Test drive: Volkswagen Golf 1.6 TDI

Test drive: Volkswagen Golf 1.6 TDI

Οι διαφορές από το απερχόμενο Golf είναι δυσδιάκριτες αλλά υπαρκτές και δημιουργούν ένα πολύ ολοκληρωμένο σύνολο.

Με τις ελάχιστες αλλαγές που έφερε σε επίπεδο εμφάνισης, η πρόσφατη ανανέωση του Volkswagen Golf θα μπορούσε να περάσει και απαρατήρητη.

Σημαντικότερη αλλαγή είναι η προσθήκη του νέου κινητήρα βενζίνης 1.5 TSI στην γκάμα, όμως δεν έχει ξεκινήσει ακόμα η διάθεσή του στην Ελλάδα. Έτσι, η πρώτη επαφή μας με το ανανεωμένο Golf έγινε με την έκδοση ντίζελ, με τον 1.6 TDI κάτω από το καπό. Πριν ασχοληθείς όμως με εκείνον, δεν μπορείς παρά να έρθεις σε επαφή με το εσωτερικό.

Η πιο εμφανής αλλαγή οφείλεται στο ότι το συγκεκριμένο Golf είναι το πλούσια εξοπλισμένο Highline. Έτσι, στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια οθόνη 8” με πλήκτρα αφής, ενώ το συμβατικό καντράν έχει αντικατασταθεί από έναν ψηφιακό πίνακα 12,3”. Χωρίς σύστημα πλοήγησης δεν μπορείς να επέμβεις στο μέγεθος των οργάνων, οπότε μειώνεται η χρησιμότητά της, αλλά παραμένει ευχάριστη στο μάτι και στη χρήση. Ολόκληρο το ταμπλό του Golf αποτελείται από τα ποιοτικά στην αφή και καλά συναρμολογημένα υλικά που γνωρίζεις από το απερχόμενο μοντέλο. Η καμπίνα είναι το ίδιο ευρύχωρη ακόμα και για πέντε ενηλίκους, ενώ το πορτμπαγκάζ των 380 lt έχει διπλό πάτωμα, οπότε με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος μπορεί να δημιουργηθεί ένας σχεδόν επίπεδος χώρος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Leon 1.6 TDI

Αρκεί μια βόλτα εντός ή εκτός πόλης για να διαπιστώσεις ότι το Golf εξακολουθεί να προσφέρει την κορυφαία ποιότητα κύλισης στην κατηγορία. Ως Highline διαθέτει σπορ ανάρτηση, χαμηλότερη κατά 1,5 πόντο από τη συμβατική, η οποία αποσβένει πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, χωρίς να δείχνει πλαδαρή. Η ηχομόνωση από το περιβάλλον είναι πολύ καλή, όμως η χροιά του κινητήρα φτάνει σχετικά εύκολα στα αυτιά των επιβατών κι όχι μόνο όταν επιταχύνεις πολύ έντονα. Τα προγράμματα του Driving Profile καθορίζουν την οδηγική εμπειρία. Αν και οι μεταξύ τους διαφορές είναι μικρές. Μπορείς να χρησιμοποιείς καθημερινά το Sport χωρίς να παραπονεθείς για το λίγο αυξημένο βάρος του τιμονιού ή το Eco χωρίς να σε ενοχλήσει η απόκριση του γκαζιού. Στους δρόμους της περιφέρειας, το Golf δίνει αρχικά μια μπροστόβαρη αίσθηση, όμως δεν υποστρέφει εύκολα. Όταν εμπιστευτείς το εμπρός σύστημα βρίσκει εντυπωσιακή πρόσφυση, γέρνει λίγο κι όταν πιεστεί αντιδρά με φιλικότητα στο όριο της απάθειας, όπως πάντα.



Ο 1.6 TDI αποδίδει για την περίσταση 115 PS και 25,5 kgm, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, όπως και στο προηγούμενο Golf 1.6 TDI των 105 PS. Σε σύγκριση με εκείνο, το ανανεωμένο Golf είναι γρηγορότερο από στάση. Αντί για 10,7” χρειάζεται 10,4” για το 0-100 km/h, και 32,1” αντί για 32,5” για τα 1.000 m από στάση. Η υπεροχή του σε όλες τις μετρήσεις με ψηλές στροφές, όπως τα 60-160 km/h σε 26,0” αντί για 29,3”, αντικατοπτρίζει πλήρως την αυξημένη μέγιστη ισχύ του. Στις ρεπρίζ όμως, το αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο ξεκάθαρο.

Με το στροφόμετρο προς την υψηλότερη περιοχή του και πάλι υπερισχύει ο νέος, γράφοντας για παράδειγμα 5,2” αντί για 5,8” στα 80-110 km/h με και 8,4” αντί για 9,9” στα 110-140 km/h με 4η. Στις χαμηλές στροφές όμως μένει πίσω. Λίγο μεν, αλλά πίσω. Για την επιτάχυνση 30-50 km/h με 3η χρειάζεται 4,5” αντί για 4,3”, ενώ στα 50-80 km/h με 4η η διαφορά μεγαλώνει, με 8,1” έναντι 7,3”. Έτσι, το Golf, με τη «βοήθεια» και της αραιής κλιμάκωσης του κιβωτίου του, δεν καταφέρνει να κοντράρει το γρηγορότερο μοντέλο της κατηγορίας, το Opel Astra 1.6 CDTi των 136 ίππων. Για τα 80-110 km/h με 3η το Astra χρειάζεται μόλις 4,5”, και για τα 110-140 km/h με 4η, 6,9”, ενώ και από στάση είναι φυσικά άπιαστο, με 0-100 km/h σε 9,5“. Στο τέλος της βόλτας, η κατανάλωση των 6,5 lt/100 km είναι λογική, αλλά λίγο υψηλότερη από τα πιο οικονομικά μοντέλα της κατηγορίας, όπως είναι το Astra, αλλά και το Renault Megane 1.5 dCi.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Νέο Renault Mégane 1.5 dCi 110

Στο Golf Highline της δοκιμής, εκτός από τις οθόνες που προαναφέρθηκαν και από ευκολίες όπως οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον τομέα της ασφάλειας. Οι επτά αερόσακοι είναι στάνταρ, όπως και σύστημα Front Assist, με αυτόματο φρενάρισμα στην πόλη και ανίχνευση πεζού. Επιπλέον, με το Car-Net η Volkswagen προσφέρει αυτόματη ειδοποίηση των αρχών σε περίπτωση ατυχήματος, άμεση οδική βοήθεια σε περίπτωση βλάβης, διάγνωση κατάστασης οχήματος εξ αποστάσεως κ.λπ. Όλα αυτά βέβαια δεν κοστίζουν λίγο, αφού με τιμή €26.500, το Golf Highline είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει ελλείψεις, αφού για παράδειγμα απουσιάζει το σύστημα πλοήγησης. Θυσιάζοντας τα παραπάνω αξεσουάρ (εκτός από τους αερόσακους και το Front Assist) μπορείς να αποκτήσεις ένα Golf 1.6 TDI σε τιμή που ξεκινά από τα €20.750.

Στην περίπτωση του Golf 1.6 TDI, η ανανέωση λίγο το επηρέασε. Επί της ουσίας παραμένει ένα ευρύχωρο και καλοστημένο χάτσμπακ, με κορυφαίας απτής ποιότητας και ευρυχωρίας εσωτερικό, το οποίο χαίρεσαι να χρησιμοποιείς. Βασικό μειονέκτημα σήμερα είναι η τιμή του, η οποία δεν δικαιολογείται απόλυτα από τον προσφερόμενο εξοπλισμό.


Τι λέει το DRIVE
Ένα πολύ καλό σύνολο έγινε ακόμα καλύτερο, όμως παραμένει αρκετά ακριβό, σε αυτή την έκδοση τουλάχιστον.
Τιμή Από €20.750 (3d) / €21.700 (5d)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 115 PS/3.250-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 30,5”
0-400 m 17,4” @ 128,2 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 161,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,8”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (4η) 8,4”
110-140 km/h (5η) 12,3”
Φρένα 100-0 km/h 36,1 m
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 106-109 g/km
Διαστάσεις 4.258 x 1.799 x 1.492 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube