Πώς η Ιαπωνία μείωσε τα τροχαία με χειροποίητες φιγούρες
Ονομάζονται «Tobidashi Bōya», δηλαδή το «αγόρι που τρέχει» κι έχουν γίνει συνώνυμα της οδικής ασφάλειας.
Δίπλα σε δρόμους που διασχίζουν σχολικές ζώνες στην Ιαπωνία υπάρχουν μερικές φιγούρες ζωγραφισμένες στο χέρι. Γνωστές ως «Tobita-kun» ή πιο επίσημα «Tobidashi Bōya», που μεταφράζεται ως «το αγόρι που τρέχει», συνέβαλλαν στο να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα.
Αυτά τα σήματα υπενθυμίζουν στους ντόπιους οδηγούς να επιβραδύνουν κι έπαιξαν τον ρόλο τους στον λεγόμενο Τροχαίο Πόλεμο της Ιαπωνίας. Στην προσπάθειά της δηλαδή να περιορίσει τα τροχαία.
Μια φιγούρα ενός μικρού παιδιού που βγαίνει άτσαλα στον δρόμο. Ασυναίσθητα θα σηκώσεις το πόδι από το γκάζι και θα κόψεις ρυθμό
Ο Τροχαίος Πόλεμος ήταν η κρατική απάντηση στη λαίλαπα με τα θανατηφόρα τροχαία που συγκλόνισαν το νησιωτικό έθνος τις δεκαετίες του 1950 και του 1960.
Συνδυάστε μια ακμάζουσα οικονομία σε φάση ανοικοδόμησης με δρόμους γεμάτους νέους οδηγούς κι αυτοκίνητα με μηδενική παθητική ασφάλεια κι έχετε μια θανάσιμη συνταγή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες από τους άντρες στα τροχαία
Υπήρχαν πολλοί τρόποι με τους οποίους η Ιαπωνία άμβλυνε το οδικό χάος. Επένδυσε στα άριστα δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας, στην απαγόρευση στάθμευσης στον δρόμο και την αυστηρή αστυνόμευση. Κάπου εκεί τρυπώνουν και τα προαναφερθέντα οδικά σήματα.
Η πρώτη πινακίδα με «το αγόρι που τρέχει» σχεδιάστηκε για το δημοτικό συμβούλιο του Yokaichi, στην επαρχία Shiga. Φαίνεται ότι ένα νεαρό αγόρι ξεπροβάλλει τρέχοντας από την άκρη του δρόμου προς το οδόστρωμα, μάλλον για να κυνηγήσει κάποια μπάλα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τροχαία δυστυχήματα: Μειώθηκαν στο 50% οι νεκροί στην Ελλάδα μέσα σε μια δεκαετία
Μια χειροποίητη υπενθύμιση για τους οδηγούς ότι υπάρχουν κι ευάλωτα μέλη της κοινότητας που δεν γνωρίζουν άριστα τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κι οφείλουμε να τα προστατεύσουμε.
Η μασκότ απέκτησε γρήγορα μεγαλύτερη δημοτικότητα κι επεκτάθηκε σε πολλές γειτονιές και πόλεις. Ποια ήταν όμως η άμεση επίδραση των πινακίδων στην οδική ασφάλεια της Ιαπωνίας;
Δεν γνωρίζουμε. Ερωτηθείς για τον αντίκτυπό τους, ένας εκπρόσωπος της Ιαπωνικής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου σημείωσε ότι δεν έχει ποσοτικοποιηθεί η συνεισφορά τους στη μείωση των ατυχημάτων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποιες ηλικίες ευθύνονται για τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα;
Στην πράξη, ήταν απλώς ένας ακόμα από τους πολλούς παράγοντες που βοήθησαν να κερδηθεί ο Τροχαίος Πόλεμος της Ιαπωνίας. Σε συνδυασμό, όλα τα παραπάνω μέτρα κρίνονται αποτελεσματικά.
Οι θάνατοι από τροχαία στην Ιαπωνία έχουν μειωθεί στο ένα τέταρτο σε σχέση με τη δεκαετία του 1970.
Η Ιαπωνία είναι μια χώρα που έτσι κι αλλιώς λατρεύει τις μασκότ και τις καρικατούρες. Ειδικά όταν αυτές έχουν διασφαλίσει ότι τα παιδιά της θα συνεχίσουν να μεγαλώνουν υγιή και δεν θα κινδυνέψουν από κάποιον οδηγό που έτρεχε μέσα στον αστικό ιστό.