Genaral Motors: Δυσκολίες στη δημιουργία στόλου αυτόνομων ΤΑΧΙ
Το φιλόδοξο σχέδιο της εταιρείας «σκοντάφτει» τόσο στη νομοθεσία όσο και σε προβλήματα αυτών καθαυτών των αυτοκινήτων της.
Έχοντας φτάσει στα μισά του 2019, η General Motors τρέχει για να επιτύχει να βγάλει στην κυκλοφορία έως το τέλος του έτους έναν μεγάλο στόλο αυτόνομων ΤΑΧΙ. Ο Dan Ammann, πρώην πρόεδρος της εταιρείας, ο οποίος τώρα ηγείται της μονάδας αυτόνομων οχημάτων στο Σαν Φρανσίσκο, ηγείται τώρα της προσπάθειας της GM Cruise που στοχεύει να ανταποκριθεί στο φιλόδοξο αυτό σχέδιο, αλλά έχει να ξεπεράσει να ξεπεράσει απροσδόκητα κυβερνητικά. Η GM δεν έχει υποβάλει ακόμα αίτηση στην πολιτεία της Καλιφόρνιας για έγκριση της υπηρεσίας, διαδικασία που δεν έχει γίνει ποτέ και μπορεί να πάρει εβδομάδες, αν όχι μήνες.
«Εργαζόμαστε επιθετικά», δήλωσε η πρόεδρος της GM Mary Barra, τον περασμένο μήνα, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το συγκεκριμένο πλάνο, συμπληρώνοντας πως «ανυπομονούμε να προωθήσουμε αυτή την τεχνολογία, διότι πιστεύουμε ότι θα σώσει ζωές».
Το όραμα GM, το οποίο εκπονήθηκε τον Νοέμβριο του 2017, ήθελε να υπάρξει μια υπηρεσία παροχής κινητικότητας με αυτόνομα οχήματα στο πυκνό αστικό περιβάλλον. Ωστόσο και με δεδομένα τα εμπόδια που υπάρχουν, το πιο πιθανό είναι να υπάρξει σε περιορισμένη κλίμακα η υπηρεσία αυτή στην Καλιφόρνια και μάλιστα με οδηγό ασφαλείας στα αυτόνομα οχήματα.
Σίγουρα αν υλοποιηθεί θα είναι κάτι πρωτοποριακό , αλλά δεν θα είναι η επανάσταση όπως την οραματιζόταν η GM.
Ωστόσο, φαίνεται πως το όραμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση και όλοι πιστεύουν πως πρόκειται για ένα μελλοντικό σχέδιο που στην ολοκλήρωσή του θα αποδώσει τρισεκατομμύρια δολάρια.
Προς το παρόν, η Waymo, ο κλάδος αυτόνομων οχημάτων της Google, είναι η πρωτοπόρος εταιρεία που προσφέρει σήμερα μια περιορισμένης κλίμακας υπηρεσίες κινητικότητας στο κοινό. Η Waymo One, που ξεκίνησε στην περιοχή Phoenix τον Δεκέμβριο, χρησιμοποιεί πάντως οδηγούς. Εν τω μεταξύ, αρκετές αναφορές επισημαίνουν πως τα οχήματα της GM είχαν απροσδόκητα προβλήματα και δυσλειτουργίες λογισμικού, συμπεριλαμβανομένων των διακοπών του αυτόνομου συστήματος ελέγχου. Τον Οκτώβριο, το Reuters ανέφερε ότι τα οχήματα αυτά δεν μπορούσαν εύκολα να εντοπίσουν πεζούς στο δρόμο ή άλλα κινούμενα ή σταματημένα αντικείμενα
Η NHTSA, σε μια ηλεκτρονική δήλωση την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε ότι αξιολογεί η βασιμότητα των αναφορών αυτών και έχει προχωρήσει σε εξέταση των δεδομένων σε βάθος.
Εάν δεν προκύψει κάτι το μεμπτό, τότε η GM θα μπορέσει να βάλει στους δρόμους μέχρι και 2.500 οχήματα ετησίως που θα χρησιμοποιηθούν ως αυτόνομα ΤΑΧΙ και τα οποία οι πολίτες θα μπορούν να καλούν μέσω συγκεκριμένης εφαρμογής από τα εφαρμογής smartphones τους.