GP Σιγκαπούρης: Άπιαστος ο Hamilton
Ο Βρετανός και η Mercedes έκαναν έναν τέλειο αγώνα, ενώ ένα –ακόμα– λάθος τακτικής της Ferrari στέρησε κάθε ελπίδα από τον Vettel.
O Vettel αναγκάστηκε προσπαθήσει για να τερματίσει 3ος, πίσω από τον Verstappen.
Οι Hamilton και Vettel έκαναν την καλύτερη εκκίνηση και ο Βρετανός από την pole πέρασε άνετα επικεφαλής τις πρώτες στροφές, ενώ ο δεύτερος, ο Verstappen, είχε να παίξει άμυνα για να κρατήσει τη θέση του από τον Vettel.
Πίσω τους, ο Perez έσπρωξε τον team-mate του, τον Ocon, πάνω στον εξωτερικό τοίχο της Στροφής 3, με αποτέλεσμα ο Γάλλος να εγκαταλείψει επιτόπου με μεγάλη ζημιά και να βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Όμως, λίγο πριν η διεύθυνση πάρει την απόφαση να διακόψει τον αγώνα, ο Vettel είχε εκμεταλλευτεί την καλύτερη έξοδό του από τη Στροφή 5 για να έρθει δίπλα στον Verstappen και να τον περάσει από την εξωτερική στην είσοδο της Στροφής 7.
Πίσω τους, οι οδηγοί της πρώτης δεκάδας διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Bottas 4o μπροστά από τους Raikkonen, Ricciardo, Perez και Grosjean. Όμως οι Alonso και Sainz, που είχαν εκκινήσει με την ultrasoft γόμα αντί της πιο μαλακής hypersoft, κέρδισαν από δύο θέσεις στον πρώτο γύρο, σε βάρος του Hulkenberg και του, πλέον απόντα, Ocon.
Ο αγώνας επανεκκίνησε στον 4ο γύρο, αλλά οι προπορευόμενοι διατηρούσαν έναν πολύ αργό ρυθμό, σχεδόν 11” πίσω από εκείνον των κατατακτηρίων, σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν τη φθορά των hypersoft ελαστικών τους και να επιμηκύνουν όσο γινόταν το πρώτο σκέλος του αγώνα τους.
Μετά το 10ο γύρο, οι πρώτοι αύξησαν το ρυθμό τους εν αναμονή των pit-stops για λάστιχα. Ο πρώτος που σταμάτησε ήταν ο Vettel, στον 14ο γύρο, φορώντας ένα σετ ultrasoft. Η απόφαση ήταν καταστροφική για το Γερμανό, αφού βγήκε πίσω από τον Perez και χρειάστηκε σχεδόν δύο γύρους για να τον περάσει, χάνοντας πολύ χρόνο.
Οι Hamilton και Verstappen σταμάτησαν σε διαδοχικούς γύρους και φόρεσαν τα σκληρότερα soft λάστιχα για να φτάσουν μέχρι το τέλος χωρίς άλλο pit-stop. Γρήγορη αντίδραση και αλλαγή σχεδίου της Mercedes; Πιθανό, και ο Hamilton ανταποκρίθηκε άμεσα κάνοντας τρεις πολύ γρήγορους γύρους πριν το pit-stop, για να ανοίξει την απαραίτητη διαφορά και να μην κινδυνέψει από το undercut.
O Βρετανός ξαναβγήκε άνετα μπροστά, κι ενώ ο κινητήρας του Verstappen «πνίγηκε» ελαφρά την ώρα που ξαναξεκινούσε, ο Ολλανδός κατάφερε βγαίνοντας να περάσει μόλις μπροστά από τον Vettel στην είσοδο της Στροφής 3.
Μετά τις πρώτες στάσεις, ο Hamilton είχε μια διαφορά 3” από τον Verstappen και ξαναπέρασε άνετα πρώτος, όταν σταμάτησε για λάστιχα κι ο τελευταίος από τους πρωτοπόρους, ο Ricciardo, στον 27ο γύρο.
Ο Vettel ήταν 3ος και πολύ απογοητευμένος, λέγοντας στην ομάδα του: «Πάλι αργήσαμε. Δεν θα καταφέρουμε να φτάσουμε μέχρι το τέλος».
Όπως και στο Μονακό, όσοι ξεκίνησαν έξω από την πρώτη δεκάδα και είχαν ελεύθερη επιλογή ελαστικών, ωφελήθηκαν αφού κάποιοι που ξεκίνησαν μπροστά τους αναγκάστηκαν να σταματήσουν πιο νωρίς. Χαμένοι ήταν οι Perez, Hulkenberg και Grosjean, που όταν άλλαξαν τα hypersoft τους, βρέθηκαν πίσω από τις πολύ αργές Williams των Stroll και Sirotkin, που είχαν ξεκινήσει τον αγώνα με τα soft λάστιχα και θα σταματούσαν πολύ αργότερα.
Αυτό οδήγησε στο δεύτερο σημαντικό συμβάν του αγώνα, καθώς ο Perez έχασε την υπομονή του πίσω από τον Sirotkin και, όταν τελικά κατάφερε να τον περάσει στη Στροφή 17 του 33ου γύρου, του έκανε μια τιμονιά εκδίκησης και τον χτύπησε. Χαμένος όμως βγήκε ο ίδιος ο Μεξικάνος, που έχασε κομμάτια του αμαξώματος, έπαθε λάστιχο και τον πέρασε ο Hulkenberg. Καθώς ο Grosjean προσπάθησε να ακολουθήσει το Γερμανό, εμπόδισε τον Hamilton που ήταν να τους ρίξει γύρο, με αποτέλεσμα ο Verstappen να φτάσει πολύ κοντά στην προπορευόμενη Mercedes.
O Hamilton όμως έκλεισε το δρόμο στον Ολλανδό και στη συνέχεια απομακρύνθηκε, ανοίγοντας ξανά τη διαφορά στα 3” και παραμένοντας εκτός βολής για να τερματίσει τελικά 8,9” μπροστά. Ο Vettel κατάφερε το ακατόρθωτο, τερματίζοντας τον αγώνα με ultrasoft 41 γύρων, αλλά 30,9” πιο πίσω αφού είχε κόψει δραστικά το ρυθμό του.
Καθώς οι Hamilton, Verstappen, Vettel και Bottas πρόσεχαν τα λάστιχά τους, δημιουργήθηκαν οι συνθήκες να γίνει μάχη για την 4η θέση. Ο Ricciardo, με πιο φρέσκα λάστιχα, πλησίασε και άρχισε να απειλεί τον Raikkonen, που με τη σειρά του άρχισε να πιέζει τον Bottas. Όμως η πίστα δεν ευνοεί τα προσπεράσματα και κανείς δεν επιχείρησε τελικά κάτι τέτοιο. Με φθαρμένα λάστιχα, όλοι γύριζαν πιο αργά από τον Hulkenberg μπροστά τους και τελικά ο Bottas πήρε τη θέση με διαφορά στο δευτερόλεπτο.
Ο Alonso ήταν ο νικητής της «Β’ κατηγορίας», τερματίζοντας 7ος ενώ είχε ξεκινήσει 11ος. Τράβηξε μακριά το πρώτο σκέλος με τα ultrasoft για να περάσει στα pits τους Perez και Grosjean, περνώντας τελικά με undercut και τον Sainz όταν έκανε το μοναδικό του pit-stop στον 38ο γύρο.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΤHΣ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ ΣΤΗ MARINA ΒΑΥ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 61 | 1h51m11.611s |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 61 | 8.961s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 61 | 39.945s |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 61 | 51.930s |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 61 | 53.001s |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 61 | 53.982s |
7 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 61 | 1m43.011s |
8 | Carlos Sainz | Renault | 60 | 1 γύρος |
9 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 60 | 1 γύρος |
10 | Nico Hulkenberg | Renault | 60 | 1 γύρος |
11 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 60 | 1 γύρος |
12 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 60 | 1 γύρος |
13 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 60 | 1 γύρος |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 60 | 1 γύρος |
15 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 60 | 1 γύρος |
16 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 60 | 1 γύρος |
17 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 60 | 1 γύρος |
18 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 59 | 2 Laps |
19 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 59 | 2 γύροι |
- | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 0 | Ατύχημα |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Lewis Hamilton | 281 |
2 | Sebastian Vettel | 241 |
3 | Kimi Raikkonen | 174 |
4 | Valtteri Bottas | 171 |
5 | Max Verstappen | 148 |
6 | Daniel Ricciardo | 126 |
7 | Nico Hulkenberg | 53 |
8 | Fernando Alonso | 50 |
9 | Kevin Magnussen | 49 |
10 | Sergio Perez | 46 |
11 | Esteban Ocon | 45 |
12 | Carlos Sainz | 38 |
13 | Pierre Gasly | 28 |
14 | Romain Grosjean | 27 |
15 | Charles Leclerc | 15 |
16 | Stoffel Vandoorne | 8 |
17 | Lance Stroll | 6 |
18 | Marcus Ericsson | 6 |
19 | Brendon Hartley | 2 |
20 | Sergey Sirotkin | 1 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 452 |
2 | Ferrari | 415 |
3 | Red Bull/Renault | 274 |
4 | Renault | 91 |
5 | Haas/Ferrari | 76 |
6 | McLaren/Renault | 58 |
7 | Force India/Mercedes | 32 |
8 | Toro Rosso/Honda | 30 |
9 | Sauber/Ferrari | 21 |
10 | Williams/Mercedes | 7 |