βελτιώσουν τις επιδόσεις του και να αυξήσουν την ιπποδύναμή τους. Η Ferrari μπορεί επίσης να πληρώσει τα πρόστιμα που θα προκύψουν είτε να εξαγοράσει πιστώσεις ρύπων και να προσθέσει αυτά τα έξοδα στην τιμή των αυτοκινήτων της, δήλωσε ο αναλυτής Mediobanca, Massimo Vecchio.
Εν τω μεταξύ, η αύξηση της παραγωγής θα μπορούσε να εξαναγκάσει τη Ferrari να προσθέσει μια δεύτερη βάρδια στο εργοστάσιό της στο Maranello, το μοναδικό εργοστάσιο παραγωγής της, δήλωσε η πηγή. Τα στελέχη της εταιρείας είχαν συναντήσεις με επενδυτές τις προηγούμενες εβδομάδες για να τους προετοιμάσουν για τη νέα στρατηγική, συμπλήρωσε η πηγή.
Ο Marchionne, ο οποίος είναι και διευθύνων σύμβουλος της πρώην μητρικής Fiat Chrysler Automobiles, πρόκειται να παρουσιάσει τα τελικά σχέδιά του και για τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες στις αρχές του 2018. Να θυμίσουμε εδώ ότι ο Marchionne προτίθεται να αποχωρήσει από τη FIAT το 2019 και από τη Ferrari δύο χρόνια αργότερα.