Ευρωπαϊκές πωλήσεις: Μείωση 3,1% για το πρώτο εξάμηνο του 2019
Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια η ευρωπαϊκή αγορά καταγράφει αρνητικό πρόσημο- Πόσο έχασε η κάθε μάρκα.
Από το 2014 είχε να καταγράψει αρνητικό πρόσημο η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και τώρα σημειώνει μια μείωση της τάξης του 3,1% για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.
Σε απόλυτους αριθμούς αυτό μεταφράζεται σε 8,18 εκατ. πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ACEA.
Ελάχιστες ήταν οι εταιρείες που κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους και ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγεται η Dacia, η Tesla και η Citroen. Σημαντική επίσης αύξηση παρουσίασαν η Lancia (27%), η Mitsubishi (14%) και η Lexus (11%). Ειδικά για τη Lancia οι πωλήσεις της ξεπέρασαν και αυτές της Alfa Romeo παρά το γεγονός ότι πουλάει μόνον την Ypsilon και μόνο στην Ιταλία (διαβάστε ΕΔΩ).
Στον αντίποδα, τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωσαν η Nissan (-27%), η Fiat (-10%), η Ford (-7,8%) και οι VW και Renault (-6,5%). Την ίδια στιγμή η VW καταφέρνει να αντιρροπήσει (εν μέρει) την πτώση των πωλήσεων των «κλασσικών» της μοντέλων με την αύξηση των πωλήσεων στα SUV.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις αγορές, η Γερμανία που είναι και η πιο ισχυρή ευρωπαϊκή αγορά σημείωσε μια οριακή αύξηση της τάξης του 0,5%, ενώ πτώση στη Γαλλία (-1,8%), στην Ιταλία (-3,5%) και στην Ισπανία (-5,7%). Η βρετανική αγορά, που ταλανίζεται και από τις επιπτώσεις του επερχόμενου Brexit σημείωσε με τη σειρά της πτώση της τάξης του 3,4%.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ACEA τοποθετεί αρνητικά πλέον την πρόβλεψη για το 2019 μιλώντας για μείωση της τάξης του 1%.
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι μια αιτία θα μπορούσε να είναι η εφαρμογή του WLTP η οποία ίσχυσε από 1ης Σεπτεμβρίου 2018. Οι εταιρείες προώθησαν μέχρι εκείνη την ημέρα μαζικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων με παλαιότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων με αποτέλεσμα η αγορά να κορεστεί.