Groupe PSA: Εξηλεκτρίζει όλη την γκάμα του στην Κίνα
Η σινική αγορά θα έχει στη διάθεσή της μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα του Groupe PSA, με ορίζοντα το 2025.
Από το 2020, το Groupe PSA θα προσφέρει ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των βενζινοκίνητων μοντέλων του που συναρμολογούνται στην Κίνα από την κοινοπραξία Dongfeng Peugeot-Citroën Automobiles. Αρχικά, το Peugeot 2008 θα κάνει την είσοδό του με την 100% ηλεκτρική εκδοχή του, την e-2008 που βλέπετε στη φωτογραφία. Θα ακολουθήσουν τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά Peugeot 4008 και Citroën C5 Aircross, με την υποστήριξη φυσικά της μπερλίνας 508 L PHEV που λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 2019.
Σύμφωνα με το Dongfeng Motor Group, ο πλήρης κατάλογος του Groupe PSA στην κινεζική αγορά θα προσφέρει ηλεκτροκίνητες παραλλαγές για κάθε μοντέλο που συναρμολογεί μέχρι το 2023. Να θυμίσουμε ότι η κοινοπραξία του γαλλικού ομίλου με την Dondfeng σε αναλογία 50:50 χρονολογείται από το 1992.
Πολύπλοκη κατάσταση για την DS Automobiles
Από την άλλη πλευρά, είναι πιο περίπλοκο για την premium φίρμα του ομίλου, την DS Automobiles. Το Groupe PSA αποφάσισε να μεταπωλήσει το εργοστάσιό του στο Shenzhen και να τερματίσει τη συνεργασία με την Changan για την παραγωγή μοντέλων της DS Automobiles στην Κίνα.
Εδώ πρέπει να πούμε ότι η μονάδα του Changan σχεδιάστηκε με ετήσιο στόχο παραγωγής τα 200.000 αυτοκίνητα, αλλά μόλις 5.000 μονάδες DS θα ολοκληρώσουν την κατασκευή τους εφέτος σε αυτή τη γραμμή παραγωγής!
Κίνα, η κορυφαία αγορά «πράσινων αυτοκινήτων»
Παρά την τρέχουσα κρίση στη σινική αγορά αυτοκινήτων (17 συνεχείς μήνες πτώσης των πωλήσεων) και τη σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων για την αγορά ενός «καθαρού» μοντέλου, η Κίνα παραμένει η πρώτη αγορά για τα «πράσινα αυτοκίνητα».
Πρέπει να ειπωθεί ότι η χώρα απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες το 10% των πωλήσεών τους να είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 2018 σε όλο τον κόσμο, το 61% των πωλήσεων EV πραγματοποιήθηκε στην Κίνα, ενώ για το τρέχον έτος το ποσοστό αυτό βρίσκεται πάνω από το 50%.
Οι ξένοι κατασκευαστές όπως το Groupe PSA δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί με αξιώσεις στη μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο, καθώς η κατηγορία αυτή αποτελεί κινεζικό μονοπώλιο, με πάνω από το 90% των πωλήσεων να ανήκει σε τοπικές φίρμες -BYD, SAIC, BAIC...