Η Ford ακυρώνει ηλεκτρικό SUV με τρεις σειρές καθισμάτων
Οι χλιαρές EV πωλήσεις φέρνουν σκεπτικισμό στη Ford σχετικά με το EV πορτφόλιό της. Η Nissan από την άλλη, επιμένει στην 100% ηλεκτρική γκάμα από το 2030.
Βίοι αντίθετοι για Ford και Nissan. Η μία αξιολογεί τη σημερινή της χασούρα από τα ηλεκτρικά κι αναδιπλώνεται, η άλλη — ίσως με ιαπωνικό πείσμα — παραμένει σταθερή στο πλάνο που έχει χαράξει.
Η Ford σχεδίαζε αρχικά να λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV τριών σειρών καθισμάτων το 2025. Δηλαδή μόλις του χρόνου. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε αρχικά ότι η επίσημη παρουσίαση θα καθυστερούσε δύο χρόνια, αλλά τώρα αποφάσισε να τερματίσει εντελώς τα σχέδια παραγωγής. Αντ' αυτού, το μοντέλο θα παρουσιαστεί με υβριδικό σύνολο, χωρίς να γίνει γνωστή η ακριβής ημερομηνία.
Όταν οι πωλήσεις δεν πάνε κατά το δοκούν, ή τα «παίζεις όλα για όλα» ή γίνεσαι πιο συγκρατημένος
Πού οφείλεται αυτό; Ο λόγος για αυτήν την αλλαγή πλεύσης οφείλεται κυρίως στο κόστος της μπαταρίας και στην πίεση για πώληση μοντέλων σε χαμηλότερες τιμές. Μην ξεχνάμε ότι το θηριώδες EV θα έπρεπε να προσφέρει πραγματικά μεγάλη αυτονομία για να κάνει κλικ στο αμερικανικό κοινό. Που σήμαινε μια πελώρια μπαταρία με αντίστοιχο βάρος και κόστος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Ford Fiesta θα επιστρέψει τα επόμενα χρόνια ως ηλεκτρικό
«Οι σημερινοί EV αγοραστές δεν είναι πια οι early adopters που ξέρουν ότι θα πληρώσουν ακριβότερα μια νέα τεχνολογία. Είναι πιο ενήμεροι για το κόστος, αντιμετωπίζοντας τα EV μοντέλα ως έναν πρακτικό τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων από τα καύσιμα και τη συντήρηση», ανέφερε η εταιρεία σε δελτίο τύπου.
Ο John Lawler, Ανώτατος Οικονομικός Διευθυντής της Ford, πρόσθεσε ότι οι πελάτες θέλουν πλέον περισσότερες εξηλεκτρισμένες επιλογές για να καλύψουν καλύτερα τις ανάγκες τους κι ότι το υβριδικό σύνολο θεωρήθηκε η βέλτιστη λύση. Ο ίδιος δήλωσε ότι «δεν μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο που να ανταποκρίνεται στην απαίτηση να είναι κερδοφόρο κατά τους πρώτους 12 μήνες κυκλοφορίας».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ρεκόρ Guinness, Mustang Mach-E διανύει 916,74 km [video]
Η Ford πράττει πολύ ορθά που είναι τόσο προσεκτική και θέτει χρονικό όριο κερδοφορίας 12 μηνών. Πρόσφατα διέρρευσε ότι έχει χασούρα $50.000 σε κάθε Mustang Mach-E που πουλάει, ακόμα και μετά από σχεδόν μια 4ετία πωλήσεων.
Η Nissan πέρσι δεσμεύτηκε να καταργήσει σταδιακά τα θερμικά μοντέλα στην Ευρώπη μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Η Nissan εργάζεται επί του παρόντος πάνω στους EV διαδόχους των Qashqai, Juke και Leaf — τα οποία θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Sunderland — μαζί με το ηλεκτρικό Micra. Η υπάρχουσα ηλεκτρικά γκάμα αποτελείται από το SUV Ariya και το Leaf.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κι όμως, στις ΗΠΑ κάνεις leasing το Nissan Leaf με $19 τον μήνα
Όμως, οι ισχνές EV πωλήσεις των παραδοσιακών κατασκευαστών τούς κάνουν να σκέφτονται διπλά την ηλεκτρική μετάβαση. Έτσι, εκτός από τη Ford, κάμποσοι ακόμα — όπως η Audi , η Mercedes-Benz κι η Porsche — αναβάλλουν τους ηλεκτρικούς τους στόχους. Ωστόσο, η Mayra González, η επικεφαλής πωλήσεων της Nissan στην Ευρώπη, είναι ξεκάθαρη: «Το επιχειρηματικό μας σχέδιο είναι πολύ σαφές: Θέλουμε να προσφέρουμε 100% ηλεκτρικές πωλήσεις έως το 2030 στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο μοντέλων θα είναι το κλειδί της επιτυχίας».