Η έκδοση plug-in hybrid του προσφάτως ανανεωμένου Opel Grandland αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα του οφέλους που προκύπτει για μια εταιρεία από την συμμετοχή της σε έναν μεγάλο όμιλο.
Υπό την επιχειρηματική και τεχνολογική σκεπή του Ομίλου Stellantis, η γερμανική εταιρεία απέκτησε πρόσβαση σε έτοιμο υλικό και κατάφερε να προχωρήσει µε ταχύ ρυθμό στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Έτσι οι Blitz διαθέτουν στην αγορά αρκετές επιλογές είτε αμιγώς είτε μερικώς ηλεκτρικών μοντέλων.
Το εικονιζόμενο Grandland αποτελεί την πρόταση της Opel στα C-SUV. Με τη συγκεκριμένη έκδοση να κλείνει το µάτι και στους εταιρικούς χρήστες, χάρη στις φορολογικές ελαφρύνσεις που προκύπτουν από το υβριδικό σύστηµα που αναλαµβάνει την κίνηση.
Το τελευταίο προέρχεται από το ράφι του πάλαι ποτέ Groupe PSA και αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα τούρμπο 1,6 lt µε ισχύ 180 PS που συνεργάζεται µε έναν ηλεκτροκινητήρα 110 PS. Ο οποίος µε τη σειρά του είναι ενσωµατωμένος στο ειδικά διαμορφωµένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. H συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 224 PS και 360 Nm που μεταδίδονται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Τα οφέλη δύο κόσμων
Στον δρόμο, το υβριδικό σύστημα έχει βελούδινες εναλλαγές από την ηλεκτρική στη συνδυαστική λειτουργία των δυο μοτέρ και η δύναμή του είναι παραπάνω από ικανοποιητική σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 8,9” και την τελική να φτάνει τα 225 km/h, είναι φανερό ότι το βάρος των 1.807 kg δεν επηρεάζει και πολύ τις επιδόσεις του Grandland Hybrid. Ακόμα καλύτερο πρόσωπο δε, φανερώνει στις ρεπρίζ που είναι ιδιαίτερα σβέλτες.
Το υβριδικό σύστημα αντλεί ενέργεια από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα και τον χώρο αποσκευών. Τοποθέτηση που επηρεάζει τόσο την χωρητικότητα του τελευταίου που είναι μειωµένος στα 390 από τα 514 lt των συμβατικών εκδόσεων όσο και του ρεζερβουάρ καυσίµου που χωρά 43 lt. Δηλαδή, δέκα λιγότερα από τα υπόλοιπα Grandland.
To Opel Grandland Hybrid θα ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που θέλει ένα SUV με ισορροπημένο χαρακτήρα και ασφαλή οδική συμπεριφορά.
Επιστρέφοντας στις μπαταρίες, αυτές έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 13,2 kWh και µε τον στάνταρ onboard φορτιστή ισχύος 3,3 kW χρειάζονται περίπου 4,5 ώρες για την πλήρη φόρτιση. Ενώ µε τον προαιρετικό των 6,6 kW που στοιχίζει €900, ο χρόνος μειώνεται στη µία ώρα και 45’ εάν υπάρχει βέβαια και η κατάλληλη παροχή.
Όσον αφορά την ηλεκτρική αυτονομία, η Opel ανακοινώνει ένα αισιόδοξο νούμερο στα 56 km, το οποίο στην πραγματικότητα αντιστοιχεί περίπου στα 40 µε 45. Αυτό είναι ουσιαστικά το μοναδικό μελανό σημείο του υβριδικού πακέτου του Grandland Hybrid. Βλέπετε, υπάρχουν ανταγωνιστικά μοντέλα που λόγω της καλύτερης διαχείρισης της ενέργειας, όπως το Ford Kuga PHEV για παράδειγµα, καταφέρνουν να ξεπερνούν ακόµα και την εργοστασιακή αυτονοµία του SUV της Opel. Προσφέροντας έτσι χαµηλότερο κόστος χρήσης στις καθηµερινές µετακινήσεις. Σε έναν κύκλο 100 km και ξεκινώντας µε γεµάτη την µπαταρία, η µέση κατανάλωση του Grandland είναι στα 5,5 lt. Με την µπαταρία άδεια, η κατανάλωση που µετρήσαµε σε µικτές συνθήκες ήταν 9,5 lt/100 km.
Από εκεί και πέρα, το γερμανικό SUV θα ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που θέλει ισορροπημένο χαρακτήρα και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί ακούραστα υψηλή μέση ωριαία, ενώ σε αστικό περιβάλλον είναι ευέλικτο και ξεκούραστο χάρη στο ελαφρύ τιμόνι.
Δεν είναι το κορυφαίο της κατηγορίας σε άνεση και ποιότητα κύλισης, ούτε θα σε εξιτάρει οδηγικά. Όμως, χωρίς να υστερεί κάπου, τιμά απόλυτα τον οικογενειακό προσανατολισμό του και κινείται στους παραπάνω τομείς αρκετά πάνω από τον μέσο όρο που οριοθετούν οι ανταγωνιστές.
Ο απόλυτα ισορροπημένος χαρακτήρας του αποτυπώνεται πλήρως και στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του. Δεν έχει τη φαντεζί σχεδίαση των Γάλλων συγγενών του, αλλά μια πιο οικεία και συμβατική εμφάνιση που φρεσκαρίστηκε σε μεγάλο βαθμό ύστερα από την πρόσφατη ανανέωση. Η ίδια εικόνα επικρατεί και στην καμπίνα που εκσυγχρονίστηκε και αυτή µε τη σειρά τόσο σε εικόνα όσο και σε τεχνολογίες.
Η ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου µε περισσότερες επιφάνειες να καλύπτονται από αφρώδες υλικό απ’ ό,τι στο παρελθόν. Η βασικότερη προσθήκη στην καμπίνα αφορά το Pure Panel ή το ψηφιακό «κέντρο ελέγχου», όπως το χαρακτηρίζει η Opel. Αποτελείται από δύο οθόνες που πλαισιώνονται από ένα νέο πάνελ που τις ενοποιεί ως ανεξάρτητο μέρος του ταμπλό.
Η πρώτη έχει διαγώνιο 12” και παίζει τον ρόλο ενός ψηφιακού, πλήρη πίνακα οργάνων. Η δεύτερη έχει διαγώνιο 10” και φιλοξενεί τις ενδείξεις και τις λειτουργίες του infotainment. Όσον αφορά τους χώρους, κινούνται αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ακόμα και ψηλόσωμοι επιβάτες θα φιλοξενηθούν στις πίσω θέσεις άνετα, χωρίς να στριμώξουν τα γόνατά τους.
Πάμε ταμείο
Το νέο Grandland Hybrid είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού GS Line, µε ανταγωνιστική τιμή απέναντι στον ανταγωνισμό που ξεκινά από τις €49.500. Χρήματα που εξασφαλίζουν ένα από τα καλύτερα PHEV στη μεσαία κατηγορία των SUV. Ένα αυτοκίνητο µε πολλά προτερήματα όσον αφορά τις επιδόσεις, την άνεση, την ποιότητα και τους χώρους.
Στα ελάχιστα μειονεκτήµατά του άξια αναφοράς είναι µόνο η απαίτηση για συχνότερη σύνδεση µε την πρίζα συγκριτικά µε κάποιους ανταγωνιστές, προκειμένου να καρπώνεσαι το μέγιστο όφελος της ηλεκτροκίνησης.
Τι λέει το DRIVE
Χωρίς μεγάλα μειονεκτήματα και με αναβαθμισμένο τεχνολογικό προφίλ, το Opel Grandland Hybrid παραμένει ένα ανταγωνιστικό PHEV με πολύ καλές επιδόσεις, άνεση, χώρους και προσεγμένη ποιότητα.
Τιμή Από €49.500
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 180 PS/5.500 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, μπαταρία 13,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 224 PS, 360 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 30 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών 390 lt
Βάρος 1.807 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη.
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης