
10+1 αυτοκίνητα που αγοράζεις κάτω από τα €17 χιλιάρικα
Σε μια εποχή που ένα καινούργιο αυτοκίνητο θα σου κοστίσει ο κούκος αηδόνι και τα δυσανάλογα ακριβά SUV κυριαρχούν στις πωλήσεις, για να βρεις αυτοκίνητο κάτω από τα €17 χιλιάρικα πρέπει να 'χεις μπάρμπα στην Κορώνη. 'H μήπως όχι;


H εποχή που έβρισκες καινούργιο αυτοκίνητο με λιγότερα από δέκα χιλιάρικα έχει παρέλθει. Και δη ανεπιστρεπτί.
Αν ψάχνεις λοιπόν για καινούργιο αυτοκίνητο και παρακολουθείς τις εξελίξεις στην αγορά, πιθανότατα να έχεις κατεβάζει πλερέζες. Με τα μίνι να είναι πλέον σχεδόν ανύπαρκτα και τα περισσότερα αξιοπρεπούς εξοπλισμού σουπερμίνι να ξεπερνούν τις €20.000. Εκεί που πριν από κάμποσα χρόνια, η μέση τιμή τους ήταν 14,5 χιλιάρικα.
Καινούργιο αυτοκίνητο κάτω από 17 χιλιάρικα την σήμερον ημέραν; Κι όμως, γίνεται!
Ωστόσο, όπως σε κάθε κανόνα, υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις. Με τον κύριο κανόνα να παραμένει κι αυτό να μην αποτελεί έκπληξη. Για να αποκτήσεις ένα φθηνό νέο μοντέλο, θα πρέπει να ψάξεις τα μικρά της αγοράς. Έπειτα από έρευνα λοιπόν, εντοπίσαμε και συγκεντρώσαμε τα έντεκα καινούργια αυτοκίνητα που μπορείς να αποκτήσεις με λιγότερα από €17.000 -καλά! Δεν λύσαμε και μη-γραμμική διαφορική εξίσωση! Καταλόγους αναλύαμε.
Πρόκειται κυρίως για βασικές εκδόσεις μίνι και σουπερμίνι που, παρά το προσιτό κόστος, δεν υστερούν σε κρίσιμους τομείς όπως η ασφάλεια, η τεχνολογία και η πρακτικότητα. Μιας και εξοπλίζονται με όλα τα όσα χρειάζεται ο οδηγός του σήμερα από ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
Leapmotor T03
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Leapmotor T03, το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός... του Stellantis
Το μοναδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της λίστας λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά στα τέλη του 2024, με σκοπό να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινό. Το Leapmotor T03 κινείται από ένα ηλεκτρομοτέρ με 95 PS και 158 Nm, έχοντας μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 37,3 kWh και αυτονομία 265 km στον μικτό κύκλο WLTP. Στον αστικό κύκλο δε, το νούμερο αυτό μπορεί προσεγγίζει τα 395 km.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα πέντε τετρακίνητα SUV της αγοράς κάτω από τα 30 χιλιάρικα
Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων γυάλινη ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο, κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα infotainment με online πλοήγηση και οθόνη αφής 10,1”. H αρχική τιμή του είναι €18.400, όμως με την κρατική επιδότηση (την ποια;) και τη νέα προωθητική ενέργειας της Italian Motion, πέφτει στις €13.950. Γεγονός που το καθιστά το φθηνότερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς!
Mitsubishi Space Star
Αν και μετρά τέσσερα χρόνια στην αγορά, το Space Star συνεχίζει να αποτελεί μια από τις πιο προσιτές προτάσεις για τους καταναλωτές. Το ιαπωνικό μοντέλο ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Mitsubishi στο αεροδυναμικό του αμάξωμα (Cd: 0.27), το οποίο βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα Global Small. Με τη μάσκα Dynamic Shield να παραπέμπει σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mitsubishi Space Star 1.0 MIVEC
Η τιμή της βασικής έκδοσης Motion με τον 1.000άρη MIVEC των 71 PS διαμορφώνεται στις €14.390 με τον Βενιαμίν της γκάμας της Mitsubishi να υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές CO2.
Dacia Sandero
Βασισμένο στη σύγχρονη πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault, το σουπερμίνι της ρουμανικής φίρμας, που διατίθεται και στην πιο αθλητική έκδοση Stepway έχει φρέσκια σχεδίαση, σύγχρονη τεχνολογία και πλούσιο εξοπλισμό. Που περιλαμβάνει κεντρική οθόνης αφής 8” σύστημα ανίχνευσης απόσπασης προσοχής οδηγού, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δίκυκλων, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε κλίση και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Τη στιγμή που οι χώροι για μια οικογένεια είναι επαρκέστατοι (πορτμπαγκάζ 410 lt).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Με τιμή που ξεκινά από τις €15.590 για το Streetway με τον 1.0 lt TCe των 90 PS και τις €16.590 για το Stepway στην έκδοση Essential Eco-G 100 PS πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία στην ελληνική αγορά.
FIAT Panda
Ένα από τα διαχρονικά best-seller της αγοράς είναι διαθέσιμο από €15.800, στο επίπεδο εξοπλισμού Urban, ύστερα και από τη νέα προωθητική ενέργεια της εταιρείας. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλα τα ψηφιακά στοιχεία της εποχής (ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” και κεντρική οθόνη 5”) καθώς επίσης και μια επίκαιρη ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Διαθέσιμο για παραγγελία το αναβαθμισμένο FIAT Panda
Το αυτοκίνητο κινείται από ένα μικροϋβριδικό σύστημα κίνησης που αποδίδει 70 PS και υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη καθημερινή κίνηση στο Δακτύλιο. Το Panda είναι επίσης διαθέσιμο και στην πιο «σκληροτράχηλη» έκδοση Cross με €16.990.
Kia Picanto
Ανασχεδιασμένο πιο τολμηρά, το Kia Picanto ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Opposites United, με στοιχεία εμπνευσμένα από το EV9, τη ναυαρχίδα της γκάμας του Κορεάτη κατασκευαστή. Στο εσωτερικό, το Picanto εξοπλίζεται με το αναθεωρημένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με προαιρετική οθόνη αφής 8,0” ή οθόνη LCD 4,2” που τοποθετείται στάνταρ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημη αποκάλυψη για το νέο Kia Picanto
Το μεγαλύτερο infotainment διαθέτει συμβατότητα Bluetooth που μπορεί να συνδέσει δύο συσκευές ταυτόχρονα, καθώς και το Kia Connect. . Η βασική έκδοση Optimum με τον 3κύλινδρο 1.000άρη των 63 PS και το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει €15.890 ύστερα από την έκπτωση της Kia. Ο βασικός εξοπλισμός είναι πλούσιος, καθώς πέρα από την οθόνη για το infotainment περιλαμβάνει μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας, όπου ξεχωρίζουν το σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από τη λωρίδα, η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και το σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής του οδηγού.
SEAT Ibiza
Ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της SEAT στην ελληνική αγορά συνεχίζει αθόρυβα την εμπορική του πορεία, προτείνοντας ένα ενδιαφέρον πακέτο τιμής-αξίας. Με την εικόνα του μοντέλου να είναι μοντέρνα και νεανική, οι σχεδιαστές της φίρμας δεν χρειάστηκε παρά να προσθέσουν μικρές πινελιές εκσυγχρονισμού: Ενσωματωμένα στους προβολείς φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου 17” και 18”.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 110 PS F/L
Στην καμπίνα, τον πρώτο λόγο έχει η νέα κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 8,25" η οποία δύναται στον προαιρετικό εξοπλισμό να μεγαλώσει στις 9,2". Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25" συνεχίζει να δίνει κανονικά το παρών στο ανανεωμένο Ibiza. Ενώ τα αφρώδη πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό αφήνουν μια ευπρόσδεκτη αίσθηση πολυτέλειας. Το SEAT Ibiza ξεκινά από τις €15.990 στην έκδοση Reference με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 80 PS.
Toyota Aygo X
Η Toyota διατηρεί το όνομα «Aygo» στο χαρτοφυλάκιό της, προσθέτοντας το γράμμα «Χ» που θέλει να δώσει έναν outdoor activity στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με διάμετρο στροφής στα 9,4 m και μήκος στα 3,7 m, το μικρότερο crossover της γκάμας του ιαπωνικού κολοσσού μοιάζει να είναι ιδανικό για κίνηση τους στενούς δρόμους των μεγαλουπόλεων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Toyota Aygo X 1.0
Στο εσωτερικό, το Aygo X παραμένει εστιασμένο στην ευχρηστία. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η οθόνη αφής του infotainment 9" και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες, με τα 231 lt του πορτμπαγκάζ είναι ό,τι πρέπει για τα ψώνια της εβδομάδας ή τις αποσκευές ενός καλόβολου ζευγαριού. Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, το λιλιπούτειο crossover μένει πιστό στον βενζινοκινητήρα με την κίνησή του να αναλαμβάνει ένα 3κύλινδρο μοτέρ του ενός λίτρου με απόδοση 72 PS και 93 Νm. Και με τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε χειροκίνητο σασμάν πέντε σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο CVT. Η τιμή του διαμορφώνεται από τις €16.670, στην έκδοση X-Play.
Hyundai i10
Στις αρχές του 2023, το Hyundai i10 ανανεώθηκε, αναβαθμίζοντας εμφάνιση και τεχνολογικό υπόβαθρο. Εξωτερικά, τα φώτα ημέρας LED απέκτησαν κυψελοειδή σχεδίαση, η γρίλια έχει νέο μοτίβο και στο πίσω μέρος τα φώτα έχουν νέα γραφικά. Περνώντας στο εσωτερικό, στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων διαγωνίου 4,2" και infotainment με οθόνη 8" στο κέντρο του ταμπλό που υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και αναβαθμίσεις over-the-air.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i10 1.2 AMT 84 PS
Επιπλέον, το ανανεωμένο i10 διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη φόρτιση κινητού, θύρες USB-C εμπρός και πίσω και πλουσιότερο πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. To Hyundai i10 έρχεται στην ελληνική αγορά με τον 1.00άρη βενζινοκινητήρα των 63 PS, με την έκδοση Style να ξεκινά από τις €16.890.
Citroën C3
Το νέο Citroёn C3 σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη γαλλική φίρμα, καθώς θέτει νέα δεδομένα στην αγορά. H τέταρτη γενιά δεν θυμίζει σε τίποτα τις προηγούμενες τρεις υιοθετώντας μια πιο SUV και τετραγωνισμένη σχεδίαση, με το ρετρό οβάλ σήμα της φίρμας στο μέσον της μάσκας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test, drive: Citroën C3 1.2T 100, πλήρης ανατροπή
Η εικόνα του εσωτερικού είναι καθόλα σύγχρονη και νεανική, με τους σχεδιαστές της εταιρείας να βάζουν την άνεση σε πρώτο πλάνο. Με τα καθίσματα Advanced Comfort να φωνάζουν και πάλι «παρών». Με τις θήκες για τα μικροαντικείμενα και τα 310 lt του χώρου αποσκευών να προσφέρουν έξτρα πόντους ευρυχωρίας και πρακτικότητας. To best-seller της ελληνικής αγοράς για τον Μάρτιο ξεκινά από €16.900 στην έκδοση εξοπλισμού YOU! Που περιλαμβάνει προβολείς και φώτα ημέρας LED, head-up display, smartphone station αντί για infotainment, υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων, ανάρτηση Citroёn Advanced Comfort και πολλά ακόμη.
Suzuki Swift
Η νέα γενιά του ιαπωνικού best-seller φέρνει έναν πιο σύγχρονο αέρα, δίνοντας ταυτόχρονα έμφαση στην άνεση, sτην ασφάλεια και στη συνολικά ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζει με τη νέα μάσκα με τη γρίλια της σε μαύρο χρώμα, τις ιδιαίτερες εμπρός φωτιστικές μονάδες σε σχήμα «L», καθώς και τα πίσω φώτα τριών διαστάσεων που ισορροπούν με τη σχεδίαση του προφυλακτήρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Swift 1.2 Hybrid, συνολική αναβάθμιση
Περνώντας στο εσωτερικό, η οθόνη αφής στις 9” είναι πλέον τοποθετημένη τοποθετημένη στην κορυφή του ταμπλό. Με την Suzuki να διατηρεί τα αναλογικά ψηφιακά όργανα και την μικρή ψηφιακή οθόνη ανάμεσά τους. Κάτω από το καπό, ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας Z12E των 1,2 λίτρων, αποδίδει 82 ίππους και συνεργάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V SHVS. Mε την τεχνολογία Suzuki Hybrid να εξασφαλίζει στο μήκους 3,86 m Swift χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 στα 98-99 g/km. Απαλλάσσοντας το ιαπωνικό μοντέλο από τέλη κυκλοφορίας και απαγόρευση κυκλοφορίας στον δακτύλιο. Η τιμή της έκδοσης Hybrid διαμορφώνεται πλέον στις €16.990.
Τι λέει το DRIVE;
Ανάμεσα στα έντεκα αυτοκίνητα που εξετάσαμε, είναι σαφές πως η ελληνική αγορά εξακολουθεί να προσφέρει προσιτές λύσεις, χωρίς να θυσιάζει τη σχεδίαση, την τεχνολογία ή την ασφάλεια. Προφανώς για τα τελευταία δύο, οι κατασκευαστές εξαναγκάσθηκαν σε αναβάθμιση. Από τη μια με την υποχρεωτική ενσωμάτωση πολλών στοιχείων ασφάλειας. Και από την άλλη, με τεχνολογική αναβάθμιση των κινητήρων προκειμένου να πιάνουν τα ολοένα και αυστηρότερα όρια των ρύπων.
Με αυτά και με αυτά, κερδισμένος βγαίνει ο καταναλωτής, καθώς κάθε κατασκευαστής χρειάζεται ένα οικονομικό entry μοντέλο στην γκάμα του που όμως θα πληροί τις αυστηρές νόρμες ασφάλειας και ρύπων της ΕΕ. Κι αν καλούμαστε να αξιολογήσουμε τα έντεκα παραπάνω μοντέλα, καταλήγουμε πως το Dacia Sandero Stepway με τον κινητήρα διπλού καυσίμου αποτελεί την πιο δελεαστική επιλογή. Συνδυάζοντας εμφάνιση crossover, πρακτικότητα και μεγάλη αυτονομία.
Αντίστοιχα, το Leapmotor T03 αποτελεί την πιο οικονομική πρόταση για όσους σκέφτονται να κάνουν το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας ευελιξία και ασυναγώνιστα χαμηλό κόστος χρήσης ειδικά μέσα στην πόλη. Με την προϋπόθεση πως υπάρχουν χρήματα στο ταμείο της κρατικής επιδότησης -που δεν υπάρχουν. Οπότε προσώρας αυτή μας η αξιολόγηση έχει μόνο ακαδημαϊκή αξία.
Για τους οδηγούς που δίνουν έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση και τα μηδενικά τέλη, τα υβριδικά Suzuki Swift και FIAT Panda, εξ αυτού μπαίνουν επίσης στη λίστα επιλογής. Με το Swift να είναι όμως μόλις περυσινό αυτοκίνητο, ενώ το Panda περυσινά ξινά σταφύλια.
Για όσους αναζητούν πιο μοντέρνα εμφάνιση και αναβαθμισμένο εσωτερικό, τα Citroën C3, Kia Picanto και Hyundai i10 είναι αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα. Με το γαλλικό μοντέλο να παίζει επίσης το χαρτί της ευρυχωρίας, της άνεσης, αλλά και της ισχύος, όντας το πιο γκαζιάρικο από τα έντεκα.
Βλέπουμε λοιπόν ότι παρά τις ψηλές τιμές στην αγορά, υπάρχουν ακόμα επιλογές για αδύναμα πορτοφόλια. Και μάλιστα, με το μπόνους του να οδηγείς ένα ολοκαίνουργιο και σύγχρονο αυτοκίνητο.