H Chery θα δώσει πλατφόρμες στην JLR;
Για να υποστηρίξει την ισχυρή παρουσία της στην Ευρώπη, η κινεζική Chery Auto θα να συνεργαστεί με πολλές ευρωπαϊκές φίρμες, περιλαμβανομένων μίας ή δύο «premium», στις οποίες θα παρέχει πλατφόρμες για ηλεκτρικά.
Η Chery Auto φτάνει στην Ευρώπη με τουλάχιστον τρεις μάρκες: Exlantix, Jaecoo και Omoda. Και κατά τα φαινόμενα δεν σκοπεύει να αρκεστεί σε ρόλο κομπάρσου και υπό τη σκιά των ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων.
Ως εκ τούτου, ο Κινέζος κατασκευαστής αποφάσισε να συνεργαστεί με ορισμένους από τους Ευρωπαίους, προκειμένου να τους προμηθεύσει πλατφόρμες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ήδη στη διαδικασία οριστικοποίησης μιας συμφωνίας με δύο μάρκες από τη Γηραιά Ήπειρο, ο Yin Tongyue και πρόεδρος της Chery, δήλωσε ότι θα συνάψει ακόμη μια συμφωνία με έναν ή δύο άλλους κατασκευαστές πιο «υψηλών προδιαγραφών» από τις φίρμες που δραστηριοποιούνται στη Γηραιά Ήπειρο. Αλλά ποιες μάρκες είναι αυτές;
Η Chery θα χρησιμοποιήσει το πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη για να κατασκευάζει τα ηλεκτρικά της
Όταν ο Yin Tongyue αναφέρει μία ή δύο μάρκες «πιο high-end από τη δική μας» (αναφορά στην Exlantix), οι υποψήφιοι δεν φαίνονται πολλοί. Η Audi και η Porsche έχουν ήδη την πλατφόρμα PPE για την Ευρώπη και άλλες αγορές. Πάνω της βασίζονται τα νέα Audi Q6 e-tron και Porsche Macan EV. Επιπλέον, η Audi έχει ήδη υπογράψει συμφωνία με τη SAIC για την κινεζική αγορά, ενώ η Volkswagen έχει ενώσει τις δυνάμεις της με την XPeng.
Η BMW και η Mercedes-Benz έχουν ήδη αναπτύξει τις δικές τους ηλεκτρικές πλατφόρμες υψηλής τεχνολογίας: Neue Klasse για το Μόναχο και Mercedes-EQ και MMA για την εταιρεία της Στουτγάρδης. Από την πλευρά τους, η Alfa Romeo, η Lancia και η DS Automobiles μπορούν να βασίζονται στις αρχιτεκτονικές STLA του Ομίλου Stellantis και το δίδυμο Volvo-Polestar αποτελεί μέρος του κινεζικού Ομίλου Geely.
Τι απομένει λοιπόν σε αυτή τη λογική του high-end χωρίς να είναι υπέρ-πολυτελής; Μόνο η JLR. Η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε την ηλεκτροκίνητη τροχιά της για το εγγύς μέλλον: Η Jaguar θα γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική φίρμα από το 2025, ενώ η Land Rover θα περάσει αρχικά από μια φάση «plug-in hybrid», αλλά θα γίνει επίσης ηλεκτρική μέχρι το 2030. Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι η JLR και η Chery είναι ήδη βιομηχανικοί εταίροι μέσω μιας κοινοπραξίας που φτιάχνει Jaguar και Land Rover στην Κίνα σε ένα εργοστάσιο που βρίσκεται στο Changshu.
Επιπλέον, η Chery θα ολοκληρώσει την αγορά του πρώην εργοστασίου της Nissan στη Βαρκελώνη, το οποίο έκλεισε το 2021 για την εκεί παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Πληροφορίες οι οποίες έχουν επιβεβαιωθεί από την ισπανική κυβέρνηση και τη διαπραγματεύτρια EV Motors που διαχειρίζεται τα πράγματα για λογαριασμό της Chery Auto. H κινεζική κατασκευάστρια όμως βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την ιταλική κυβέρνηση για την ανέγερση μεγάλου εργοστασίου και στη γειτονική χώρα.