Αυτόνομη Ferrari; Ποτέ!
Ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, ήταν απόλυτος όταν ρωτήθηκε σχετικά με το ενδεχόμενο να υπάρξει στη νέα ηλεκτρική εποχή και μια... αυτόνομη Ferrari.
Η Ferrari ετοιμάζει ήδη το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο αλλά δεν πρόκειται να ασχοληθεί με την αυτόνομη οδήγηση, καθώς κάτι τέτοιο θα ανέτρεπε πλήρως ολόκληρη την κοσμοθεωρία της εταιρείας.
Μια Ferrari χωρίς οδηγό, δεν θα ήταν Ferrari.
O Benedetto Vigna, κλήθηκε να σχολιάσει τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και αφού τοποθετήθηκε σχετικά με το ηλεκτρικό μέλλον της Ferrari, ξεκαθάρισε, πως δεν υπάρχει ουδεμία περίπτωση η ιταλική φίρμα να βαδίσει σε αυτόνομα μονοπάτια.
«Υπάρχουν ουσιαστικά, τέσσερα είδη λογισμικού. Υπάρχει λογισμικό απόδοσης, υπάρχει λογισμικό άνεσης, υπάρχει λογισμικό ψυχαγωγίας και υπάρχει και λογισμικό για αυτόνομη οδήγηση», δήλωσε ο Vigna. «Το τελευταίο, δεν μας ενδιαφέρει καθόλου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Ferrari λέει όχι στην αυτόνομη οδήγηση. Σχεδόν το σύνολο των υψηλόβαθμων στελεχών της φίρμας, όποτε του έχει δοθεί η ευκαιρία, γνωστοποιεί τις προθέσεις της εταιρείας αναφορικά με την αυτόνομη οδήγηση.
Οι κακές ωστόσο γλώσσες υποστηρίζουν ότι η Ferrari είναι κάθετη σε αυτό το θέμα διότι δεν έχει τους οικονομικούς πόρους για να εφαρμόσει μια τέτοια τεχνολογία.
Η Ferrari δεν συμμετέχει στη συγχώνευση της FCA και του PSA που δημιούργησαν τον όμιλο Stellantis. Αυτό σημαίνει πρώτον ότι είναι ανεξάρτητη και δεν παίρνει οδηγίες από τα υψηλά κέντρα αποφάσεων του ομίλου και δεύτερον, ότι ως ανεξάρτητη φίρμα, δεν έχει τους πόρους για να αναπτύξει την εν λόγω τεχνολογία.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές εξωτικών αυτοκινήτων βρίσκονται ουσιαστικά κάτω από την ομπρέλα μιας μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η ομπρέλα αυτή ανήκει στον όμιλο Volkswagen, ο οποίος κατέχει τις Porsche, Lamborghini και ουσιαστικά και τις Bugatti-Rimac.
Αυτές οι exotic εταιρείες θα μπορούσαν θεωρητικά να δημιουργήσουν αυτόνομης οδήγησης σούπερκαρ, λαμβάνοντας την τεχνολογία από τα «ράφια» του ομίλου στον οποίο συμβιώνουν. Η Ferrari όμως, η McLaren, ο Koenigsegg και μια χούφτα ακόμα κατασκευαστές είναι απίθανο να δημιουργήσουν από μόνοι τους οχήματα αυτόνομης οδήγησης. Τα συστήματα βοήθειας οδηγού σίγουρα θα αναπτυχθούν περαιτέρω και σε αυτούς τους κατασκευαστές αλλά όχι στο επίπεδο, ο οδηγός να μην έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του.
Ευτυχώς θα πούμε εμείς, γιατί έτσι όπως πάει η όλη κατάσταση στο τέλος, θα καταλήξουμε αποκλειστικά με οχήματα που θα μας μεταφέρουν από το σημείο Α στο σημείο Β και τέλος...