Πέφτει στα 30 km/h το όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές
Τι προβλέπει το σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια - Πώς θα βεβαιώνονται και θα πληρώνονται τα πρόστιμα των παραβάσεων του ΚΟΚ.
Σύμφωνα με το σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια που παρουσίασε χθες η κυβέρνηση, μεταξύ άλλων, προβλέπεται να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 km/h για οδήγηση σε κατοικηνμένες περιοχές από τα 50 km/h που ισχύει έως σήμερα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 km/h η πιθανότητα θανάσιμου τραυματισμού πεζού είναι 10%, ενώ εάν το αυτοκίνητο κινείται με 50 km/h, η πιθανότητα θανάσιμου τραυματισμού του πεζού εκτοξεύεται στο 80%.
Οι βασικές αλλαγές που έρχονται στον ΚΟΚ είναι οι εξής:
-Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας.
-Ο διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.
-Η μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις αστικές περιοχές
-Η διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης του προστίμου
-Η καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του ΚΟΚ.
Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει τον επανασχεδιασμό και την υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ. Ο στόχος είναι διττός: Ο τερματισμός του καθεστώτος της γενικευμένης πεποίθησης ατιμωρησίας και η αύξηση των εσόδων των ΟΤΑ.
Συγκεκριμένα:
Πρώτον, μέσω του ανασχεδιασμού του συστήματος, ο παραβάτης θα γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται σε εύλογο χρόνο.
Δεύτερον, θα γίνει εφικτή η άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο point system.
Τρίτον, η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών.
Τέταρτον, θα αντλούνται στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών.