BYD και Geely ετοιμάζουν τα plug-in hybrid των 2.000 km
Καλαμάτα - Αλεξανδρούπολη και πίσω χωρίς στάση υπόσχονται οι Κινέζοι. Αλήθεια, θα κάνει διαφορά σε κάποιον ένα plug-in hybrid που θα προσφέρει τόσο μεγάλη αυτονομία;
Τα plug-in hybrid έχουν διχάσει την παγκόσμια αυτοκινητιστική κοινότητα. Κάποιοι θεωρούν ότι συνδυάζουν τα καλά των δύο κόσμων: Απρόσκοπτη κι αμόλυντη ηλεκτρική μετακίνηση στην καθημερινότητα, με θερμική ξεγνοιασιά στα ταξίδια και φουλάρισμα στο βενζινάδικο.
Κάποιοι άλλοι θεωρούν ότι τα plug-in hybrid έχουν τα αρνητικά των δύο τεχνολογιών. Μεγάλο βάρος, πολυπλοκότητα, μικρή ηλεκτρική αυτονομία, συντήρηση του θερμικού κινητήρα. Κι ότι τελικά αποτελούν ένα μεταβατικό στάδιο προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, που ήδη θεωρείται ξεπερασμένο αφού τα EV πλέον φορτίζουν όλο και ταχύτερα. Αφήστε που τα οικολογικά οφέλη επαφίονται στην ευσυνειδησία των οδηγών, που πολλές φορές τα αφήνουν αφόρτιστα.
Οι Κινέζοι επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, αλλά δεν παραμελούν τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά
Τώρα, δύο εκ των κορυφαίων κατασκευαστών της Κίνας εξελίσσουν την επόμενη γενιά των plug-in hybrid συστημάτων τους κι υπόσχονται ότι η αυτονομία τους θα φτάνει τα 2.000 km.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Θα έκανες το αμάξι σου plug-in hybrid για μόλις €3.000;
Εν ολίγοις, ότι θα ξεκινάς από την Καλαμάτα, θα πηγαίνεις στην Αλεξανδρούπολη, θα κάνεις αναστροφή και θα γυρίζεις πίσω στη Μεσσηνία. Με ένα ντεπόζιτο. Χωρίς αναγκαστική στάση.
Προφανώς όλα αυτά πρέπει να αποδειχθούν στην πράξη. Και βέβαια, οι αυτονομίες των Κινέζων αναφέρονται πάντα στο αισιόδοξο κινεζικό πρωτόκολλο δοκιμών, αλλά όπως και να έχει, 2.000 km είναι πολύ εντυπωσιακό νούμερο. Ασχέτως αν στην πράξη δεν θα κάνει διαφορά σε κανέναν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο ντεμπούτο της BYD στην ελληνική αγορά
Η Geely ισχυρίζεται ότι θα προσφέρει τέτοια αυτονομία μόλις από του χρόνου κι ότι το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα θα είναι μια μετεξέλιξη της υπάρχουσας τεχνολογίας που χρησιμοποιείται αυτήν τη στιγμή στο μοντέλο της Galaxy L6. Επί του παρόντος συνδυάζει έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1,5 lt με μπαταρία 19,1 kWh.
Υπόσχεται 125 km με μία φόρτιση, ενώ δεν του λείπει η ισχύς με 363 ίππους. Η αυτονομία του φτάνει τα 1.370 km κατά CLTC. Με μεγαλύτερη μπαταρία, πιο οικονομικό ηλεκτρομοτέρ και πιο λιτοδίαιτο θερμικό κινητήρα, οι Κινέζοι υπόσχονται τα 2.000 km. Λογικά και μεγαλύτερο ντεπόζιτο βενζίνης, αν και δεν αναφέρουν κάτι τέτοιο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η BYD εκθρόνισε την VW από την κορυφή των πωλήσεων στην Κίνα
Το πιο αποδοτικό χιλιομετρικά plug-in hybrid της BYD είναι το Seal U DM-i. Φοράει μπαταρία 26,6 kWh, ενώ διαθέτει επίσης λειτουργία VTOL ως στάνταρ, επιτρέποντας σε εξωτερικές συσκευές να φορτίζονται ή να τροφοδοτούνται από την μπαταρία του αυτοκινήτου. Θυμίζουμε ότι ένα BYD Atto 3 είχε τροφοδοτήσει μηχάνημα αιμοκάθαρσης για 11χρονο.