GP Γερμανίας: Νίκη Verstappen, o Vettel από τελευταίος, δεύτερος!
Ένας τρελός αγώνας όπου η βροχή έφερνε συνεχείς ανατροπές και η Mercedes ναυάγησε ολοκληρωτικά. Τρίτος ο Kvyat.
Η βροχή πριν την εκκίνηση και κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν επηρέασε τελικά τον Max Verstappen, που πήρε άνετα τη νίκη. Αντίθετα, ο Lewis Hamilton είχε δύο τετακέ και τερμάτισε μόλις 11ος, ενώ ο Bottas βγήκε από την πίστα, έπεσε στην μπαριέρα κι εγκατέλειψε.
Ο Sebastian Vettel, παρότι ξεκίνησε από την τελευταία θέση μετά τα προβλήματα της Ferrari στις κατατακτήριες, κατάφερε να πάρει τη 2η θέση, ενώ ο Charles Leclerc έχασε την ευκαιρία για νίκη βγαίνοντας από την πίστα. Ο Daniil Kvyat ανέβηκε στο βάθρο χάρη στην έξυπνη τακτική της Toro Rosso.
Η καταρρακτώδης βροχή όλο το πρωί είχε ως αποτέλεσμα να δοκιμαστούν για πρώτη φορά οι νέοι κανονισμοί βρεγμένης εκκίνησης, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί τα μονοθέσια για κάμποσους γύρους. Αναμενόμενα, οι πιο μαχητικοί οδηγοί άρχισαν να ζητούν να αποσυρθεί το Safety Car και τελικά αυτό συνέβη για να δοθεί εκκίνηση από στάση στη βρεγμένη πίστα.
Ο poleman Hamilton μπήκε επικεφαλής χωρίς πρόβλημα, ενώ ο Verstappen σπίναρε υπερβολικά χάνοντας δύο θέσεις από τον Bottas και τον Raikkonen. Παρά λίγο να τον περάσει κι ο Grosjean, αλλά ο Βρετανός κράτησε τη θέση του στη Στροφή 1 και στον επόμενο γύρο πέρασε τον Raikkonen.
Η μηδενική ορατότητα και η απρόβλεπτη πρόσφυση έφεραν το χάος πιο πίσω, καθώς ο Sainz άνοιξε τη γραμμή του στην Κ2 με αποτέλεσμα να τον περάσουν οι Hulkenberg και Leclerc. Χαμός γινόταν και πιο πίσω, μέχρι που στο δεύτερο γύρο ο Perez σβούριξε, έπεσε στην μπαριέρα στην έξοδο της Κ11, και βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Vettel και ο Albon αμέσως έσπευσαν στα pits για να αλλάξουν τα λάστιχα βροχής με ενδιάμεσα, ενώ όλοι οι άλλοι αναγκάστηκαν να κάνουν έναν ακόμη γύρο. Κάποιοι έμειναν με τα βροχής, μια επιλογή που γρήγορα αποδείχτηκε λανθασμένη καθώς η πίστα στέγνωνε στην αγωνιστική γραμμή. Ο Magnussen ήταν ένας από αυτούς κι ενώ ήταν 2ος πίσω από τον Hamilton στη σειρά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, προσπεράστηκε γρήγορα από τους Bottas και Verstappen μόλις ο αγώνας ξανάρχισε, στον 4ο από τους 64 γύρους.
Αντίθετα, τα γρήγορα ρεφλέξ της Ferrari ανέβασαν τον Vettel στη 12η θέση και γρήγορα ο Γερμανός έφτασε στην 7η. Όμως ήταν πάνω από μισό λεπτό πίσω από τον Hamilton, που ανεπηρέαστος από τις συνθήκες, είχε αυξήσει τη διαφορά του από τον Bottas στα 5”.
Στο 15ο γύρο έσπασε ο κινητήρας του Ricciardo, επιβλήθηκε για λίγο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και οι Leclerc και Hulkenberg σταμάτησαν αμέσως για καινούργια ενδιάμεσα λάστιχα. Ο Μονεγάσκος άρχισε να γυρίζει πολύ γρήγορα και στον 22ο γύρο είχε μειώσει τη διαφορά του από τον Verstappen σε λιγότερο από 4”, αφήνοντας τον Hulkenberg 20” πίσω, αν και η απειλή του Γερμανού από τους Raikkonen και Vettel δεν ήταν τόσο μεγάλη λόγω των φθαρμένων ενδιάμεσων που φορούσαν.
Στον 23ο γύρο, ο Vettel ήταν από τους πρώτους που σταμάτησαν για σλικ, φορώντας τα μαλακά, ενώ ο Verstappen, που ήταν 3ος, σταμάτησε στον επόμενο γύρο για να βάλει τα μεσαία. Τα μεσαία φόρεσε και η Mercedes στον Bottas, στον 26ο γύρο, ενώ η Ferrari προτίμησε τα μαλακά για τον Leclerc, ένα γύρο αργότερα.
Ο Hamilton ήταν ο επόμενος, φορώντας τα μεσαία σλικ, αλλά τότε έπεσε μια νέα μπόρα που δεν είχε πιάσει το μετεωρολογικό ραντάρ. Ο Leclerc γλίστρησε αμέσως και βγήκε στην προτελευταία στροφή, πέφτοντας στην μπαριέρα με χαμηλή ταχύτητα και κολλώντας στην αμμοπαγίδα, με αποτέλεσμα να ξαναβγεί το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Στον επόμενο γύρο το ίδιο λάθος έκανε κι ο Hamilton, αλλά κατάφερε να συγκρατήσει το μονοθέσιο που απλά έξυσε την μπαριέρα. Η εμπρός πτέρυγα έσπασε, αλλά ο Βρετανός κατάφερε να συνεχίσει και να μπει στα pits καβαλώντας καθυστερημένα και παράνομα τη νησίδα. Η ομάδα του ήταν ανέτοιμη, ακολούθησε χάος μέχρι να αλλάξουν τα λάστιχα και την πτέρυγα, κι ο Hamilton τιμωρήθηκε με ποινή 5”.
Στη συνέχεια όλοι σταμάτησαν για να ξαναφορέσουν ενδιάμεσα λάστιχα, αφού τα σλικ αποδείχτηκαν ακατάλληλα. Έτσι πρώτος βρέθηκε ο Verstappen, μπροστά από τους Bottas, Hulkenberg, Albon, Hamilton, Sainz, Raikkonen και Vettel.
Με την επανεκκίνηση, ο Hamilton γρήγορα πέρασε τον Albon, ενώ ο Hulkenberg ανάγκασε τον Bottas σε άμυνα, με αποτέλεσμα ο Verstappen να ξεφύγει σχεδόν 10” μπροστά. Αυτό επέτρεψε στον Ολλανδό να κάνει ένα σχεδόν τζάμπα pit-stop για ενδιάμεσα λάστιχα όταν ξαναβγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 40ό γύρο, λόγω εξόδου του Hulkenberg, «καρμπόν» με εκείνη του Leclerc. O Γερμανός, που είχε μόλις χάσει την 3η θέση από τον Hamilton, έχασε έτσι κι άλλη μια ευκαιρία για το πρώτο βάθρο της καριέρας του.
Η πίστα άρχισε ξανά να στεγνώνει καθώς τα μονοθέσια γύριζαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, και η Racing Point αποφάσισε να ρισκάρει, καλώντας τον μέχρι τότε αφανή Stroll για σλικ, ένα γύρο πριν την επανεκκίνηση. Το ίδιο έκανε και η Toro Rosso με τον Kvyat.
Ο Καναδός κι ο Ρώσος έπεσαν στις τελευταίες θέσεις, αλλά βρέθηκαν δεύτερος και τρίτος, πίσω από τον Verstappen, όταν όλοι σταμάτησαν για λάστιχα λίγο αργότερα. Ο Kvyat πέρασε τον Stroll με τη βοήθεια του DRS στη φουρκέτα, στον 50ό γύρο, ενώ ο εφιάλτης για τη Mercedes έγινε χειρότερος όταν ο Hamilton σβούριξε με μεγάλη ταχύτητα στην Κ1 πέφτοντας στη 15η θέση, και ο Bottas είχε ένα σχεδόν ίδιο τετακέ, αλλά χτύπησε δυνατά στην μπαριέρα ξαναβγάζοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Πέντε γύρους πριν το τέλος ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι, με τον Verstappen πρώτο μπροστά από τους Kvyat και Stroll, ενώ ο Vettel πήρε αμέσως την 4η θέση από τον Sainz. Δύο γύρους αργότερα, ο Γερμανός της Ferrari πέρασε τον Stroll στην ευθεία πριν τη φουρκέτα, και στον επόμενο γύρο τον Kvyat, για να τερματίσει τελικά 2ος, 7,3” πίσω από τον νικητή Verstappen.
O Stroll απέκρουσε την επίθεση του Sainz και κράτησε την 4η θέση, ενώ ο Albon κατάφερε να τερματίσει μπροστά από τις Alfa των Raikkonen και Giovinazzi, παρά μια επαφή του με τον Gasly που είχε ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψει ο Γάλλος.
Οι Grosjean και Magnussen πήραν τις δύο τελευταίες θέσεις στη βαθμολογούμενη δεκάδα, αλλά το κλίμα στη Haas δεν θα ήταν καλό αφού οι δυο τους κατάφεραν να συγκρουστούν μεταξύ τους για μία ακόμη φορά, ευτυχώς χωρίς να εγκαταλείψει κανένας τους.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ GP ΣΤΟ HOCKENHEIM
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1h44m31.275s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 7.333s |
3 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 8.305s |
4 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 8.966s |
5 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 9.583s |
6 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 10.052s |
7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 12.214s |
8 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 13.849s |
9 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 16.838s |
10 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 18.765s |
11 | Lewis Hamilton | Mercedes | 19.667s |
12 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 24.987s |
13 | George Russell | Williams/Mercedes | 26.404s |
14 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | Σύγκρουση |
- | Valtteri Bottas | Mercedes | Έξοδος |
- | Nico Hulkenberg | Renault | Έξοδος |
- | Charles Leclerc | Ferrari | Έξοδος |
- | Lando Norris | McLaren/Renault | Εγκατ. |
- | Daniel Ricciardo | Renault | Εγκατ. |
- | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | Έξοδος |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Lewis Hamilton | 223 |
2 | Valtteri Bottas | 184 |
3 | Max Verstappen | 162 |
4 | Sebastian Vettel | 141 |
5 | Charles Leclerc | 120 |
6 | Pierre Gasly | 55 |
7 | Carlos Sainz Jr. | 48 |
8 | Kimi Raikkonen | 31 |
9 | Daniil Kvyat | 27 |
10 | Lando Norris | 22 |
11 | Daniel Ricciardo | 22 |
12 | Lance Stroll | 18 |
13 | Nico Hulkenberg | 17 |
14 | Kevin Magnussen | 15 |
15 | Alexander Albon | 15 |
16 | Sergio Perez | 13 |
17 | Antonio Giovinazzi | 5 |
18 | Romain Grosjean | 4 |
19 | Robert Kubica | 0 |
20 | George Russell | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΙΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 407 |
2 | Ferrari | 261 |
3 | Red Bull/Honda | 217 |
4 | McLaren/Renault | 70 |
5 | Toro Rosso/Honda | 42 |
6 | Renault | 39 |
7 | Alfa Romeo/Ferrari | 36 |
8 | Racing Point/Mercedes | 31 |
9 | Haas/Ferrari | 19 |
10 | Williams/Mercedes | 0 |