GP Γερμανίας: Ο Hamilton νικητής μετά από έξοδο του Vettel
Οι Mercedes έκαναν το «1-2» αφού ο Vettel βγήκε από την πίστα κατά τη διάρκεια μιας σύντομης μπόρας κι ενώ ήταν άνετα επικεφαλής.
Ο Vettel, που ξεκίνησε από την pole position, ήταν μπροστά στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, πριν υποστρέψει στη βρεγμένη Κ13 και καταλήξει πάνω στα λάστιχα, στον 52ο από τους 67 γύρους του αγώνα. Ο Γερμανός χτυπούσε το τιμόνι του και μετά κλοτσούσε τα χαλίκια, αλλά το λάθος είχε γίνει και μπορεί να αποδειχτεί κριτήριο για τον τίτλο.
Ο Hamilton ξεκίνησε από τη 14η θέση, κι αφού έκανε πολλά προσπεράσματα, εκμεταλλεύτηκε τη σύντομη μπόρα προς το τέλος του αγώνα, η οποία έπιασε απροετοίμαστους κάμποσους οδηγούς που φορούσαν σλικ λάστιχα – του Vettel συμπεριλαμβανομένου.
Η έξοδος της Ferrari οδήγησε σε διακοπή του αγώνα κι ενεργοποίηση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η βροχή είχε φέρει τα πάνω κάτω, και το «1-2» της Ferrari μετατράπηκε αναπάντεχα σε «1-2» της Mercedes.
Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, οι ομάδες προσπαθούσαν να μαντέψουν τις καιρικές συνθήκες και τελικά οι περισσότεροι οδηγοί παρέμειναν στην πίστα με σλικ λάστιχα μέχρι που η βροχή σταμάτησε και η άσφαλτος γρήγορα στέγνωσε. Η πραγματική καταιγίδα ξέσπασε μετά τον τερματισμό, λίγο πριν την απονομή, κατά μεγάλη τύχη του Hamilton που ξεπληρώθηκε με το παραπάνω για τη χθεσινή του ατυχία στις κατατακτήριες.
Ο Bottas τερμάτισε 2ος, αφού προσπάθησε να προσπεράσει τον Hamilton όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε στον 57ο γύρο, αλλά πήρε σαφή εντολή από την ομάδα να κρατήσει τη θέση του.
Ο Raikkonen δεν μπόρεσε να απειλήσει τον συμπατριώτη του και τερμάτισε 3ος, μπροστά από τον Verstappen. O Ολλανδός ήταν ένας από τους οδηγούς που έπαιξαν το χαρτί των ενδιάμεσων ελαστικών όταν άρχισε να βρέχει, αλλά μόνο σε ένα μέρος της πίστας.
Δύο γύρους αργότερα, ο Verstappen επέστρεψε στα pits, όπως και οι άλλοι, για να ξαναφορέσει σλικ. Το στοίχημα είχε χαθεί, αλλά λίγο αργότερα έβρεξε σε όλη την πίστα – γεγονός που έφερε την έξοδο του Vettel και το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Hulkenberg τερμάτισε τελικά 5ος με τη Renault, μπροστά από τον Grosjean με τη Haas και τις δύο Force India. O Ericsson (Sauber) και ο Hartley (Toro Rosso) επωφελήθηκαν από τις χαοτικές συνθήκες για να πάρουν τις δύο τελευταίες θέσεις της βαθμολογούμενης ζώνης.
Στην εκκίνηση, ο Vettel έφυγε αμέσως μπροστά από τους Bottas, Raikkonen και Verstappen, και έλεγχε με άνεση τον αγώνα της πατρίδας του. Μετά από 25 γύρους κι ενώ ήταν 5” μπροστά από τον Bottas, σταμάτησε για να αλλάξει τα ultrasoft λάστιχα με soft.
O Raikkonen είχε σταματήσει από τον 14ο γύρο, με τα φρέσκα λάστιχα ήταν ο ταχύτερος και όταν σταμάτησαν όλοι βρέθηκε επικεφαλής μπροστά από τον Vettel. O Γερμανός όμως, που φορούσε λάστιχα πιο φρέσκα κατά 11 γύρους, ήταν δυνητικά πιο γρήγορος κι έχανε χρόνο πίσω από τον team-mate του. Διαμαρτυρήθηκε στην ομάδα και ο μηχανολογικός διευθυντής Jock Clear αναγκάστηκε νε πει –έμμεσα– στον Φιλανδό να τον αφήσει να περάσει.
Ο Hamilton, που είχε ξεκινήσει με τη soft γόμα, ήταν ήδη 7ος μετά από 8 γύρους, οπότε έτσι κι αλλιώς θα είχε τερματίσει ψηλά. Η μετεωρική του άνοδος του έδωσε τον τίτλο του «οδηγού του αγώνα» και η τύχη του, σε συνδυασμό με το λάθος του Vettel, τον ξαναέφερε επικεφαλής στη βαθμολογία, 17 βαθμούς μπροστά από τον μεγάλο αντίπαλό του.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ GP ΣΤΟ HOCKENHEIM
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 67 | 1h32m29.845s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 67 | 4.535s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 67 | 6.732s |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 67 | 7.654s |
5 | Nico Hulkenberg | Renault | 67 | 26.609s |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 67 | 28.871s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 67 | 30.556s |
8 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 67 | 31.750s |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 67 | 32.362s |
10 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 67 | 34.197s |
11 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 67 | 34.919s |
12 | Carlos Sainz | Renault | 67 | 43.069s |
13 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 67 | 46.617s |
14 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 66 | 1 γύρος |
15 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 66 | 1 γύρος |
16 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 65 | Δεν τερμ. |
- | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 53 | Εγκατ. |
- | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 51 | Εγκατ. |
- | Sebastian Vettel | Ferrari | 51 | Έξοδος |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 27 | Εγκατ. |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Lewis Hamilton | 188 |
2 | Sebastian Vettel | 171 |
3 | Kimi Raikkonen | 131 |
4 | Valtteri Bottas | 122 |
5 | Daniel Ricciardo | 106 |
6 | Max Verstappen | 105 |
7 | Nico Hulkenberg | 52 |
8 | Fernando Alonso | 40 |
9 | Kevin Magnussen | 39 |
10 | Sergio Perez | 30 |
11 | Esteban Ocon | 29 |
12 | Carlos Sainz | 28 |
13 | Romain Grosjean | 20 |
14 | Pierre Gasly | 18 |
15 | Charles Leclerc | 13 |
16 | Stoffel Vandoorne | 8 |
17 | Marcus Ericsson | 5 |
18 | Lance Stroll | 4 |
19 | Brendon Hartley | 2 |
20 | Sergey Sirotkin | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 310 |
2 | Ferrari | 302 |
3 | Red Bull/Renault | 211 |
4 | Renault | 80 |
5 | Force India/Mercedes | 59 |
6 | Haas/Ferrari | 59 |
7 | McLaren/Renault | 48 |
8 | Toro Rosso/Honda | 20 |
9 | Sauber/Ferrari | 18 |
10 | Williams/Mercedes | 4 |