Η Hyundai ετοιμάζει άρμα μάχης με κυψέλες υδρογόνου
Συνδυάζονται ανταγωνιστικότητα στο πεδίο της μάχης κι οικολογική συνείδηση; Ναι, λέει η Hyundai! Αν φοράς κυψέλες υδρογόνου.
Το φουτουριστικό τανκ που παρελαύνει μπροστά σου θα μπορούσε να έχει ξεγλιστρήσει από σκηνικό ταινιών του Χόλιγουντ. Ή από κάποιο βιντεοπαιχνίδι. Αποτελεί το όραμα της Hyundai για ένα άρμα μάχης επόμενης γενιάς, το οποίο θα χρησιμοποιεί σύστημα κίνησης με κυψέλες υδρογόνου.
Ναι, το μέλλον του πολέμου ίσως είναι και πιο οικολογικό. Αυτό βέβαια είναι το ελάσσον. Το μείζον για τους κατασκευαστές του είναι ότι οι κυψέλες υδρογόνου μειώνουν το θερμικό αποτύπωμα του τανκ, οπότε το καθιστούν δυσκολότερα ανιχνεύσιμο. Κάτι που θα χαμηλώνει ακόμα πιο πολύ από την ενδεχόμενη έλλειψη ανθρώπινου πληρώματος στο εσωτερικό του.
Ναι, θα σε σκοτώνει πιο αποτελεσματικά, αλλά θα είναι όμορφο κι οικολογικό. Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο!
Ονομάζεται Main Battle Tank ή πιο απλά K3 κι η Hyundai Rotem — το παρακλάδι βαριάς βιομηχανίας του Κορεάτη κατασκευαστή — το έχει επενδύσει εξωτερικά με πάνελ σε σχήμα κηρήθρας. Οι λεπτοί LED προβολείς είναι κομψοί, όπως κι η κάννη των 130 mm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H VW εξελίσσει κυψέλες υδρογόνου με αυτονομία 2.000 km
Αρχικά, προτάθηκε ότι το K3 θα μπορούσε να είναι εντελώς μη επανδρωμένο και να ελέγχεται αποκλειστικά εξ αποστάσεως. Αλλά οι τρέχουσες αναφορές δείχνουν ότι θα μπορεί να υποστηρίξει 3μελές πλήρωμα. Θα περιλαμβάνει και drones, τα οποία θα μπορούν να απογειωθούν για να σκανάρουν τη γύρω περιοχή, σε αποστολές αναγνώρισης. Η Hyundai Rotem ισχυρίζεται ότι έχει χρησιμοποιηθεί απορροφητικό χρώμα αντί-ραντάρ, για να διασφαλιστεί ότι το K3 θα αποφεύγει τον εντοπισμό.
Ο στρατός της Κορέας χρησιμοποιεί επί του παρόντος ένα τανκ γνωστό ως K2 Black Panther, εξοπλισμένο με 12κύλινδρο κινητήρα ντίζελ 1.500 ίππων. Το Κ3 μπορεί αρχικά να παραχθεί και με κινητήρα πετρελαίου, αν και μελλοντικά θα είναι διαθέσιμο και με κυψέλες υδρογόνου. Α
Όσο συναρπαστικό κι αν είναι το K3, απέχει ακόμα πολύ από την πραγματικότητα. Η εξέλιξή του δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030, ενώ οι κυψέλες υδρογόνου αναμένεται να καταφτάσουν μια δεκαετία αργότερα.