Εμφανισιακά το Polo έχει σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός και το πίσω μέρος που τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ διατίθενται προβολείς τεχνολογίας LED για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας.
Το εσωτερικό θυμίζει κι αυτό το αντίστοιχο του Golf, με νέο τιμόνι και πίνακα οργάνων, αναβαθμισμένη εργονομία κονσόλας και νέα, προηγμένα συστήματα infotainment. O 3κύλινδρος 1.4 TDI αποδίδει για την περίσταση 90 PS και αναλογικά μια πολύ υψηλή ροπή που φτάνει τα 23,5 kgm από τις 1.500 κιόλας στροφές.
Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στην ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Το σύστημα διεύθυνσης επίσης είναι ηλεκτρομηχανικό. Στην πράξη αποδεικνύεται εύχρηστο και ελαφρύ μέσα στην πόλη, με όχι και πολύ σπουδαία αίσθηση πάντως.
Σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση, το Polo με το κιβώτιο DSG παρουσιάζει μια παραδοξότητα. Σε αίσθηση μοιάζει σαφώς γρηγορότερο. Στην πράξη είναι και δεν είναι. Τα 13,6” για το 0-100 km/h είναι τιμή μάλλον απογοητευτική. Σε αυτό φταίει κυρίως το γεγονός ότι δεν μπορείς να ανεβάσεις στροφές από στάση. Ωστόσο, δείχνει πολύ γρήγορα να ξεπερνά το μειονέκτημα, αφού στο 400άρι και το χιλιόμετρο από στάση πετυχαίνει χρόνους μόλις 0,1” μικρότερους από αυτούς του χειροκίνητου.
Η υποκειμενική αίσθηση που σου δίνει το 1.4 TDI DSG είναι σαφώς προτιμότερη από αυτή του χειροκίνητου. Η ευκολία χρήσης μέσα στην πόλη είναι μακράν καλύτερη. Το κιβώτιο μπορεί να εκμεταλλευτεί πολύ πιο άνετα τη ροπή του αυτοκινήτου και δεν σε εκνευρίζει όπως το χειροκίνητο, του οποίου οι σχέσεις παραείναι μακριές και πρέπει να κατεβάζεις ταχύτητες εγκαίρως για να μην πέσουν πολύ χαμηλά οι στροφές και σβήσει ο κινητήρας. Στα μείον αυτή η εγγενής αδυναμία που έχουν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη να ξεκινoύν απότομα. Χρειάζεται προσοχή στις μανούβρες, ειδικά στις ανηφοριές. Η μέση κατανάλωση ήταν ένα τσικ υψηλότερη από του χειροκίνητου, στα 6,0 lt/100 km.
Στο δρόμο, το Polo έχει αυτή τη χαρακτηριστική αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνετους χώρους για την κατηγορία. Είναι ακόμα πιο εύκολο κι ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές στη συμπεριφορά του.
Tο Polo 1.4 TDI 90 PS DSG, ξεκινά από τα 16.469 ευρώ με απόσυρση. Η διαφορά τιμής από το αντίστοιχο χειροκίνητο είναι €1.562. Αν μπορεί κάποιος να την αντέξει, το συστήνουμε ανεπιφύλακτα. Σε σχέση με μοντέλα ανταγωνιστικών εταιρειών, όπως τα Peugeot 208 1.6 Blue HDi και Opel Corsa 1.3 DTE, είναι από τα ακριβότερα της κατηγορίας του, αν και από την άλλη έχει καλό βασικό εξοπλισμό.
Τι λέει το DRIVE
Το Polo με το ημιαυτόματο κιβώτιο DSG είναι μεν πιο ακριβό, αλλά και σαφώς πιο ολοκληρωμένο. Είναι ανώτερο σε ευχρηστία και καλύπτει τις όποιες αδυναμίες του 3κύλινδρου TDI.
Τιμή Από €16.469 με απόσυρση (5θυρο Active)
Τεχνολογία 1.422 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 90 PS/3.500 rpm, 23,5 kgm/1.500-2.500 rpm, ημιαυτόματο DSG κιβώτιο επτά σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,6”
0-400 m 19,1”
0-1.000 m 35,2”
30-50 km/h 2,2”
80-110 km/h 8,0”
110-140 km/h 14,0”
Φρένα 100-0 km/h 40,7 m
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 92 g/km
Διαστάσεις 3.972 x 1.682 x 1.453 mm
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE - Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία