Απεβίωσε ο Ferdinand Piëch σε ηλικία 82 ετών
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Bild, έφυγε από τη ζωή ο άνθρωπος που δημιούργησε την αυτοκρατορία του VW Group.
Ο Ferdinand Piëch, γνωστός από τις διοικητικές του ικανότητες στη θέση του CEO του Volkswagen Group αλλά και από την πρότερη καριέρα του ως μηχανικός εξέλιξης σε Porsche και Audi, απεβίωσε σε ηλικία 82 ετών σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής Bild. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο αυστριακός έχασε τις αισθήσεις του κατά τη διάρκεια δείπνου στη Βαυαρία στις 25 Αυγούστου, και έφυγε από τη ζωή μια μέρα αργότερα σε κοντινό νοσοκομείο. Παρόλα αυτά, η είδηση δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα από επίσημα χείλη, με την οικογένειά του, την Volkswagen και την Porsche να τηρούν σιγή ιχθύος.
Ο Piëch γεννήθηκε το 1937 στη Βιέννη της Αυστρίας. Μητέρα του ήταν η κόρη του Ferdinand Porsche, Louise, και πατέρας του ο δικηγόρος Anton Piëch. Το 1962, αποφοίτησε ως μηχανικός από το Zürich Institute of Technology και το 1963 ξεκίνησε να εργάζεται στην Porsche. Εκεί, ηγήθηκε της εξέλιξης των αγωνιστικών πρωτοτύπων 906, 910, 907, 908 και 917, τα οποία κυριάρχησαν στους αγώνες αντοχής και οδήγησαν την Porsche στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το 1972, ο Piëch αναγκάστηκε να αφήσει την θέση του στην Porsche μετά από την απόφαση του θείου του Ferry Porsche και της μητέρας του Louise Piëch, να μην εργάζονται σε διοικητικές θέσεις της εταιρείας μέλη της οικογενείας.
Ο φιλόδοξος και ήδη επιτυχημένος νέος δεν άργησε να κάνει το επόμενο βήμα της καριέρας του και να προσληφθεί από την Audi NSU Auto-Union στη θέση του υπεύθυνου εξέλιξης. Ανάμεσα στα σημαντικότερα έργα του στην Audi ήταν η συμμετοχή στην εξέλιξη των τετράθυρων σεντάν 80 και 100 αλλά και του θρυλικού αγωνιστικού Audi Quattro για το πρωτάθλημα Group B. Χάρη στον Piëch, η Audi βελτίωσε την εικόνα της και επανατοποθετήθηκε στην αγορά ως μια premium μάρκα που πλέον θεωρείται ως ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής των BMW και Mercedes-Benz.
Από το 1993 μέχρι και το 2002, ο Piëch διετέλεσε CEO του Volkswagen Group, συμβάλλοντας τα μέγιστα στη γιγάντωση του ομίλου με τις διαδοχικές εξαγορές των Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, MAN, Scania και Ducati, και την προώθηση της ιδέας για κοινά μηχανικά μέρη και μεταβλητές πλατφόρμες που αύξησαν κατακόρυφα την κερδοφορία. Η εξωπραγματική Bugatti Veyron (2005-2015) που έγινε το ακριβότερο, ισχυρότερο και ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής ήταν μια ακόμη από τις ιδέες του Piëch για την εδραίωση της αυτοκρατορίας του ομίλου.
Όταν έγινε 65 ετών, ο Piëch αποσύρθηκε από τη θέση του CEO, όμως παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Volkswagen Group μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate.
Ο Piëch που ήταν δυσλεκτικός και άθεος, ήταν γνωστός για το αυταρχικό και συγκεντρωτικό στυλ του στη διοίκηση του ομίλου. Συνεργάτες του αναφέρουν πως έθετε με πολύ αυστηρό τρόπο τις προδιαγραφές για τα νέα μοντέλα, ενώ όπως παραδεχόταν και ο ίδιος, δε δίσταζε να απολύσει όποιον έκανε το ίδιο λάθος δεύτερη φορά. Κατά τη διάρκεια της θητείας του ενίσχυσε σημαντικά του δεσμούς μεταξύ Volkswagen και Porsche.
O Piëch αφήνει πίσω του 12 παιδιά τα οποία απέκτησε με 4 διαφορετικές γυναίκες.