Γερμανική τηλεόραση: Η VW παραπλανά και στα ντίζελ Euro 6
Είναι η γερμανική τηλεόραση που το επιβεβαιώνει. Το κανάλι SWR, ύστερα από ανάγνωση εσωτερικών εγγράφων της VW, είναι κατηγορηματικό: Οι νέοι κινητήρες ντίζελ Euro 6, τύπου EA 288, διαθέτουν παράτυπο λογισμικό!
Nέο σκάνδαλο εν όψει; Τουλάχιστον αυτό θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος ύστερα από τις αποκαλύψεις που έκανε και τα στοιχεία που επικαλείται η γερμανική τηλεόραση SWR (Südwestrundfunk), τοπικό δημόσιο δίκτυο για τα κρατίδια Βάδης-Βυρτεμβέργης και Ρηνανίας-Παλατινάτου.
Επί της ουσίας και αφού εξέτασε εμπιστευτικά εσωτερικά έγγραφα της Volkswagen, που χρονολογούνται από τα τέλη του 2015, φαίνεται ότι οι κινητήρες ντίζελ EA288, οι οποίοι πήραν τη σκυτάλη από τους EA189 που βρέθηκαν στο επίκεντρο του dieselgate από το 2015, ήταν επίσης εφοδιασμένοι με λογισμικό παραπλάνησης. Με άλλα λόγια software που ανίχνευε τη διάρκεια κατά την οποία ένα μοντέλο περνούσε από «πέδη» πιστοποίησης.
Τα μοτέρ EA288 συμμορφώνονται με το πρότυπο Euro 6, το οποίο τέθηκε σε ισχύ για όλα τα οχήματα που πουλήθηκαν από τον Σεπτέμβριο του 2015. Από το 2012 δε έχουν τοποθετηθεί σε πολλά από τα μοντέλα του ομίλου, σε εκδόσεις 1.6 TDI ή 2.0 TDI -VW, SΕΑΤ, Skoda, Audi.
Στα εσωτερικά έγγραφα, λέει το SWR, περιγράφεται λεπτομερώς η λειτουργία της «ανίχνευσης του κύκλου» σε αυτόν τον τύπο κινητήρα. Και θα μπορούσε να εντοπιστεί η διαδικασία αυτή με ένα λογισμικό εγκατεστημένο στο αυτοκίνητο, ικανό να ανιχνεύει αν μια δοκιμή μέτρησης καυσαερίων βρίσκεται σε εξέλιξη ή όχι. Το ίδιο είδος λογισμικού που ανακαλύφθηκε και απετέλεσε την πέτρα για το σκάνδαλο του 2015.
Η Volkswagen αντέδρασε άμεσα, αρνούμενη τα πάντα
Τι συμβαίνει; Η Volkswagen βρίσκεται και πάλι στο εδώλιο; Μέχρι στιγμής, τίποτα δεν μας επιτρέπει να το επιβεβαιώσουμε κατηγορηματικά.
Ωστόσο, τα έγγραφα αυτά παρουσιάστηκαν στον Axel Friedrich, εμπειρογνώμονα για τους ρύπους και εμπειρογνώμονα της Επιτροπής Διερεύνησης για το ντίζελ, της Bundestag, του Κοινοβουλίου της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Και αυτός ήταν εξίσου κατηγορηματικός: «Το όχημα ανιχνεύει αν βρίσκεται σε πέδη δοκιμών. Σε αυτή την περίπτωση εγχέεται AdBlue σε επαρκή ποσότητα, ενώ σε κανονική οδήγηση στο δρόμο χρησιμοποιείται πολύ λιγότερο». Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το AdBlue είναι ένα υγρό με βάση την ουρία, το οποίο εγχέεται στα καυσαέρια της εξάτμισης για τη μείωση των εκπομπών ΝΟx ή αλλιώς οξειδίων του αζώτου.
Φυσικά, από την πλευρά του, ο όμιλος Volkswagen αρνείται κατηγορηματικά ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο: «Τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με πετρελαιοκινητήρα EA288, σύμφωνα με το πρότυπο εκπομπών καυσαερίων Euro 6 που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν διαθέτουν ανίχνευση του κύκλου δοκιμών. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει παράνομη συσκευή. Έχουμε μελετήσει αυτό το πρόβλημα από το 2015 και τα αποτελέσματα όλων των ερευνών και μετρήσεων επιβεβαιώνουν αυτό που γνωρίζουμε. Η χρήση καμπύλων οδήγησης στον κινητήρα EA288 δεν έχει καμία επίπτωση στην τήρηση των ορίων στις εκπομπές».
Εκπρόσωπος της Volkswagen εξήγησε ότι «δεν απαγορεύεται να ορίζονται “καμπύλες συμπεριφοράς”. Ορισμένα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ορίζονται έτσι, ώστε καταρχήν να είναι δυνατόν να προσδιοριστεί εάν βρίσκεται εκείνη τη στιγμή σε φάση δοκιμής. Ωστόσο, αυτές οι παράμετροι δεν χρησιμοποιούνται από τους προγραμματιστές για να επηρεάσουν τη μετεπεξεργασία των καυσαερίων -δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί».
Στρατηγική ΜΕΣΑ και ΕΞΩ από τον «κύκλο»
Τα έγγραφα της Volkswagen περιείχαν επίσης καθαρά και ξάστερα, λέει η SWR, την περιγραφή της «στρατηγικής δοσολογίας SCR εντός και εκτός του κύκλου. Όπου να θυμίσουμε ότι SCR σημαίνει Selective Catalytic Reduction, δηλ. Επιλεκτική Καταλυτική Αναγωγή, ήγουν το σύστημα επεξεργασίας των NΟx.
Το δικηγορικό γραφείο Baier και Depner, που ήταν υπεύθυνο για την υπεράσπιση πολλών υποθέσεων κατά τη διάρκεια του σκανδάλου το 2015 και στους οποίους απεστάλησαν τα έγγραφα, έχει την ίδια άποψη. Για τον Andreas Baier, επιβεβαιώνουν ότι η Volkswagen παραπλάνησε επίσης με τους κινητήρες EA 288. Παρατήρησε δε ότι «τα έγγραφα αυτά είναι πραγματικά σπουδαία και οδηγούν το σκάνδαλο σε άλλο επίπεδο, αυτό των πελατών του διάδοχου κινητήρα».
Προς το παρόν, η Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικών Μεταφορών, η KBA, δεν αντέδρασε σε αυτή την αποκάλυψη του δικτύου SWR, παρά τις πολλές οχλήσεις για το αν ερευνά το θέμα ή πρόκειται να το κάνει Κάτι που προβληματίζει ιδιαίτερα κάποιους Γερμανούς παρατηρητές που επισημαίνουν κουνώντας το δάκτυλο ότι «τα αποδεικτικά στοιχεία βρίσκονται στο τραπέζι».
Το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών, εν τω μεταξύ, αναφέρθηκε με σαφήνεια στο θέμα, αντιδρώντας την περασμένη Πέμπτη στις 12 Σεπτεμβρίου και λέγοντας ότι είχαν γίνει δοκιμές ήδη από το 2016 στους νέους κινητήρες, χωρίς να διαπιστωθεί απάτη.
Πρόκειται λοιπόν για την ενός νέου σίριαλ; Προφανώς είναι κάτι που ο Τύπος παρακολουθεί στενά και, βάσει του ντόρου που έχει δημιουργηθεί, προβλέπεται να έχουμε εξελίξεις.
[Πηγή SWR]