Η εφαρμογή του Euro 7 θα μειώσει τις εκπομπές του διοξειδίου του αζώτου κατά 50% έως το 2035
Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος ανατρέπει τα στοιχεία των ερευνών που έχουν διεξάγει οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχετικά με την χρησιμότητα του πρότυπου Euro 7.
Αν εγκριθούν και εφαρμοστούν τα πρότυπα του Euro 7, η ρύπανση του διοξειδίου του αζώτου (NO2) από τις οδικές μεταφορές θα μειωθεί κατά περίπου 50% έως το 2035. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα έως και 24% χαμηλότερες συγκεντρώσεις του τοξικού NO2 στις μεγάλες πόλεις έως το 2035.
Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment) που πραγματοποιήθηκε από την Air Quality Consultants Ltd, ανατρέπει τα στοιχεία άλλης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και οι οποίοι αντιτίθενται στους αυστηρότερους κανόνες για την ατμοσφαιρική ρύπανση, διατυπώνοντας ότι το Euro 7 δεν θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε.
Η νέα έρευνα της Transport & Environment επισημαίνει ότι οι μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς το Euro 7, δεν θα καταφέρουν να «πιάσουν» το όριο ατμοσφαιρικής ρύπανσης NO2 που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του αέρα έως το 2035, εκτός εάν εφαρμοστούν άλλα μέτρα όπως η ύπαρξη ζωνών μηδενικών εκπομπών.
Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα όρια ρύπανσης που προέρχονται από τους ρύπους των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να μειώσουν γρήγορα τη ρύπανση από τα σωματίδια. Ένα οριζόμενο όριο μικροσωματιδίων περί των 3 mg/km το 2025 αντί για τα 7 mg/km το 2025 και 3 mg/km το 2035, θα διπλασίαζε σχεδόν τη μείωση της ρύπανσης από σωματίδια από 19% σε 34% ήδη το 2030 και από 34% στο 55% το 2035. Η τεχνολογία μείωσης της ρύπανσης από τα φρένα των αυτοκινήτων για την επίτευξη αυτού του ορίου είναι ήδη διαθέσιμη και θα είναι μια επιπλέον επιβάρυνση περίπου 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο.
«Αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι ισχυρισμοί ότι το Euro 7 δεν θα μειώσει σημαντικά την τοξική ρύπανση είναι απλώς ένα ακόμη παράδειγμα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που σκορπίζει αβεβαιότητα και αμφιβολίες για τον αντίκτυπό της. Η τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί 200 πρόωρους θανάτους κάθε μέρα στην Ευρώπη. Το Euro 7 θα έσωζε χιλιάδες ζωές και θα βελτίωνε την ποιότητα του αέρα για δεκάδες εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες», αναφέρει μεταξύ άλλων η υπεύθυνη του τομέα εκπομπών της T&E, Anna Krajinska.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση από τις οδικές μεταφορές σκοτώνει πρόωρα 70.000 ευρωπαίους κάθε χρόνο και προκαλεί πληθώρα ασθενειών. Το Euro 7 θα θέσει νομικά όρια για την πώληση σχεδόν 100 εκατομμυρίων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα πωληθούν στην Ευρώπη μετά το 2025 και 3,1 εκατομμύρια μεγάλα φορτηγά ντίζελ μετά το 2027. Η T&E προειδοποιεί ότι η υγεία των πολιτών θα υποφέρει για δεκαετίες εάν η βιομηχανία δεν καταφέρει να εφαρμόσει τα νέα πρότυπα Euro 7.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ