Η εξέλιξη του Mick Schumacher προκαλεί αντιδράσεις
Ο Mick Schumacher κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή F3, η Formula 1 και η Ferrari λένε ότι η πόρτα είναι ανοιχτή και οι αντίπαλοί του υπαινίσσονται ότι «κλέβει».
Ο Mick Schumacher κέρδισε δύο από τους τρεις αγώνες στη συνάντηση της ευρωπαϊκής FIA Formula 3 στο Red Bull Ring το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, και πλέον προηγείται με 49 βαθμούς στο πρωτάθλημα Οδηγών του θεσμού.
Ο Schumacher, γιος του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, είχε ένα μέτριο πρώτο μισό στη σεζόν. Αλλά με εμφατικές νίκες στο δεύτερο μισό, στο Misano, στο Spa, στο Nurburgring και τώρα στην Αυστρία, έφτασε να θεωρείται το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο, μία αγωνιστική πριν τη λήξη του πρωταθλήματος στο Hockenheim. Ο Mick έφτασε στο Red Bull Ring έξι βαθμούς πίσω από τον Dan Ticktum, οδηγό του προγράμματος ταλέντων της Red Bull. Αλλά με τις δύο νίκες και τη μία δεύτερη θέση που πέτυχε το Σαββατοκύριακο, σε συνδυασμό με τα άσχημα αποτελέσματα του Ticktum ο οποίος στον δεύτερο αγώνα είχε τρακάρισμα και εγκατέλειψε, πήρε ένα μεγάλο προβάδισμα.
Φυσικά, το όνομα Schumacher τραβά τα φώτα της δημοσιότητας και οι νίκες του 19χρονου Γερμανού έχουν στρέψει το ενδιαφέρον του κοινού και του Τύπου στην ευρωπαϊκή Formula 3 περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φορά στο πρόσφατο τουλάχιστον παρελθόν. Ήδη πολλοί μιλούν για την επιστροφή του ονόματος Schumacher στη Formula 1. Τόσο οι οπαδοί του Michael όσο και εκείνοι που λάτρευαν να τον μισούν, θέλουν τον γιο του στα Grand Prix, για τους δικούς τους λόγους. Η οικογένεια Schumacher διατηρεί στενούς δεσμούς τόσο με τη Mercedes (έχει οδηγήσει άλλωστε στο Stars & Cars της Mercedes) όσο και με τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα από πέρσι είχε δηλώσει ότι θα έστρωνε κόκκινο χαλί για αυτόν. Και πρόσφατα, δια στόματος του επικεφαλής Maurizio Arrivabene στη Σιγκαπούρη δήλωσαν ξανά ότι η πόρτα είναι ανοιχτή: «Ποιος δεν θα ήθελε έναν Schumacher πίσω στη Formula 1; Οι επιδόσεις του το τελευταίο διάστημα έχουν τραβήξει την προσοχή όλων. Αλλά αφήστε το παιδί να το απολαύσει. Οι οδηγοί σε αυτή τη φάση της ηλικίας και της σταδιοδρομίας τους, στις μικρότερες κατηγορίες, πρέπει να είναι ανταγωνιστικοί, αλλά πρέπει και να το απολαμβάνουν», δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia. Και πολύ σωστά τα λέει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Mick Schumacher οδηγεί τη Benetton του πατέρα του στο Spa [video]
Όπως είναι φυσικό, εκτός από τον φυσικό ανταγωνισμό έχει να αναμετρηθεί και με πολλά φαντάσματα. Η σύγκριση με τον πατέρα του είναι αναπόφευκτη. Όπως αναπόφευκτο είναι να αμφισβητείται από πολλούς η ταχύτητά του και αντί για το όποιο ταλέντο του τα καλά του αποτελέσματα να αποδίδονται στην ευνοϊκή μεταχείριση από την Ομοσπονδία, από την ομάδα του, από τον Τύπο, κ.λπ. Το βράδυ της Κυριακής ο αντίπαλός του στο κυνήγι του φετινού τίτλου Dan Ticktum έγραψε στο Instagram: «Σε σύγκριση με αυτούς τους δύο (τον Schumacher και τον team-mate του στην Prema Racing και μέλος της Ακαδημίας Ferrari, Robert Shwartzman) κανένας στο grid δεν είχε την παραμικρή τύχη. Ακόμη και οι υπόλοιποι team-mates τους, που είναι εξαιρετικοί οδηγοί, δεν ήταν πουθενά. “Ενδιαφέρουσα” είναι η λέξη με την οποία θα μπορούσα να περιγράψω την ταχύτητά τους. Και νομίζω πολλοί στα paddocks της F3 θα συμφωνήσουν».
Βάσει κανονισμών, στην F3 τα δεδομένα τηλεμετρίας όλων των οδηγών είναι ανοιχτά για τον ανταγωνισμό, ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια για την ακεραιότητα του θεσμού. Ο σαφέστατος υπαινιγμός από την πλευρά του Ticktum για παρατυπίες στο αυτοκίνητο του Schumacher (και του Shwartzman) προκάλεσε αντιδράσεις στα social media. Και ο νεαρός προστατευόμενος οδηγός της Red Bull έσπευσε να δώσει διευκρινίσεις, αλλά μάλλον τα έκανε χειρότερα: «Έχω τεράστιο σεβασμό για τον Mick και τα όσα πέρασε τα τελευταία χρόνια. Δεν λέω ότι παρανομεί. Επισημαίνω απλά ότι ήρθε από το πουθενά. Προφανώς έχω πολλά να μάθω ακόμα. Δεν το αρνούμαι. Δεν ξέρεις όλη την αλήθεια γιατί δεν βλέπεις τα δεδομένα όλων των οδηγών στην πίστα. Δυστυχώς, φαίνεται ότι δίνω μια έτσι κι αλλιώς χαμένη μάχη επειδή το επώνυμό μου δεν είναι Schumacher».
Ευχή η κατάρα λοιπόν το όνομα; Σίγουρα, οποιοσδήποτε άλλος οδηγός στη θέση του, δεν θα είχε τραβήξει τόσο πολύ την προσοχή κάνοντας μερικές νίκες στην ευρωπαϊκή F3. Ούτε θα είχε δηλώσει για αυτόν ο επικεφαλής της Ferrari «η πόρτα είναι ανοιχτή». Από την άλλη, ο Schumacher θα αντιμετωπίζει σε όλη του τη ζωή αυτή την αμφισβήτηση όταν πετυχαίνει. Και φυσικά, θα τον ξεσκίζουν σε κάθε του στραβοπάτημα. Η οδηγική ικανότητα, η ταχύτητα, δεν είναι θέμα DNA. Δεν είναι κληρονομικό χάρισμα. Άρα το όνομα μπορεί να ανοίγει κάποιες πόρτες, αλλά αυτό που κυρίως μένει είναι το τεράστιο βάρος.
Με την πορεία που έχουν πάρει τα πράγματα, φαίνεται ότι ο Mick Schumacher θα φτάσει τελικά στην F1. Αλλά τόσο ο ίδιος όσο και η οικογένειά του δεν βιάζονται, όπως στην περίπτωση Verstappen. Και είναι μάλλον καλό αυτό. Ωριμάζει σαν χαρακτήρας και σαν οδηγός μέσα από τις μικρότερες κατηγορίες. Ο Ολλανδός μετά την ευρωπαϊκή F3 είχε μεταπηδήσει στα GP κατευθείαν. Ο Schumacher φαίνεται ότι του χρόνου θα περάσει από τη Formula 2, με ισχυρότερο αυτοκίνητο και ανταγωνισμό.
Ο Γ. Αντωνιάδης είναι ένας από τους 3-4 σπουδαιότερους Έλληνες καρτίστες, πετυχημένος προπονητής πλέον στο εξωτερικό. Βλέποντας όλα αυτά τα παιδιά στα karting years, στο Genk κυρίως όπου η Μέκκα του ευρωπαϊκού καρτ, εδώ και χρόνια είχε ξεχωρίσει τον Verstappen ως σπουδαίο ταλέντο. Για τον Mick "όχι κάτι εξαιρετικό", είχε πει πριν δύο τρία χρόνια. Δεν ξαναρώτησα πρόσφατα.
Πάντως και ο Schumacher "ο κανονικός", ήταν οδηγός που έχτιζε σταδιακά με δουλειά την ταχύτητά του, στις μικρότερες κατηγορίες δεν ήταν πάντα ο πιο γρήγορος (στη Mercedes, όταν μπήκε στο πρόγραμμα ανάπτυξης νέων ταλέντων τον είχαν πίσω από τους Frentzen και Wendliger). Αλλά ήταν ο πιο ολοκληρωμένος, αυτός που ρούφαγε τις πληροφορίες σαν σφουγγάρι, ο καλύτερος στην κατανόηση των τεχνικών θεμάτων. Και εκεί βασίζονταν η ταχύτητά του, όχι στο εκρηκτικό ταλέντο όπως ας πούμε ο Senna.
Αυτή την εποχή και σε αυτή τη φάση της πορείας του ο Mick φαίνεται ότι έχει βρει μέσα του αυτό το κάτι που τον κάνει να ξεχωρίζει. Ο χρόνος θα δείξει τα υπόλοιπα.