30 χρόνια Hyundai Sonata
H διακριτική κορεατική μπερλίνα της Hyundai η Sonata σβήνει εφέτος 30 κεράκια.
Με πρώτη παρουσία στην αγορά το 1985, με τη μορφή σεντάν και την κίνηση πίσω, η Sonata σήμερα βρίσκεται ήδη στην έβδομη γενιά της.
Στην Ελλάδα, η Sonata δεν απαντάται στις αντιπροσωπείες της Hyundai εδώ και πολλά χρόνια, καθώς η ελληνική αντιπροσωπεία εισήγαγε μόνο δύο από τις γενιές της.
Η πρώτη γενιά, όπως είπαμε έστελνε την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η αρχιτεκτονική αυτή εγκαταλείφθηκε το 1988 για να «αυξηθεί η πρακτικότητα του εσωτερικού χώρου». Τα χρόνια περνούσαν και οι γενιές διαδέχονταν η μία την άλλη. Το 2004, η Sonata 5 επιτέλους εμφανίστηκε ως σκληρό και αξιόπιστο καρύδι απέναντι στον ανταγωνισμό. Ειδικά, εκείνον στις ΗΠΑ, όπου το αυτοκίνητο είχε να παρουσιάσει μια αξιόλογη εμπορική πορεία, αν εξαιρέσουμε την εθνική αγορά, αλλά και άλλες χώρες της Άπω Ανατολής. Οι θετικές αναφορές του Τύπου δε και οι μαρτυρίες των πελατών ενίσχυσαν τις πωλήσεις.
Ο εμπορικός διασκελισμός της Sonata άνοιξε ακόμη περισσότερο το 2009 με ένα ντιζάιν που διαπνεόταν από το σχεδιαστικό αέρα της εποχής, κάτι που γοήτευσε πολλούς οδηγούς.
Η Hyundai παρουσίασε το 2014 στο New York Auto Salon την υφιστάμενη εκδοχή της Sonata. Το αυτοκίνητο αυτό φιλοξενεί κάτω από το καπό του ένα 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα με 2.400 κυβικά που αποδίδει 188 άλογα ή ένα δίλιτρο τούρμπο με 250 PS. Επίσης υπάρχει μια υβριδική έκδοση, με το ηλεκτρομοτέρ τοποθετημένο πάνω στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που αποδίδει 195 άλογα.
Από το 1985, η Sonata έχει πουλήσει παγκοσμίως 7,3 εκατ. αυτοκίνητα.
[Πηγή Hyundai]