Αντικατάσταση του Harald Wester από το τιμόνι των Alfa Romeo και Maserati
O Wester αντικαταστάθηκε από τον Reid Bigland στην κεφαλή των premium εταιρειών της FCA, ως υπαίτιος για την υπερχρηματοδότηση και καθυστέρηση του προγράμματος νέων μοντέλων.
O Harald Wester, ένας από τους υπαρχηγούς του Sergio Marchionne στη FΙΑΤ Chrysler Automobiles, αντικαταστάθηκε από το πόστο του ως επικεφαλής διαχειριστής των δισεκατομμυρίων που δαπανήθηκαν και συνεχίζουν να δαπανώνται για την ανάταξη των Alfa Romeo και Maserati.
Ο Wester, 58 ετών, Γερμανός μηχανολόγος, που έχει θητεύσει σε ιθύνοντα πόστα στην FCA και σε ό,τι την αποτελούσε παλιότερα, από το 2004, θα παραμείνει επικεφαλής του τεχνολογικού τομέα του γκρουπ, όπως δήλωσε ο Ιταλός κατασκευαστής. Τη θέση του στην κεφαλή των Alfa Romeo και Maserati καταλαμβάνει ο Reid Bigland, 49 ετών, Καναδός στην εθνικότητα, που θα συνεχίσει επίσης να είναι επικεφαλής των πωλήσεων της FCA σε ΗΠΑ και Καναδά.
Ο Wester «θα πρέπει να επικεντρώσει όλη την προσοχή του» στο ρόλο του ως επικεφαλής του τεχνολογικού τομέα», είπε σε ανακοίνωσή του ο Sergio Marchionne, διευθύνων σύμβουλος της FCA. «Είμαι ευγνώμων για τη δουλειά που έφερε σε πέρας ο Harald σε αυτά τα δύο τελευταία χρόνια, εγκαθιστώντας όλο το τεχνολογικό υπόβαθρο των δύο premium εκπροσώπων μας και το οποίο κορυφώθηκε με το πρόσφατο λανσάρισμα της Alfa Romeo Giulia και της Maserati Levante», είπε ο Marchionne.
«Είναι πια καιρός οι προσπάθειές μας να κατευθυνθούν προς την παγκόσμια εμπορική διεύρυνση για τις δύο αυτές μάρκες και δεν μπορώ να σκεφθώ καταλληλότερο άνθρωπο από τον Reid προκειμένου να διεκπεραιώσει αυτή την αποστολή», αναφέρει ο Marchionne στην ανακοίνωσή του.
O Reid Bigland, 49 ετών, Καναδός, είναι ο νέος επικεφαλής των Alfa Romeo και Maserati
Οι αλλαγές αυτές έρχονται ύστερα από τις αποτυχίες των Alfa και Maserati. Το φιλόδοξο πρόγραμμα της Alfa ξέφυγε σημαντικά από τον προϋπολογισμό του, δήλωσαν πηγές προμηθευτών στην Automotive News Europe. Η FIAT Chrysler δεν έδωσε απάντηση όταν της τέθηκε το ερώτημα της ανάγκης για υπερχρηματοδότηση του προγράμματος.
Η εμπορική παρουσίαση της Giulia και αυτή καθυστέρησε, με το αυτοκίνητο να ξεκινά τις πωλήσεις του στην Ευρώπη στο τέλος αυτού του μήνα, πέντε μήνες αργότερα από τον αρχικό, αλλά επίσης αναθεωρημένο, προγραμματισμό. Στις δε ΗΠΑ, μια πλέον ιδιαιτέρως σημαντική αγορά για το FCA Group, δεν θα βρίσκεται στις εκθέσεις πριν έλθει το φθινόπωρο.
Ο Marchionne είπε στο Σαλόνι της Γενεύης, τον Μάρτιο, ότι το λανσάρισμα της Giulia θα καθυστερήσει, προκειμένου το γκρουπ να είναι σίγουρο ότι το αυτοκίνητο θα αποτελεί πραγματικό ανταγωνιστή των BMW 3 Series και Audi A4. Επίσης, το πρώτο SUV της Alfa Romeo, η Stelvio -που uα ακολουθηθεί και από ένα μικρότερο CUV-, δεν αναμένεται στις αγορές παρά στις αρχές του 2017, εννέα μήνες αργότερα από τον τελευταίο προγραμματισμό, σύμφωνα με πηγές πάλι από προμηθευτές που είναι και οι καλύτεροι εκτιμητές καθώς οι παραγγελίες προς αυτούς δείχνουν τον τόνο και το χρόνο της παραγωγής. Πάντως, οι τελευταίες πληροφορίες μιλούν για κάποια επιτάχυνση του προγράμματος της Stelvio.
Το επιθετικό πρόγραμμα νέων μοντέλων της Alfa Romeo –που αποκαλύφθηκε στον Τύπο και στους επενδυτές τον Μάιο του 2014, προέβλεπε την εξέλιξη τουλάχιστον οκτώ νέων μοντέλων μέχρι το 2018 και την εμπορική στόχευση επί πέντε, ανεβάζοντας τις πωλήσεις στις 400.000 αυτοκίνητα.
Ο Marchionne, τον Οκτώβριο του 2015, είπε ότι η εταιρεία επανεξετάζει την παγκόσμια διεύρυνση της Alfa, εξαιτίας της επιβράδυνσης της ανάπτυξης στην Κίνα. Επανεπιβεβαίωσε δε την επανατοποθέτηση της φίρμας στις αγορές, που είχε εξαγγείλει το 2014, κόστους πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ, λέγοντας όμως ότι η χρηματοδότηση αυτή θα ολοκληρωθεί το 2019 ή το 2020 και όχι το 2018, όπως ήταν ο αρχικός προγραμματισμός.
Τον Φεβρουάριο, η FCA αναθεώρησε εκ νέου το business plan της Alfa Romeo, με γνώμωνα την ισχυροποίηση της παρουσίας της στην Ευρώπη και στη Β. Αμερική, χωρίς όμως να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση λεπτομερειών.
Τα προβλήματα της Maserati
H Maserati επλήγη από πρόβλημα υποχώρησης της κερδοφορίας της, καθώς η γκάμα της γερνούσε και το λανσάρισμα του νέου SUV, της Levante, είχε καθυστερήσει σημαντικά. To πρώτο 4μηνο του 2015, τα λειτουργικά κέρδη της υποχώρησαν κατά 56%, στα 16 εκατ. ευρώ, καθώς οι πωλήσεις απέκλιναν προς τα κάτω κατά 16% στις ΗΠΑ και κατά 8% στην Ευρώπη. Η Levante να θυμίσουμε ότι ξεκινά να διατίθεται προς πώλησης στην Ευρώπη αυτό το μήνα, ενώ στις ΗΠΑ θα πάει μόλις τον Οκτώβριο.
Η πορεία των νέων μοντέλων που βγήκε εκτός προγράμματος πιθανότατα κόστισε αρκετά σε κεφάλαια και κυρίως ρευστότητα στο FCA Group. Ο κατασκευαστής δεν βρίσκεται και στα καλύτερά του όσον αφορά τη δεύτερη, καθώς η εξυπηρέτηση των χρεών του απαιτεί περισσότερο χρήμα απ’ όσο έρχεται στα χέρια του ίδιου από τις πωλήσεις.
Πριν από τη θέση του στην Alfa Romeo και Maserati, o Wester κατείχε μια μεγάλη γκάμα ρόλων και θέσεων στην FCA, καθώς και σε άλλους μεγάλους κατασκευαστές και μεγάλους προμηθευτές: Magna Steyr, Ferrari, Audi και Volkswagen.
Ο Wester ήταν ο άνθρωπος-κλειδί πίσω από την «ανακάλυψη» της Giulia πάνω σε πισωκίνητη πλατφόρμα, αλλά που θα ήταν ικανά σπονδυλωτή έτσι ώστε να υποστηρίξει τα προσεχή μοντέλα των Alfa Romeo και Dodge. Στη Maserati, o Wester πίεσε για διεύρυνση της γκάμας της πολυτελούς φίρμας που περιελάμβαναν τη σπορ σεντάν Ghibli, καθώς και την κουπέ Alfieri.
Να σημειώσουμε ότι ο Roberto Fedeli, πρώην αρχιμηχανικός της Ferrari, ξαναγύρισε από την BMW στην FCA και θα συνεχίσει ως επικεφαλής τεχνικός των Alfa και Maserati.
[Πηγή Bloomberg]