FIAT: Όλα τα μοντέλα της θα είναι ηλεκτρικά από το 2030
Η σταδιακή κατάργηση όλων των FIAT με θερμικά μοτέρ θα ξεκινήσει από το 2025 και θα ολοκληρωθεί το 2030.
Η FIAT ετοιμάζεται να περάσει δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με αμιγώς ηλεκτρική γκάμα από το 2030. Αυτό θα επιτευχθεί με την σταδιακή κατάργηση των μοντέλων με θερμικά μοτέρ ξεκινώντας από το 2025. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως η FIAT θα έχει ηλεκτρική γκάμα όχι μόνο στην Ευρώπη και στις χώρες όπου θα επιβληθεί από το νόμο, αλλά σε όλες τις αγορές του κόσμου.
Πιο συγκεκριμένα, ο Olivier François, CEO της FIAT, δήλωσε: «Ανάμεσα στο 2025 και το 2030, η γκάμα μοντέλων μας θα γίνει σταδιακά αποκλειστικά ηλεκτρική. Αυτή θα είναι μια ριζική αλλαγή για την FIAT. Η απόφαση το νέο 500 να είναι μόνο ηλεκτρικό, πάρθηκε πριν από την πανδημία. Ακόμα και τότε είχαμε καταλάβει πως ο κόσμος δεν μπορεί να δεχθεί άλλους συμβιβασμούς. Αντιληφθήκαμε το πόσο επείγον είναι να λάβουμε δράση και να κάνουμε κάτι για τον πλανήτη Γη».
Να θυμίσουμε πως το νέο FIAT 500 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της ιταλικής φίρμας και σήμερα διατίθεται παράλληλα με το ήπια υβριδικό βενζινοκίνητο μοντέλο προηγούμενης γενιάς.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: FIAT Νέο 500 Cabrio
Η εξειδίκευση FIAT σε οχήματα πόλης θα ενταθεί στο μέλλον, βοηθώντας την να ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες εμπορικές μάρκες του ομίλου Stellantis όπως η Opel και η Citroën. Η ιταλική φίρμα δεν έχει αποκαλύψει τα σχέδιά της για μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα, όπως είναι πολύ πιθανό σύντομα να δούμε την έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού πρωτοτύπου Centoventi ως αντικαταστάτη του Panda. Επίσης ίσως ακολουθήσει και ένα ηλεκτρικό σουπερμίνι - διάδοχος του Punto - που θα μοιράζεται την πλατφόρμα eCMP με τα Peugeot e-208 και Opel Corsa-e.
Στόχος της FIAT είναι να κάνει πιο προσβάσιμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο κοινό, χαμηλώνοντας την αρχική τιμή και βελτιώνοντας τις υποδομές φόρτισης τοποθετώντας περισσότερους ταχυφορτιστές σε πυκνοκατοικημένες περιοχές με διαμερίσματα. Σε αυτό το πλαίσιο, η FIAT ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον αρχιτέκτονα Stephano Boeri που θα οραματιστεί το αστικό περιβάλλον στην εποχή της ηλεκτροκίνησης ξεκινώντας από τον ανασχεδιασμό της οροφής του Lingotto στο Τορίνο όπου θα τοποθετηθούν 28.000 φυτά βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα.
[Πηγή: Autocar]