Test drive: Opel Crossland X 1.2 Turbo 130

Test drive: Opel Crossland X 1.2 Turbo 130

Στην πιο δυνατή εκδοχή των 130 ίππων το Crossland X συνδυάζει την πρακτικότητα με δύναμη για κάθε είδους απόδραση

Το μικρό crossover της Opel δέχτηκε με τον ισχυρότερο κινητήρα των 130 ίππων δέχτηκε κάποιες αναβαθμίσεις για να συμμορφωθεί με το πρωτόκολλο EU6.2 που αφορά στις εκπομπές καυσαερίων. Οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνουν επανασχεδιασμένη τουρμπίνα, αυξημένη πίεση καυσίμου στα 250 bar και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων GPF. Κατά τα άλλα, πρόκειται για το ίδιο 3κύλινδρο αλουμινένιο μπλοκ και κεφαλή, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και άμεσο ψεκασμό. Αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 rpm και 230 Nm ροπή στις 1.750 rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αν κάποιος θέλει αυτόματο θα πρέπει να περιοριστεί σε κάποια από τις εκδόσεις 110 ίππων βενζίνης και 120 ίππων ντίζελ.

Το ισχυρότερο μοτέρ δίνει πολύ ζωηρές επιδόσεις στο Crossland X. Εκεί που πραγματικά έχει σημασία, στις ρεπρίζ δηλαδή, κάνει 4,3” για τα 80-110 km/h με 3η, όταν το VW T-Cross (1.0 TSI, 115 PS, επίσης με 6άρι χειροκίνητο) κάνει 5,1” και το Hyundai Kona (επίσης με αντίστοιχο μηχανολογικό πακέτο) θέλει 5,8”. Οι χρόνοι στο 110-140 km/h με 4η είναι 7,1”, 8,5” και 9,7”, αντίστοιχα. Στις μετρήσεις επιτάχυνσης από στάση είναι πιο ισορροπημένη η κατάσταση. Το T-Cross κερδίζει για ένα δέκατο στο 0-100 km/h (10” αντί 10,1”) ενώ το Crossland Χ παίρνει πίσω αυτό το ένα δέκατο στο χιλιόμετρο με χρόνο 31,3”. Το Hyundai μένει 0,7” και 1,1” πιο πίσω.

Opel Crossland

Στην πράξη, εκτός από ευχάριστο τράβηγμα στις μεσαίες που συνεχίζεται με όρεξη όσο οι στροφές ανεβαίνουν, το μοτέρ αποδεικνύεται και αρκετά πολιτισμένο. Δεν νιώθεις ποτέ να σε ενοχλεί κραδασμός ή η χροιά του 3κύλινδρου, όσο καχύποπτα και αν τον αντιμετωπίζεις. Αν υπάρχει ένα αρνητικό στοιχείο, είναι η απόκριση στις πολύ χαμηλές στροφές. Έχει αισθητό lag κάτω από τις 1.800-2.000 rpm, και το φούσκωμα που έρχεται αμέσως μετά φαίνεται πιο έντονο. Ωστόσο δεν διαταράσσει την πρόσφυση των εμπρός τροχών ούτε γίνεται αντιληπτό στο τιμόνι. Ο λεβιές του κιβωτίου θέλει μια σχετικά μεγάλη διαδρομή του χεριού, αλλά οι διαδρομές είναι σαφείς και το κούμπωμα θετικό.

Στο μισό γκάζι, στο πάτα-άσε για την ακρίβεια, νιώθεις το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο κάπως χαλαρό πάνω στις βάσεις. Το αντιλαμβάνεσαι να περνά στο αμάξωμα σαν ένα (πολύ) ελαφρύ χτύπημα στην πλάτη.  Η ανάρτηση έχει καλή απόσβεση στην απότομη συμπίεση και σωστό έλεγχο της επαναφοράς. Αλλά στην έκταση, στις λακκούβες, πέφτει ξερά και βγάζει θόρυβο.

Στον ανοιχτό δρόμο το Crossland Χ των 130 ίππων ταξιδεύει με άνεση, καλύπτει μεγάλες αποστάσεις αβίαστα ακόμη και φορτωμένο. Και προσπερνά με ασφάλεια. Το όριο της πρόσφυσης είναι υψηλό. Και η συμπεριφορά στο όριο προβλέψιμη. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος, με περιορισμένη κλίση, χωρίς από την άλλη σε καμία περίπτωση να το χαρακτηρίζεις σκληρό. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και δεν έχει ιδιαίτερη πληροφόρηση, αλλά μέχρι το σβέλτο ρυθμό για τον οποίο ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει φτιαχτεί να οδηγείται, δεν προβληματίζει.

Opel Crossland

Η «βασική» έκδοση για το Crossland X με τον κινητήρα των 130 ίππων δεν η X-Cite, αλλά η μεσαία της γκάμας, 120 Edition. Περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, έξι αερόσακους, cruise control και infotainment Navi 5.0 Intellilink με οθόνη αφής 8 ιντσών. Θεωρούμε ωστόσο ότι αξίζει η διαφορά των €1.300 για την X-Clusive, ώστε να έχει κανείς το Safety Pack (ενεργά ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα), το ολοκληρωμένο πακέτο υποβοήθησης παρκαρίσματος, το πολύ πρακτικό συρόμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα και ράγες οροφής, έξτρα αξίας €2.000 αν παραγγελθούν ξεχωριστά.

Τι λέει το DRIVE
Ο ισχυρότερος κινητήρας δίνει στο Crossland X πολύ καλές επιδόσεις. Και χαρακτήρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με το πολύ καλό πακέτο εξοπλισμού και τους άνετους χώρους.

Τιμή Από €20.550
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 x ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
0-160 km/h 28,1”
0-400 m 17,1” @ 132,4 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 165,2 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 23,6”
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (4η) 5,2”
110-140 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (5η) 8,4”
110-140 km/h (6η) 11,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,3 m
Τελική ταχύτητα 201 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.212 x 1.765 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών 410 lt
Βάρος 1.240 kg
 

Μετρήσεις Drive

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube