Oδηγούμε το FΙΑΤ Tipo 5d 1.4 T-Jet

Oδηγούμε το FΙΑΤ Tipo 5d 1.4 T-Jet

Μπορεί το όνομά του να είναι ίδιο με το Αυτοκίνητο της Χρονιάς του 1989, αλλά το νέο χάτσμπακ Tipo είναι εντελώς νέο.

Αυτό είναι το πρώτο FΙΑΤ εδώ και πολύ καιρό που δεν βασίστηκε σε ρετρό σχεδιαστικά μοτίβα προκειμένου να προσελκύσει πελάτες. 

Επίσης αν ψάχνετε για κάποια πρωτοποριακή τεχνολογία δεν θα τη βρείτε εδώ. Τα πάντα στο Tipo είναι συμβατικά, το ίδιο και η σχεδίαση του. Εκεί όμως που το Tipo πραγματικά διαπρέπει είναι στους χώρους, έχοντας παράλληλα σχετικά μικρές διαστάσεις. Δεδομένου μάλιστα ότι η τιμή του είναι προσιτή, αξίζει τον κόπο να του ρίξει κανείς μια πιο προσεκτική ματιά. Στην Eλλάδα δεν έχει έρθει ακόμα η χάτσμπακ έκδοση με το βενζινοκινητήρα τούρμπο, αλλά η σεντάν έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.4 ξεκινά από τα €12.990, γεγονός που μας κάνει να υποθέτουμε ότι η συγκεκριμένη έκδοση, όταν θα έρθει στην Ελλάδα θα έχει μια τιμή εκκίνησης κοντά στις €15.000.

Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου μοντέλου δοκιμής βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 T-Jet με απόδοση 120 PS. Η απόδοση είναι επαρκής για να πετύχει τα 100 km/h από στάση σε 10,1” με τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 200 km/h. Αν και η ροπή είναι αρκετή από τις 1.500 rpm, θα πρέπει να δουλέψεις αρκετά με το χειροκίνητο κιβώτιο για να εκμεταλλευτείς όλη τη δύναμη του κινητήρα. Σε αυτό τουλάχιστον βοηθά και ο λεβιές που είναι αρκετά ακριβής και γρήγορος.

Όσο ο κινητήρας δουλεύει στις μεσαίες στροφές ακούγεται ευχάριστα, αλλά όταν πλησιάζει στον κόφτη αποκτά έναν ενοχλητικό βόμβο. Επίσης αν και στα χαρτιά είναι λίγο πιο γρήγορος από τον 1.6 MTJ, ωστόσο στην πράξη ο κινητήρας ντίζελ δείχνει πιο ψωμωμένος και πολύ καλύτερος σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων από τα 4,7 lt/100 km και τα 135 gr/km CO2 που ανακοινώνονται για τον τούρμπο βενζίνης.

Σε δρόμο με στροφές, η οδική συμπεριφορά του Tipo είναι ασφαλής και όχι ιδιαιτέρως ξεσηκωτική. Αν το πιέσεις διαπιστώνεις πως δεν παίρνει σημαντική κλίση και έχει πολύ καλή πρόσφυση, αλλά δεν το νιώθεις όσο άμεσο και ακριβές όσο ένα Focus ή και το νέο Astra. Οι ίδιες περίπου παρατηρήσεις ισχύουν και με το σύστημα διεύθυνσης. Είναι ελαφρύτερο από κάποια αντίστοιχα του ανταγωνισμού, αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό. Είναι επίσης αρκετά γρήγορο, έτσι ώστε να στρίβεις σε φουρκέτες χωρίς υπερβολικές διορθώσεις, αλλά η αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό δεν είναι σπουδαία.  

Μπαίνοντας στο εσωτερικό δεν μπορείς παρά να εντυπωσιαστείς από τον προσφερόμενο χώρο. Οι εμπρός επιβάτες θα βολευτούν άνετα, ανεξαρτήτως σωματότυπου και το ίδιο ισχύει και για τους πίσω. Ακόμα κι αν οδηγός είναι ψηλός και τραβάει πίσω το κάθισμά του υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια ενός εξίσου ψηλού επιβάτη που κάθεται πίσω από αυτόν.

Ο χώρος για τα κεφάλια δεν είναι εξίσου εντυπωσιακός, αλλά σπάνια κάποιος θα αντιμετωπίσει πρόβλημα. Ένας δυνητικός τρίτος επιβάτης πιθανόν να δυσκολευτεί να βολέψει τα πόδια του, λόγω του σχήματος του δαπέδου. Ο χώρος αποσκευών θα ντροπιάσει τον αντίστοιχο ενός Golf. Επιπλέον είναι κανονικός σε σχήμα και με μεγάλο άνοιγμα. Γυρνώντας πίσω στην καμπίνα θα βρούμε πλαστικό καλής ποιότητας στο πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά μόνον εκεί. Παρόλα αυτά τα όργανα δείχνουν να έχουν στιβαρή αίσθηση και τα σκληρά πλαστικά έχουν καλή αίσθηση. Δεν θα έλεγες πως η συνολική ποιότητα είναι κορυφαία, αλλά η σχέση ποιότητας/τιμής είναι εξαιρετική.

Το αυτοκίνητο δοκιμής είχε το τελευταία σύστημα πολυμέσων Uconnect HD με οθόνη αφής 7”. Ενσωματώνει σύστημα πλοήγησης, Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto. Θα θέλαμε να έχει λίγο πιο μεγάλα κουμπιά ελέγχου και να ανταποκρίνεται λίγο πιο γρήγορα σε εντολές.

Συνολικά το νέο Tipo 5d κάνει αισθητή την παρουσία του. Με σχετικά χαμηλή τιμή, παίρνεις ένα όμορφο χάτσμπακ με πολύ μεγάλους χώρους, καλό επίπεδο εξοπλισμού και ένα αρκετά μοντέρνο εσωτερικό σε σχεδίαση, τουλάχιστον πιο μοντέρνo από άλλα μοντέλα για μικρά μπάτζετ.

Τι λέει το AUTOCAR
Το Tipo δεν πέφτει στο λάθος να ανταγωνιστεί τα γερμανικά μοντέλα στους τομείς που υπερέχουν, όπως στην ποιότητα κατασκευής. Αντιθέτως εστιάζει στους μεγάλους χώρους, την ελκυστική σχεδίαση του εσωτερικού και στην εξίσου ελκυστική τιμή. Με αυτά τα όπλα πιστεύουμε ότι θα έχει μια καλή πορεία στην αγορά.
Τιμή από € 15.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ,πολλαπλός ψεκασμός και τούρμπο, 120 PS/5.000 rpm, 21,9 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 135 g/km
Διαστάσεις 4.368 x 1.792 x 1.495 mm
Βάρος 1.460 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube