Γερμανοί εμπλέκουν και την BMW στο σκάνδαλο παραποίησής των εκπομπών ρύπων
Διαψεύδει η BMW το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Bild που κάνει λόγο για σκάνδαλο και των Βαυαρών.
Πτώση μεγαλύτερη του 8% κατέγραψαν σήμερα οι μετοχές της BMW, μετά από δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού αυτοκινήτου Auto Bild, στο οποίο τονίζεται ότι οι εκπομπές ρύπων συγκεκριμένου μοντέλου της εταιρείας ήταν πολύ μεγαλύτερες από αυτές που επιτρέπουν οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν δοκιμάστηκε και μετρήθηκε στο δρόμο.
Σύμφωνα με προδημοσίευση του σχετικού άρθρου στο site του περιοδικού, το οποίο θα κυκλοφορήσει ολόκληρο στην αυριανή έντυπη έκδοση, η VW δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που τα αυτοκίνητα της παράγουν μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων απ' τα νόμιμα όρια.
Το άρθρο αναφέρεται στη δοκιμή της ντίζελ X3 xDrive 20d και σε δοκιμές που διενήργησε ο μη κερδοσκοπικός ερευνητικός οργανισμός International Council on Clean Transportation (ICCT). Οι μετρήσεις έγιναν σε συνθήκες πραγματικής κίνησης και έδειξαν σύμφωνα με το δημοσίευμα ότι το συγκεκριμένο μοντέλο εκπέμπει 11 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου από αυτό που επιτρέπουν οι κανόνες της ΕΕ.
Η BMW έσπευσε να διαψεύσει το δημοσίευμα, τονίζοντας πως δεν έχει νοθεύσει τα αποτελέσματα των δοκιμών. «Στον όμιλο της BMW δεν υπάρχουν συγκεκριμένες δραστηριότητες ή τεχνολογικά συστήματα που επηρεάζουν τις εκπομπές ρύπων που καταγράφονται κατά τη διάρκεια των δοκιμών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το δημοσίευμα έρχεται λίγες ημέρες αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο της Volkswagen, το οποίο έχει πάρει πλέον τεράστιες διαστάσεις. Σκάνδαλο που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ αλλά που φαίνεται ότι θα ξεπεράσει τον Ατλαντικό και θα αγγίξει τελικά για τα καλά και την Ευρώπη.
Οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι το δημοσίευμα δεν αναφέρεται στην ύπαρξη κάποιας παράνομης συσκευής, όπως στην περίπτωση της Volkswagen, αλλά προσπαθεί να αναδείξει το συνολικό πρόβλημα με τις μετρήσεις ρύπων στην Ευρώπη, που προέρχονται μέσα από ένα απαρχαιωμένο πλέον σύστημα εργαστηριακών μετρήσεων και δεν ανταποκρίνονται στη σύγχρονη εποχή και πολύ περισσότερο δεν καταγράφει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.
Και στο θέμα αυτό το πραγματικό σκάνδαλο είναι αυτό που ανέδειξε με σημερινό δημοσίευμά του ο Guardian. Η βρετανική εφημερίδα, όπως γράψαμε νωρίτερα, αναφέρει ότι έχει στην κατοχή της έγγραφα τα οποία αποδεικνύουν ότι Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο ασκούσαν παρασκηνιακά πίεση στη ΕΕ να μην κάνει πιο αυστηρές τις μετρήσεις ρύπων.