Ευρωπαϊκές πωλήσεις, τα TOP 25 μοντέλα του ’21
Το VW Golf εξακολουθεί να είναι το μοντέλο με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πωλήσεις. Ωστόσο, το γερμανικό κόμπακτ χάτσμπακ δεν ήταν και το πλέον δημοφιλές το 2021, με το Peugeot 2008 να παίρνει τη θέση του.
Όπως το 2020, έτσι και το 2021 η παγκόσμια πανδημία επηρέασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη. Κι ένας από τους λόγους ήταν η έλλειψη μάικροτσιπ. Κατάσταση που οδήγησε στη δυσλειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας που με τη σειρά της οδήγησε σε κλείσιμο εργοστασίων, καθυστερήσεις στην παράδοση μοντέλων, ακόμη και στην αφαίρεση ορισμένου εξοπλισμού. Στην άκρη αυτού του ντόμινο βρέθηκαν οι ευρωπαϊκές πωλήσεις.
Συνολικά, πουλήθηκαν 11,75 εκατ. αυτοκίνητα στη Γηραιά Ήπειρο ή 1,7% λιγότερα από το 2020. Αυτός είναι ο χαμηλότερος όγκος στις ευρωπαϊκές πωλήσεις που έχει καταγραφεί από το 1985.
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων (EV, PHEV) από την άλλη, αυξήθηκαν και πάλι στην Ευρώπη, ενισχυόμενες από τις κρατικές επιδοτήσεις και προνόμια. Αυτά τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 19% στις ευρωπαϊκές πωλήσεις με όγκο 2,25 εκατ. μονάδες.
Η Tesla, ο μόνος κατασκευαστής στην Ευρώπη που προσφέρει 100% ηλεκτρική γκάμα, τα πήγε καλά. Το μερίδιο αγοράς της καλιφορνέζικης εταιρείας διπλασιάστηκε μεταξύ 2019 και 2021, χάρη κυρίως στο Model 3. Μπερλίνα που είναι και το ηλεκτρικό μοντέλο με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πωλήσεις.
Καταλαμβάνει μάλιστα τη 17η θέση της γενικής κατάταξης με περισσότερες από 141.000 ταξινομήσεις. Επίδοση που το έφερε εμπρός από μοντέλα όπως το Ford Puma, το Peugeot 3008 και το Volkswagen Tiguan.
Αποτελεί πια κοινοτοπία να επισημάνουμε την άλλη ισχυρή τάση στην Ευρώπη. Ο λόγος για τα SUV/crossover που πέτυχαν μερίδιο αγοράς-ρεκόρ με 46% και 5,34 εκατ. μονάδες. Αύξηση σε σχέση με το 2020 κατά +11%, το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ευρώπη χάρη στην αυξανόμενη παρουσία εξηλεκτρισμένων μοντέλων.
Το 2021, το Peugeot 2008 ξεπέρασε το Renault Captur στην πρώτη θέση ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους του είδους στην Ευρώπη. Το μοντέλο του Sochaux γνώρισε μία από τις ισχυρότερες αυξήσεις σε μερίδιο αγοράς μεταξύ 2019 και 2021, όπως επίσης και τα Volkswagen T-Cross, Volvo XC40, Toyota RAV4, Kia Niro και Nissan Juke.
Στην κορυφή της γενικής κατάταξης, βρίσκουμε το Volkswagen Golf. Το γερμανικό κόμπακτ χάτσμπακ κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2008. Αλλά για πόσο; Η ηγεμονία του κλονίζεται με την άνοδο των SUV και την απουσία μιας 100% ηλεκτρικής έκδοσης σε αυτήν την όγδοη γενιά του. Και τη θέση του στην οικογένεια της Volkswagen προαλείφεται να καταλάβει το ID.3, το τρίτο ηλεκτρικό μοντέλο με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πωλήσεις. Ο εσωτερικός ανταγωνισμός λοιπόν βλάπτει επίσης το Golf, το οποίο πούλησε μόνο 205.408 αυτοκίνητα το 2021, σημειώνοντας πτώση 28% σε σύγκριση με το 2020 και 50% σε σύγκριση με το 2019!
Μοντέλα | Πωλήσεις '21 | Διαφορά '20 | Διαφορά '19 | |
1. | VW Golf | 205.408 | -27,9% | -50% |
2. | Peugeot 208 | 196.869 | -1,1% | -12,4% |
3. | Dacia Sandero | 196.792 | 16,9% | -12,4% |
4. | Renault Clio | 196.243 | -21,1% | -38,5% |
5. | Peugeot 2008 | 194.653 | 24,4% | 16,5% |
6. | VW T-Roc | 186.644 | 17,1% | -10,4% |
7. | Toyota Yaris | 182.590 | 1,3% | -14,3% |
8. | Opel Corsa | 180.643 | -8,7% | -18,5% |
9. | FΙΑΤ-Abarth 500 | 174.739 | 24% | -1% |
10. | Citroën C3 | 159.302 | 7% | -25,2% |
11. | Renault Captur | 158.580 | -11% | -29,3% |
12. | VW Polo | 152.617 | -9,7% | -40,5% |
13. | Hyundai Tucson | 149.170 | 64,3% | 6,4% |
14. | Toyota Corolla | 146.604 | 6,8% | 9,7% |
15. | Dacia Duster | 145.753 | 4,4% | -34,2% |
16. | Škoda Octavia | 143.268 | -21,9% | -35,9% |
17. | Tesla Model 3 | 141.429 | 64% | 48,8% |
18. | Peugeot 3008 | 140.015 | 11,9% | -28,4% |
19. | VW Tiguan | 133.558 | -9,5% | -39,9% |
20. | Ford Puma | 132.887 | 12,3% | νέο |
21. | FIAT Panda | 132.227 | 8,7% | -28,3% |
22. | VW T-Cross | 127.956 | -11,7% | 27,1% |
23. | Volvo XC40 | 120.234 | 9,5% | 42,5% |
24. | M-B A-Class | 117. 233 | -25,7% | -41,3% |
25. | BMW 3 Series | 116.250 | -1,9% | -4,9% |
*28 ευρωπαϊκές αγορές: EU25 + Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία και Ελβετία
[Πηγή: Jato]