Ανάμεσα στα πέντε αυτοκίνητα αυτής της δοκιμής, το μεγαλύτερο ήταν η BMW iX3. Πατώντας πάνω στην πλατφόρμα της συμβατικής X3, με μήκος 4,73 m και μπαταρία 74 kWh (ωφέλιμη), δεν υπήρχε καμία αμφιβολία πως το EV Eco Race θα αποτελούσε μια ευχάριστη διαδικασία σε μια ευχάριστη ημέρα.
Όπως ακριβώς ήταν και οι προηγούμενες ημέρες δηλαδή, στις οποίες σε πιο ατομικό ρυθμό οδήγησης κατέληξα στο συμπέρασμα πως δεν μπορείς να ζητήσεις τίποτα περισσότερο από ένα SUV και δη ηλεκτρικό, από όσα σου προσφέρει η BMW iX3. Μπορεί να μην έχει ακριβώς την οδηγική ταυτότητα της X3, όμως ας σοβαρευτούμε λίγο! Κανείς δεν αγοράζει SUV πρωταρχικά για το στρίψιμό του, άσχετα από το εάν κάποια μοντέλα σε καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό και σε αυτό.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με την ηλεκτρική εμπειρία, η οποία όσο πάει -και να μου το θυμηθείτε- θα μας κερδίσει όλους τους petrolheads κάποια στιγμή. Διότι απλώς δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή πιο ευχάριστο αυτοκίνητο για το 80% της πραγματικής ζωής από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Kαι στην BMW iX3, αυτό το ποσοστό είναι ακόμα περισσότερο.
Όπως και να έχει, η δοκιμή ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για «εμάς». Με την μπαταρία στο 90% της πληρότητας, δεν με απασχόλησε ούτε καν το βάρβαρο ξύπνημα ούτε το σημείο εκκίνησης στο κέντρο ούτε η ζέστη μέσα στην ημέρα. Ούτε καν τα χρέη camera car που με ευχαρίστηση αναλάβαμε για να καλύψουμε τις χωροταξικές ανάγκες του Θανάση.
Εμπιστευόμενος το know how της BMW γύρω από την ηλεκτροκίνηση, δεν είχα τίποτα να φοβηθώ κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Η BMW iX3 χρησιμοποιεί το eDrive πέμπτης γενιάς των Βαυαρών, δηλαδή ένα από τα πιο προηγμένα και κόμπακτ συστήματα, αφού όλα τα επιμέρους κομμάτια του βρίσκονται σε ένα πακέτο μικρών διαστάσεων.
Oι μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα και έχουν μεγάλη ενεργειακή απόδοση, δίνοντας σύμφωνα με την εταιρεία έως 460 km αυτονομίας.
Και ενώ τα όλα πήγαιναν καλά στο σκέλος της εθνικής και στο πρώτο της περιφέρειας, στο δεύτερο η διαδρομή με συνεπήρε λιγάκι. Και παρότι -προς έκπληξη όλων- συγκρατήθηκα και δεν ενεργοποίησα το Sport οδηγικό προφίλ στα 286 PS, η κατανάλωσή μου «εκτοξεύθηκε». Μεταξύ μας, τώρα… Επίτηδες έμεινα τελευταίος και άφηνα απόσταση από τους προπορευόμενους για να κινηθώ λίγο πιο «ελεύθερα».
Οπότε οι 21,2 kWh/100 km δεν μου έκαναν αρνητική εντύπωση. Ήξερα όμως πως στο αστικό και τελευταίο κομμάτι, θα εκμεταλλευόμουν το εξαιρετικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Που μέσω του κορυφαίου συστήματος one pedal κάνει την οδήγηση στην πόλη παιχνίδι ακόμα και για ένα ογκώδες SUV όπως αυτό.
Όπως και έγινε. Σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού, σε αυτές τις συνθήκες επιστρέφονται 4,3 kWh/100 km και η κατανάλωσή μου διαμορφώθηκε στις 15,5 kWh/100. Κάτι που συνεπάγεται αυτονομία που ξεπερνά τα 500 km εάν συνυπολογίσεις και την ενέργεια της ανάκτησης.
Συμπέρασμα όλων αυτών είναι πως δεν πρέπει να βλέπεις με τρόμο τις νέες τεχνολογίες αλλά να προσαρμοστείς σε αυτές. Κάτι που όσο πιο γρήγορα το κάνεις τόσο περισσότερο θα ευχαριστηθείς. Στην προκειμένη περίπτωση, ας κρατήσουμε πως με ένα ηλεκτρικό μπορείς τελικά να επιβεβαιώσεις πιο εύκολα την κατανάλωση και την αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα.
Και αν εμπιστευθείς τα νούμερα που σου παρέχονται, μπορείς άνετα να σχεδιάσεις τις διαδρομές σου και να είσαι σίγουρος πως θα τις πραγματοποιήσεις απροβλημάτιστα. Ακόμα κι αν ξεφύγεις λίγο, έχεις τη δυνατότητα να προσαρμόσεις την οδήγησή σου για να επανέλθεις στην τάξη. Δες το και σαν παιχνίδι ή πρόκληση… Έτσι το είδαμε κι εμείς.
Τεχνολογία BEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας ESM, μπαταρία 80 kWh (74 kWh εκμεταλλεύσιμη)
Συνδυαστική απόδοση 286 PS/6.000 rpm, 400 Nm/0-5.000 rpm
Μετάδοση Στους πίσω τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Διαστάσεις 4.734 x 1.891 x 1.668 mm
Χώρος αποσκευών 510 lt
Βάρος 2.185 kg
Τιμή Από €61.940
ΦΟΡΤΙΣΗ-ΧΡΟΝΟΣ
Μέγιστη φόρτιση AC 11 kW
Μέγιστη φόρτιση DC 150 kW
Χρόνος φόρτισης στα 11 kW 7h 30'
Χρόνος φόρτισης στα 150 kW 32’ (10-80%)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*
Εθνική οδός 20,3 kWh
Δίκτυο περιφέρειας eco 16,2 kWh
Δίκτυο περιφέρειας normal 21,2 kWh
Αστικός κύκλος 15,5 kWh
Μέτρηση DRIVE, Μετρήσεις κατασκευαστή
Δείτε τι κατανάλωσαν και πώς τα υπόλοιπα BEV του Eco Race 2022