Γιατί η JLR καθυστερεί το λανσάρισμα νέων ηλεκτρικών;

Γιατί η JLR καθυστερεί το λανσάρισμα νέων ηλεκτρικών;

Ο Όμιλος Jaguar Land Rover επισημαίνει μια «επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά». H JLR Προτιμά να καθυστερήσει την εξέλιξη των 100% ηλεκτρικών μοντέλων του, επιταχύνοντας στα plug-in hybrid.

JLR

H Jaguar Land Rover μόλις ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει τo λανσάρισμα δύο ηλεκτρικών μοντέλων. Η JLR κάνει λόγο για «επιβράδυνση της ζήτησης» και προτιμά να πάει για λίγο βήμα σημειωτόν. 

Ταυτόχρονα, ο όμιλος σημειώνει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα του και μάλιστα κάνει λόγο για «αιφνιδιαστική αύξηση» της ζήτησης. Μια παρατήρηση που ωθεί τη φίρμα να αναθεωρήσει τη στρατηγική της.

Ο οικονομικός διευθυντής της JLR, Richard Molyneux, δήλωσε ότι τιμή του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της Land Rover θα είναι «αρκετά υψηλή έτσι ώστε να επιτρέψει στην εταιρεία να διατηρήσει το περιθώριο κέρδους»

JLR

Χάρη στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Range Rover Evoque, η Jaguar Land Rover έχει αυξήσει τις πωλήσεις της στην αγορά των PHEV, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ο όμιλος πούλησε 45.224 plug-in hybrid το 2023, αύξηση 68% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Ως εκ τούτου, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία προτιμά να επιμείνει προς αυτή την κατεύθυνση, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι θα υστερεί στην 100% ηλεκτρική γκάμα της. Εκπρόσωπος του ομίλου εξηγούσε ότι οι ομάδες της JLR «εργάζονται σκληρά για να αυξήσουν την παραγωγική ικανότητα σε επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα».

Όπως αποδεικνύεται, οι πωλήσεις αυτών των μοντέλων έχουν περιοριστεί τους τελευταίους μήνες λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα της JLR. Ο Adrian Mardell, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, διαβεβαιώνει ότι οι πελάτες του έχουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα PHEV. Πιστεύει μάλιστα ότι «η μαζική αποδοχή των plug-in hybrid ήταν μια έκπληξη». O όμιλος δεν περίμενε τέτοιο ενθουσιασμό. Η Jaguar Land Rover σχεδίαζε αρχικά να λανσάρει έξι 100% ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026.

JLR

Εδώ να σημειώσουμε ότι 16.000 πελάτες ήδη εγγραφεί στη λίστα αναμονής για να αγοράσουν το πρώτο ηλεκτρικό Range Rover. Όμως ο όμιλος έχει περιορίσει τις φιλοδοξίες του. Και τελικά μόνο τέσσερα μοντέλα θα λανσαριστούν μέχρι το 2026.

Ο Mardell διευκρινίζει ότι «θα είμαστε λίγο πιο αργοί από αυτό που είχαμε ανακοινώσει πριν από τρία χρόνια». Η παραπάνω ανακοίνωση έγινε στους επενδυτές στις 2 Φεβρουαρίου 2024. Η ηλεκτροκίνηση παραμένει ωστόσο προτεραιότητα για τον κατασκευαστή.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η JLR στοχεύει 60% πωλήσεις ηλεκτρικών έως το 2030 και 100% έως το 2036. Ο επικεφαλής του βρετανικού ομίλου διευκρινίζει ότι «αν καταναλώνουμε περισσότερο χρόνο, είναι επίσης για να διασφαλίσουμε ότι διαθέτουμε στην αγορά τα καλύτερα μοντέλα που έχουμε ποτέ εξελίξει». Κι αν χρειαστεί, «θα επιτραπεί στις ομάδες εργασίας να μείνουν κι άλλο πίσω από το πρόγραμμα», διευκρίνισε ο Adrian Mardell. Το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο Range Rover αναμένεται να λανσαριστεί εφέτος.

Φυσικά θα πρόκειται για ένα SUV που θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MLA, όπως και τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το 2025, η Land Rover έχει υποσχεθεί δύο μικρότερα ηλεκτρικά που θα κατασκευαστούν στην επερχόμενη ηλεκτρική πλατφόρμα EMA της JLR. Η Jaguar, από την πλευρά της, θα διαθέσει στην αγορά έναν αντίπαλο της Porsche Taycan. Ύστερα από αυτά τα τέσσερα πρώτα μοντέλα, θα μπορούσε να δρομολογηθεί μια 100% ηλεκτρική έκδοση του Defender.

JLR

Ακόμη δεν έχει αποκαλυφθεί η τιμή για τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου. Ο οικονομικός διευθυντής της JLR, Richard Molyneux, είπε μόνο ότι η τιμή του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της Land Rover θα είναι «αρκετά υψηλή έτσι ώστε να επιτρέψει στην εταιρεία να διατηρήσει το περιθώριο κέρδους». 

Περιθώριο που έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά για τους Βρετανούς το 2023. Πρόκειται για μια στρατηγική που μοιάζει με αυτή που υιοθέτησε η Ford. Η αμερικανική εταιρεία χάνει πολλά χρήματα από τα ηλεκτρικά μοντέλα ($4,7 δισ. το 2023) και λέει ότι θέλει να επικεντρωθεί κι αυτή στα plug-in hybrid.

Ο Jim Farley, το αφεντικό του Μπλε Οβάλ, εξήγησε ότι «τα επαναφορτιζόμενα θα διαδραματίζουν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στη μετάβαση του κλάδου μας και θα είναι παρόντα μακροπρόθεσμα». Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford αναγνώρισε επίσης ότι τα PHEV μπορούν να δημιουργήσουν πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από τα ηλεκτρικά. Άλλες μάρκες, ωστόσο, συνεχίζουν να επιταχύνουν την ηλεκτροκίνηση. Η BMW ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξής της θα προέρχεται πλέον από 100% ηλεκτρικά μοντέλα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube