911 Carrera RSR 3.8 με 10 km θα πιάσει $2,5 εκατομμύρια
911 Carrera RSR 3.8 φοράει ακόμα το εργοστασιακό κερί για την προστασία του χρώματος κι όποιος την αγόρασε, δεν την έχει οδηγήσει ποτέ.
Η απίστευτα σπάνια Porsche 911 Carrera RSR 3.8 «Strassenversion» του 1993 θα δημοπρατηθεί από την Bonhams στο Άμπου Ντάμπι με μόλις 10 km στο οδόμετρο. Το αυτοκίνητο είναι πρακτικά ανέγγιχτο, εξακολουθεί να φέρει το αρχικό εργοστασιακό υπόστρωμα για την προστασία του χρώματος και προφανώς δεν έχει πλυθεί ποτέ.
Εδώ και 30 χρόνια, η σκόνη που συσσωρεύεται πάνω της αυξάνει την αξία της. Είναι μία από τις δύο μόνο εκδόσεις δρόμου της 3.8 RSR που κατασκευάστηκαν ποτέ.
Με τι καρδιά αγοράζεις ένα τέτοιο αγρίμι, για να το κλειδώσεις στο κλουβί και να μην το οδηγήσεις ποτέ;
Πουλήθηκε για πρώτη φορά σε άγνωστο αγοραστή το 1993, αλλά την παρέλαβε το 1996. Είτε ξενέρωσε από την αναμονή, είτε την είδε εξαρχής ως επένδυση, δεν την οδήγησε ποτέ.
Δύο δεκαετίες αργότερα βγήκε σε δημοπρασία, όπου πουλήθηκε για $2,25 εκατομμύρια (€2,06 εκατομμύρια) σε κάποιον που επίσης την αντιμετώπισε ως επενδυτικό αγαθό.
Κρίμα, διότι πρέπει να είναι ονειρική στην οδήγηση. Ήταν η προσπάθεια της Porsche να αναβιώσει τις 911 2.7 RS και 3.0 RSR στην -τότε- σύγχρονη εποχή.
Δημιούργησε λοιπόν την 964 Carrera RS (και την πιο σκληροπυρηνική Clubsport) το 1992 με κινητήρα 3,6 lt που απέδιδε 260 PS κι ήταν προσανατολισμένη σε πιστάδικη χρήση. Είχε μικρότερη απόσταση από το έδαφος, πιο σκληρά ελατήρια και ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές.
Προς το τέλος της ζωής της 964, η Porsche παρουσίασε την 3.8 RS, η οποία διέθετε έναν υπερκυβισμένο 3.6 κι αμάξωμα σε στιλ Turbo. Η ισχύς έφθασε τα 300 PS, αλλά η Porsche ήθελε το απόλυτο, οπότε προέκυψε η RSR.
Κατασκευασμένη για ιδιωτικές αγωνιστικές ομάδες, η RSR ήταν η πλέον σκληροπυρηνική έκδοση της 964 με ισχύ έως 380 PS, αν κι αυτό ποίκιλε ανάλογα με τους αγωνιστικούς κανονισμούς.
Κατασκευάστηκαν μόλις 50 και μόνο δύο από αυτές μπορούσαν να κυκλοφορήσουν νόμιμα στον δρόμο. Με 3,7" για τα 0-60 mph (0-97 km/h), ήταν ταχύτερη από την Ferrari F40.
Ακροβατώντας ανάμεσα στην αγωνιστική καριέρα και στις πολυτέλειες των δρομίσιων 911, η RSR παντρεύει το πλήρες ρολ-κέιτζ, τα μπάκετ καθίσματα και τις ζώνες πολλαπλών σημείων με δερμάτινες επενδύσεις και παχιές μοκέτες.
Τα πάντα στο εσωτερικό είναι βαμμένα στο ίδιο βαθύ κόκκινο χρώμα, από τις μπάρες του ρολ-κέιτζ μέχρι τον πλαστικό κώνο στην κολόνα του τιμονιού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 964 RSR βουτάει στο ποτάμι
Ο κινητήρας της είναι προδιαγραφών Le Mans, άρα φέρει περιοριστικό στόμιο 48 mm που στερεί περί τα 15 PS, ενώ οι κεντρομπούλονες ζάντες κι οι ανυψωτικοί γρύλοι αέρα προσδίδουν αγωνιστική εσάνς. Είναι κρίμα ένα τέτοιο αυτοκίνητο να χαραμίζεται κλεισμένο σε ένα γκαράζ.
Η Bonhams αναμένει ότι θα πουληθεί από 2 έως 2,5 εκατομμύρια δολάρια. Ουσιαστικά ο σημερινός ιδιοκτήτης θα πάρει πίσω τα χρήματά του.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 964: Μετατροπή σε ηλεκτρικό restomod από την Everrati
Φαίνεται ότι η κατάρα της συγκεκριμένης Porsche 911 Carrera RSR 3.8 είναι να μην οδηγηθεί ούτε από τον επόμενο αγοραστή, αφού όλοι την αντιμετωπίζουν ως επένδυση και μόνον. Κάτι μας λέει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας, θα βγει πάλι στο σφυρί.
Η δημοπρασία θα διεξαχθεί στις 25 Νοεμβρίου στο Yas Marina Circuit, το βράδυ πριν από τον τελευταίο αγώνα F1 για φέτος.