Άσπρο ή μαύρο; Τι χρώμα να διαλέξω για το αυτοκίνητο;

Άσπρο ή μαύρο; Τι χρώμα να διαλέξω για το αυτοκίνητο;

Η τελευταία έκθεση της BASF για το χρώμα των αυτοκινήτων δείχνει την κυριαρχία της αχρωμίας. Μαύρο, λευκό, μερικές αποχρώσεις του γκρι και ύστερα το χάος. Ωστόσο, με μια νότα καινοτομίας.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της BASF, το 2023 το χρωματικό φάσμα των αυτοκινήτων μας εξελίχτηκε.

Οι αγοραστές ξέφυγαν λοιπόν από τα συνηθισμένα «μη χρώματα» για να αγοράσουν αυτοκίνητα με δαμασκηνί, σμαραγδί ή μπορντοροδοκόκκινο; Φυσικά, όχι! Και εφέτος οκτώ στα δέκα αυτοκίνητα είναι άχρωμα. Το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί, με αυτή ακριβώς σειρά, είναι τα πιο δημοφιλή χρώματα παγκοσμίως μεταξύ των οδηγών. Κατάταξη που μοιάζει πολύ με αυτή της προηγούμενης χρονιάς.

Οι νέες ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν κάτι τολμηρό και δημιουργικό στα νέα τους σχέδια, και στους νέους καταναλωτές αρέσουν τα φρέσκα χρώματα

Χρώμα

Εκτός από το ότι εφέτος, εάν και το λευκό εξακολουθεί να παραμένει το πιο δημοφιλές χρώμα (36% των παγκόσμιων ταξινομήσεων), η BASF αναφέρει ότι αυτό το χρώμα δεν ήταν το 2023 το ίδιο δημοφιλές όσο το 2022. Ο λόγος; Μπορεί διότι οι αγοραστές τα έβαψαν… μαύρα! 

Ή διότι συμφωνούν με την Coco Chanel: «Έχω πει ότι το μαύρο τα έχει όλα. Το λευκό επίσης. Η ομορφιά τους είναι απόλυτη. Αποτελούν την τέλεια αρμονία».

Χρώμα

Το 2023, οι αγοραστές διάλεξαν λιγότερα άσπρα αυτοκίνητα (-3%) υπέρ του… μαύρου (+3%). Πρόκειται για μια σκοτεινή προοπτική; Μάλλον, όχι. Πρώτον επειδή το λευκό παραμένει μακράν το προτιμώμενο (υποχρεωτικό) χρώμα πολλών οδηγών και, σε συνδυασμό με το μαύρο (21% των επιβατικών), αυτό το χρωματικό ζεύγος αντιπροσωπεύει περισσότερα από ένα στα δύο αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2023, φτάνοντας στο 57% -όπως και το 2022. Οι αποχρώσεις του γκρι/ασημί (24% των αυτοκινήτων) συμπληρώνουν την κορυφή της κατάταξης. Τέλος, η έκθεση σημειώνει «μια μετάβαση από πιο ανοιχτά χρώματα σε πιο σκούρους τόνους».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Απογειώθηκε το κασέ στα μεταχειρισμένα σε μη δημοφιλή χρώματα

Για άλλη μια φορά, τα λεγόμενα χρωματικά χρώματα (μερίδιο αγοράς 19%) φαίνονται σαν μικρές πινελιές στη μέση ενός ωκεανού ουδετερότητας. Στην κορυφή των χτυπητών αποχρώσεων, το μπλε (8% της αγοράς) και το κόκκινο (4%) βρέθηκαν πολύ πιο μπροστά από το πράσινο (2%).

Χρώμα

Λαμβάνοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές ορέξεις ανά τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, η BASF αναφέρει ότι στους Γερμανούς αρέσει το μπλε (11%), στους Βρετανούς το πορτοκαλί (9%), στους Γάλλους το πράσινο (6%) και στους Ισπανούς το κόκκινο (9%). Όσο για την Ιταλία, με 30% σε «έγχρωμα» αυτοκινήτων, είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη χρωματική ποικιλομορφία.

Στην αμερικανική ήπειρο, τα αχρωματικά χρώματα περιθωριοποιούν και άλλα χρώματα. Όμως, σύμφωνα με την Elizabeth M. Hoffmann, σχεδιάστρια χρωμάτων της BASF για τη Βόρεια Αμερική, «οι ανοιχτότερες αποχρώσεις γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, παίρνοντας μερίδιο αγοράς από το γκρι. Όλο και περισσότερες επιλογές έχουν εφέ χρωστικής για να τους δώσουν ένταση». Και προσωπικότητα.

Χρώμα

Κάθε μεγάλη αγορά του κόσμου έχει τον δικό της «αχρωματισμό». Μόνο η αγορά της Ασίας-Ειρηνικού είδε το μερίδιο των χρωματικών χρωμάτων να αυξάνεται ελαφρώς, με το χρυσαφί να έχει αξιοσημείωτη παρουσία (1% της αγοράς) αλλά και οι φρέσκιες αποχρώσεις. «Οι νέες ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν κάτι τολμηρό και δημιουργικό στα νέα τους σχέδια, και στους νέους καταναλωτές αρέσουν αυτά τα χρώματα». Με έναν κάποιο είδος βιολογικού τροπισμού προς την τυποποίηση του χρωματικού παιχνιδιού. 

Χρώμα


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube