Το νέο Touareg είναι πραγματικά αναγεννημένο. Με εντελώς διαφορετική εμφάνιση, ταχύτερο, πιο πλούσιο, αλλά το κυριότερο τίγκα στην τεχνολογία αιχμής.
Φέρνοντας στο μυαλό μου τη γνωριμία, τόσο με την πρώτη όσο και με την τρέχουσα γενιά Touareg, είχα μια πρωτοφανή ανυπομονησία. Είχε και έχει τον τρόπο να κρατά το ενδιαφέρον μου παρότι είχα ήδη την πρώτη εικόνα στο μυαλό μου.
Over engineered
Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις σε οδηγούν σε γρήγορα, αλλά και λανθασμένα συμπεράσματα. Κάτω από τον μανδύα του πολυτελούς SUV, κρύβεται η καρδιά ενός καλά γυμνασμένου αθλητή. Πρόκειται ίσως για το πιο προηγμένο σύνολο κινητήρα-υβριδικού συστήματος-μετάδοσης που έχουμε συναντήσει στην κατηγορία. Όλα δένουν σε ένα αποδοτικό και οικονομικό σύνολο. Οι 380 συνδυασμένοι ίπποι μεταφράζονται σε ωμή επιτάχυνση ανά πάσα στιγμή, με κάθε ταχύτητα, χωρίς ίχνος σπιναρίσματος σε στεγνή άσφαλτο. Τα 6,6” που χρειάζεται μέχρι τα 100km/h μπορεί να μην το στέλνουν απευθείας στην κορυφή του πίνακα των επιδόσεων.
Το σημαντικό είναι ότι καίει σχεδόν τη μισή βενζίνη από εξίσου γρήγορα SUV, με μέση τιμή κατά τη δοκιμή στα 13,6 λίτρα/ 100 km. Σκεφτείτε ότι το Touareg πετυχαίνει τη μέγιστη ταχύτητα των 240 km/h με 6η και η 8η που είναι 34% μακρύτερη ρίχνει εντυπωσιακά την κατανάλωση και το θόρυβο. Στις μπαταρίες κάτω από το χώρο αποσκευών μπορεί να αποθηκευτεί έως και 1,7 kWh, από την επιβράδυνση, και να αποδοθεί ύστερα από τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 46 ίππων. Μόνο και μόνο αυτό είναι ικανό να μειώσει την κατανάλωση στην πόλη μέχρι και 25%. Τέλος η VW προχώρησε το star- stop ένα βήμα παραπέρα. Η λειτουργία coasting σβήνει και απομονώνει τον κινητήρα όταν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι. Μερικές φορές μπορεί να γίνει ενοχλητικό. Όταν κινείσαι λίγο πιο σβέλτα από το κανονικό και επιστρέψεις το δεξί πόδι στο γκάζι, η δύναμη από το V6 TSI έρχεται απότομα και κλονίζει το ζύγισμα πάνω στη στροφή.
Χαϊχλίδογλου
Μπαίνοντας για πρώτη φορά στη θέση του οδηγού τρομοκρατείσαι από τους διακόπτες, που πίσω τους κρύβουν κάποιο προηγμένο ή όχι ηλεκτρικό σύστημα. Καθώς εξοικειώνεσαι δεν θα μάθεις μόνο να αλλάζεις σταθμό στο ραδιόφωνο, αλλά και τη ρύθμιση και ύψος ανάρτησης ή τον τρόπο ελέγχου της τετρακίνησης. Θα συνηθίσεις να οδηγείς με βοηθήματα όπως το Adaptive Cruise Control, την ενημέρωση για το τυφλό σημείο ή τις τέσσερις κάμερες που σου δείχνουν μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια γύρω από το Touareg.
Βολεύεσαι γρήγορα στη θέση οδήγησης. Είσαι ψηλά, βλέπεις πολύ καλά και νιώθεις σίγουρος να το περάσεις από το μάτι της βελόνας, παρά τις μεγάλες διαστάσεις του. Το επίπεδο άνεσης είναι κυριολεκτικά κορυφαίο, εμφανώς ανώτερο από τους υπόλοιπους Γερμανούς ανταγωνιστές, παρότι η έκδοση δοκιμής πάταγε σε ζάντες 19”. Η διαφορά από το Comfort στο Sport για τα αμορτισέρ, αλλάζει ελάχιστα το συνολικό αποτέλεσμα. Οι λακκούβες γίνονται πιο αισθητές, όμως η αίσθηση στο τιμόνι δεν βελτιώνεται ουσιαστικά ούτε περιορίζεται η κλίση στις στροφές. Πάντως βλέπεις ότι ελέγχει καλύτερα το βάρος του και το ESP επεμβαίνει εμφανώς λιγότερο.
Στο χώμα όλα γίνονται με αντίστοιχη ευκολία και άνεση. Πρέπει να ζορίσεις πολύ την αερανάρτηση για να σε ενοχλήσουν οι λακκούβες ή να πηγαίνεις με πολλά. Οι επιλογές που έχεις είναι περιορισμένες, με κυριότερη τη ρύθμιση off road που κάνει πιο ομαλή την απόκριση του γκαζιού, διαφοροποιεί το χάρτη αλλαγής ταχυτήτων και εφαρμόζει το off road ABS και traction control. Το ύψος της ανάρτησης είναι ρυθμιζόμενο, όμως όσο απομακρύνεσαι από το φυσιολογικό τόσο μειώνεται το εύρος λειτουργίας και η άνεση.
[blockquote]
Τι λέει το DRIVE
Το πιο προηγμένο υβριδικό σύστημα που έχουμε οδηγήσει, περιτυλιγμένο από ένα εντυπωσιακό αμάξωμα με τεράστιους χώρους και άνεση. Είναι σκάνδαλο το πόσο λίγο –αναλογικά– καίει, Είναι επίσης σκάνδαλο και η τιμή του εν Ελλάδι
Τεχνολογία: 2.995cc, V6 24v, 2x2EEK, με άμεσο ψεκασμό και μηχανικό υπερσυμπιεστή 333PS/5.500 rpm και 46 PS Hybrid, 44,9 kgm/3.000–5.250 rpm και 14,3 kgm Hybrid, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις: 0-100 σε 6,6” , τελική 240 km/h
Μέση κατανάλωση: 13,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 193 gr/km
Μετρήσεις DRIVE[/blockquote]
Φέρνοντας στο μυαλό μου τη γνωριμία, τόσο με την πρώτη όσο και με την τρέχουσα γενιά Touareg, είχα μια πρωτοφανή ανυπομονησία. Είχε και έχει τον τρόπο να κρατά το ενδιαφέρον μου παρότι είχα ήδη την πρώτη εικόνα στο μυαλό μου.
Over engineered
Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις σε οδηγούν σε γρήγορα, αλλά και λανθασμένα συμπεράσματα. Κάτω από τον μανδύα του πολυτελούς SUV, κρύβεται η καρδιά ενός καλά γυμνασμένου αθλητή. Πρόκειται ίσως για το πιο προηγμένο σύνολο κινητήρα-υβριδικού συστήματος-μετάδοσης που έχουμε συναντήσει στην κατηγορία. Όλα δένουν σε ένα αποδοτικό και οικονομικό σύνολο. Οι 380 συνδυασμένοι ίπποι μεταφράζονται σε ωμή επιτάχυνση ανά πάσα στιγμή, με κάθε ταχύτητα, χωρίς ίχνος σπιναρίσματος σε στεγνή άσφαλτο. Τα 6,6” που χρειάζεται μέχρι τα 100km/h μπορεί να μην το στέλνουν απευθείας στην κορυφή του πίνακα των επιδόσεων.
Το σημαντικό είναι ότι καίει σχεδόν τη μισή βενζίνη από εξίσου γρήγορα SUV, με μέση τιμή κατά τη δοκιμή στα 13,6 λίτρα/ 100 km. Σκεφτείτε ότι το Touareg πετυχαίνει τη μέγιστη ταχύτητα των 240 km/h με 6η και η 8η που είναι 34% μακρύτερη ρίχνει εντυπωσιακά την κατανάλωση και το θόρυβο. Στις μπαταρίες κάτω από το χώρο αποσκευών μπορεί να αποθηκευτεί έως και 1,7 kWh, από την επιβράδυνση, και να αποδοθεί ύστερα από τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 46 ίππων. Μόνο και μόνο αυτό είναι ικανό να μειώσει την κατανάλωση στην πόλη μέχρι και 25%. Τέλος η VW προχώρησε το star- stop ένα βήμα παραπέρα. Η λειτουργία coasting σβήνει και απομονώνει τον κινητήρα όταν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι. Μερικές φορές μπορεί να γίνει ενοχλητικό. Όταν κινείσαι λίγο πιο σβέλτα από το κανονικό και επιστρέψεις το δεξί πόδι στο γκάζι, η δύναμη από το V6 TSI έρχεται απότομα και κλονίζει το ζύγισμα πάνω στη στροφή.
Χαϊχλίδογλου
Μπαίνοντας για πρώτη φορά στη θέση του οδηγού τρομοκρατείσαι από τους διακόπτες, που πίσω τους κρύβουν κάποιο προηγμένο ή όχι ηλεκτρικό σύστημα. Καθώς εξοικειώνεσαι δεν θα μάθεις μόνο να αλλάζεις σταθμό στο ραδιόφωνο, αλλά και τη ρύθμιση και ύψος ανάρτησης ή τον τρόπο ελέγχου της τετρακίνησης. Θα συνηθίσεις να οδηγείς με βοηθήματα όπως το Adaptive Cruise Control, την ενημέρωση για το τυφλό σημείο ή τις τέσσερις κάμερες που σου δείχνουν μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια γύρω από το Touareg.
Βολεύεσαι γρήγορα στη θέση οδήγησης. Είσαι ψηλά, βλέπεις πολύ καλά και νιώθεις σίγουρος να το περάσεις από το μάτι της βελόνας, παρά τις μεγάλες διαστάσεις του. Το επίπεδο άνεσης είναι κυριολεκτικά κορυφαίο, εμφανώς ανώτερο από τους υπόλοιπους Γερμανούς ανταγωνιστές, παρότι η έκδοση δοκιμής πάταγε σε ζάντες 19”. Η διαφορά από το Comfort στο Sport για τα αμορτισέρ, αλλάζει ελάχιστα το συνολικό αποτέλεσμα. Οι λακκούβες γίνονται πιο αισθητές, όμως η αίσθηση στο τιμόνι δεν βελτιώνεται ουσιαστικά ούτε περιορίζεται η κλίση στις στροφές. Πάντως βλέπεις ότι ελέγχει καλύτερα το βάρος του και το ESP επεμβαίνει εμφανώς λιγότερο.
Στο χώμα όλα γίνονται με αντίστοιχη ευκολία και άνεση. Πρέπει να ζορίσεις πολύ την αερανάρτηση για να σε ενοχλήσουν οι λακκούβες ή να πηγαίνεις με πολλά. Οι επιλογές που έχεις είναι περιορισμένες, με κυριότερη τη ρύθμιση off road που κάνει πιο ομαλή την απόκριση του γκαζιού, διαφοροποιεί το χάρτη αλλαγής ταχυτήτων και εφαρμόζει το off road ABS και traction control. Το ύψος της ανάρτησης είναι ρυθμιζόμενο, όμως όσο απομακρύνεσαι από το φυσιολογικό τόσο μειώνεται το εύρος λειτουργίας και η άνεση.
[blockquote]
Τι λέει το DRIVE
Το πιο προηγμένο υβριδικό σύστημα που έχουμε οδηγήσει, περιτυλιγμένο από ένα εντυπωσιακό αμάξωμα με τεράστιους χώρους και άνεση. Είναι σκάνδαλο το πόσο λίγο –αναλογικά– καίει, Είναι επίσης σκάνδαλο και η τιμή του εν Ελλάδι
Τεχνολογία: 2.995cc, V6 24v, 2x2EEK, με άμεσο ψεκασμό και μηχανικό υπερσυμπιεστή 333PS/5.500 rpm και 46 PS Hybrid, 44,9 kgm/3.000–5.250 rpm και 14,3 kgm Hybrid, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις: 0-100 σε 6,6” , τελική 240 km/h
Μέση κατανάλωση: 13,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 193 gr/km
Μετρήσεις DRIVE[/blockquote]