Carlos Ghosn, τι γνώμη έχει για τη συγχώνευση Nissan με Honda;
Ο Carlos Ghosn βρέθηκε ακριβώς στη θέση που είναι τώρα η Honda: Στου διασώστη της Nissan. Πώς σχολιάζει τη συμφωνία;
Δεν είναι μυστικό ότι η Nissan βρίσκεται σε δυσχερή κατάσταση κι αποζητά σωτήρα. Φαίνεται να τον βρίσκει στο πρόσωπο της Honda, αλλά αν κάποιος ξέρει καλά τι σημαίνει να διασώζεις τη Nissan, αυτός είναι ο Carlos Ghosn.
Ο γεννημένος στη Βραζιλία ήταν κορυφαίο στέλεχος της Renault το 1999 όταν σχηματίστηκε η κοινοπραξία Nissan-Renault. Κι έσωσε την ιαπωνική εταιρεία που βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ο Carlos Ghosn αντιμετώπισε με επιτυχία προκλήσεις αντίστοιχες με τις σημερινές και σε σύντομο χρονικό διάστημα, οδήγησε και τις δύο εταιρείες σε οικονομική ανάκαμψη κι αύξηση των πωλήσεων.
«Μη ρεαλιστικό, χωρίς λογική», ο Carlos Ghosn δεν μάσησε τα λόγια του για το επερχόμενο προξενιό
Τώρα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται και πάλι σε κρίση. Υπάρχει πιο κατάλληλος για να εκφέρει γνώμη από τον πλέον διωχθέντα 70χρονο; Ο λόγος σε αυτόν: «Είναι μια απελπισμένη κίνηση», δήλωσε στο Bloomberg. «Δεν είναι μια ρεαλιστική συμφωνία. Προσπαθούν να ανακαλύψουν κάτι που θα μπορούσε να συνδυάσει τα βραχυπρόθεσμα προβλήματα της Nissan με το μακροπρόθεσμο όραμα της Honda».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Nissan κέρδισε $32 εκατ. κι ένα γιοτ από τον Carlos Ghosn
Η αλήθεια είναι ότι η Nissan κι η Honda δεν είναι συμπληρωματικές εταιρείες, αλλά άμεσα ανταγωνιστικές. Προσφέροντας παρόμοια μοντέλα σε παρόμοιες κατηγορίες. Ο Ghosn πιστεύει ότι το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας πίεσε τη Honda να προχωρήσει στη συμφωνία. Για την οποία σχολίασε ότι δεν υπάρχει «βιομηχανική λογική».
Ανέφερε ότι βρίσκει πιο λογική την εξαγορά της Nissan από την ταϊβανεζική Foxconn. «Μπορώ να καταλάβω γιατί μια εταιρεία όπως η Foxconn, με πολύ σοβαρή και ρεαλιστική διοίκηση, θέλει να μπει στην αυτοκίνηση. Κι αντί να επενδύσει για να φτιάξει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προτιμά να αγοράσει μια ιστορική μάρκα», δήλωσε ο Carlos Ghosn.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Honda και Nissan: Τι αξίζει o δυνητικά τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο;
«Δεν θα είναι οι μόνοι που θα προσπαθήσουν να το κάνουν αυτό».