CO₂, οι κατασκευαστές ίσως γλιτώσουν τα πρόστιμα στην ΕΕ

CO₂, οι κατασκευαστές ίσως γλιτώσουν τα πρόστιμα στην ΕΕ

Ενώ οι Βρυξέλλες αποφάσισαν να επιβάλλουν απαρέγκλιτα τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση μέσα σε ασφυκτικό χρονικό περιθώριο, υπάρχουν και ψύχραιμες φωνές για να παραχωρηθούν κάποιες «ευελιξίες» στους κατασκευαστές για τις εκπομπές CO₂.

CO₂

Με έναρξη ισχύος την 1η Ιανουαρίου 2025, η νέα έκδοση των κανονισμών CAFE επιβάλλει ποσοστώσεις στις εκπομπές CO₂ που είναι όλο και πιο δύσκολο να επιτευχθούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Για να το θέσουμε πιο κατανοητά, πρέπει να πουλήσουν τουλάχιστον 20% ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρο το μείγμα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εάν δεν συμμορφώνονται με αυτά τα νέα πρότυπα, οι εταιρείες θα βρεθούν εκτεθειμένες σε πρόστιμα, τα ποσά των οποίων μπορεί να είναι δυσβάσταχτα.

Ο Stéphane Séjourné, Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για τη βιομηχανική στρατηγική, δήλωσε ότι είναι ενάντια στα τιμωρητικά μέτρα κατά των κατασκευαστών για τις ποσοστώσεις CO₂

εκπομπές CO₂

Αρκετοί κατασκευαστές, καθώς και το ευρωπαϊκό λόμπι των κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA), ζητούν εδώ και αρκετούς μήνες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιδείξει ευελιξία. Οι Βρυξέλλες ήταν πάντα αμετακίνητες στο θέμα, αλλά για πρώτη φορά, η Επιτροπή φαίνεται να κάνει ένα πρώτο βήμα υπέρ του κλάδου. Ο Stéphane Séjourné, Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για τη βιομηχανική στρατηγική, προφανώς κι έχει βάλει το χεράκι του.

Επιστροφή στον ρεαλισμό; Θα μπορούσες να το πεις κι έτσι… «Θα εντοπίσουμε άμεσες λύσεις για να διατηρήσουμε την ικανότητα του κλάδου να επενδύει, εξετάζοντας πιθανές ευελιξίες για να διασφαλίσουμε ότι ο κλάδος μας θα παραμείνει ανταγωνιστικός, χωρίς να περιορίσουμε τη συνολική φιλοδοξία των στόχων για το 2025», λέει η Επιτροπή.

εκπομπές CO₂

Ο Séjourné που διετέλεσε υπουργός Ευρώπης και Εξωτερικών στην κυβέρνηση του Gabriel Attal, δήλωσε ότι «δεν υποστηρίζει τα τιμωρητικά μέτρα κατά των βιομηχανιών». Και θα ήταν παράδοξο να το κάνει, ων πολιτικός μιας χώρας με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία που επίσης πλήττεται από το κινεζικό μομέντουμ.

«Σχετικά με τα πρόστιμα που συνδέονται με τις ποσοστώσεις καθαρών οχημάτων που θα πουληθούν το 2025, προσωπικά θα θεωρούσα περίεργο να τιμωρώ τους παίκτες που την ίδια ώρα προσπαθούμε να βοηθήσουμε, ενώ οι ανταγωνιστές τους, ιδιαίτερα οι Κινέζοι, δεν έχουν τους ίδιους περιορισμούς», είπε στους συναδέλφους μας στη Le Figaro. Η Volkswagen έχει υπολογίσει ότι το συνολικό ποσό του προστίμου της θα μπορούσε να φτάσει το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ το 2025, αν δεν γίνει τίποτα.

εκπομπές CO₂

Η Ursula von der Leyen, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα θεωρούσε επίσης «αναγκαίο» να επιδείξει «ευελιξία» και «ρεαλισμό». Δηλώσεις που έγιναν στο περιθώριο της συνάντησης που πραγματοποιείται σήμερα Πέμπτη 30 Ιανουαρίου με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτές οι «ευελιξίες» δεν πρέπει να υπονομεύουν τις φιλοδοξίες των εμπορικών σημάτων όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση στη Γηραιά Ήπειρο. Η πορεία πρέπει να παραμείνει η ίδια.

Κανένας δεν έχει αντίρρηση. Αν και κάθε πράγμα χρειάζεται να γίνεται στον καιρό του. Αν ο εξηλεκτρισμός για το πρασίνισμα της βιομηχανίας επιβάλλεται εξ ιδεοληψίας σε ανεφάρμοστο χρόνο, αυτό μπορεί να αποβεί ολέθριο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Με τις αντίστοιχου μεγέθους οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις να ακολουθούν… Διότι οι ηγέτες της Ένωσης μέχρι σήμερα φαίνονταν να ξεχνούν ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιπροσωπεύει 13 εκατομμύρια εργαζόμενους στην Ευρώπη και το 7% του ΑΕΠ της Ένωσης.

Και τώρα που το συνειδητοποιούν, το ευρωπαϊκό Green Deal και η πεποίθηση τους για ουδετερότητα άνθρακα το 2050 βρίσκεται σε υποχώρηση. Κι αν μέχρι σήμερα μόνο η Ιταλία της Giorgia Meloni και η Ουγγαρία του Viktor Orban ήθελαν την κεφαλή του Green Deal επί πίνακι, σήμερα τόσο η Γερμανία όσο και η Γαλλία αρχίζουν να απαιτούν την ακύρωση πολλών από τα μέτρα του. Χωρίς από την άλλη να έχουν θίξει τον στόχο του 2035. Τουλάχιστον όχι ακόμα...

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube