Γιατί η Lotus βάζει στο ντουλάπι τον πλήρη εξηλεκτρισμό της;
Γιατί η Lotus βάζει στο ντουλάπι τον πλήρη εξηλεκτρισμό της;
Η Lotus απευθύνεται πλέον σε πιο γερά πορτοφόλια. Τα οποία ανοίγουν με πιο μεγάλη δυσκολία αν πρόκειται για κάτι 100% ηλεκτρικό. Ώρα για αναδίπλωση λοιπόν.
Δημήτρης Σαμπαζιώτης |
Η Lotus είχε δεσμευτεί να γίνει 100% ηλεκτρική μάρκα το 2028, αλλά οι αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων αποδεικνύονται απρόθυμοι να στραφούν σε αμιγώς EV συστήματα μετάδοσης κίνησης.
Έτσι, η βρετανική εταιρεία αναγκάζεται να αναπροσαρμόσει την πολιτική της και να «βάλει νερό στο κρασί της». Επιλέγοντας μια ενδιάμεση λύση, αυτή των EREV. Έτσι, η Lotus θεωρεί ότι θα προσφέρει τα καλύτερα των δύο κόσμων: Ακαριαία ηλεκτρική απόδοση, συνδυασμένη με τον ταχύτατο ανεφοδιασμό στο πρατήριο, αποφεύγοντας το τεράστιο βάρος των μπαταριών.
Όσο ανεβαίνουν τα βαλάντια, τόσο υπάρχει δυσκολία στον εναγκαλισμό της πρίζας. Η Lotus κάνει τα κουμάντα της για να παραμείνει επίκαιρη
Η αλλαγή πλεύσης επιβεβαιώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Guangzhou στην Κίνα. Η Lotus θα αναπτύξει την τεχνολογία «Super Hybrid», η οποία θα παντρεύει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Προσφέροντας έτσι συνολική αυτονομία στα 1.100 km, κατά δήλωση του Feng Qingfeng.
Δεν ξεκαθάρισε ποια μοντέλα θα λάβουν το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αλλά η Lotus θα μπορούσε να αναβαθμίσει τα τρέχοντα ηλεκτρικά Eletre και Emeya με τη νέα τεχνολογία. Καθώς και το επερχόμενο SUV που θα ανταγωνίζεται την Porsche Macan.
«Στη Lotus, επιλέγαμε πάντα την καλύτερη διαθέσιμη τεχνολογία. Είτε πρόκειται για 100% θερμική λύση, είτε για αμιγώς ηλεκτρική, υβριδική ή εκτεταμένης εμβέλειας EREV», δήλωσε ο Feng. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά και τα EREV έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα στην Κίνα τους τελευταίους μήνες. Αναγκάζοντας ορισμένους κατασκευαστές να εστιάσουν εκ νέου την ανάπτυξη των νέων τους μοντέλων για να καλύψουν τη ζήτηση. Η κινεζική premium ηλεκτρική μάρκα Zeekr — η οποία ανήκει στην Geely, όπως κι η Lotus— ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα αρχίσει να προσφέρει PHEV στο μέλλον.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ
Η πολυτελής κατηγορία στην οποία ανταγωνίζεται η Lotus παραμένει πεισματικά διστακτική στη μετάβαση στα ηλεκτρικά μοντέλα. Τα οφέλη του εξηλεκτρισμού είναι λιγότερο έντονα στην κορυφή της πυραμίδας, πιστεύει ο Feng. «Οι θερμικοί κινητήρες των πολυτελών μοντέλων είναι ήδη πολύ ισχυροί και πολιτισμένοι. Με την εμπειρία οδήγησης παρόμοια με τα EV, με τους 8κύλινδρους και 12κύλινδρους να έχουν εξαιρετική απόδοση».
Γιατί όμως η Lotus είχε απορρίψει αρχικά την επαναφορτιζόμενη τεχνολογία; Λόγω των συμβιβασμών στην απόδοση σε σύγκριση με τα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα. Τα PHEV απαιτούν καθημερινή σύνδεση στην πρίζα για να αξιοποιήσουν πλήρως την ηλεκτρική τους φύση. Ενώ τα EREV αυξάνουν τη δυνατότητα χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά χάνουν σε επιδόσεις όταν η μπαταρία εξαντληθεί κι ο μικρός θερμικός ενεργοποιηθεί για να τροφοδοτήσει τον ηλεκτροκινητήρα.
Η Lotus υπόσχεται να ξεπεράσει την νωθρότητα διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα μπορεί να φορτίσει την μπαταρία με πολύ πιο γρήγορο ρυθμό σε σχέση με τα σημερινά EREV. Διασφαλίζοντας ότι το αυτοκίνητο δεν θα χρειάζεται να βασίζεται μόνο στην ισχύ του θερμικού, κατά τα λεγόμενα του Feng.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media