
Ακούγοντας ότι η Macan είναι η μικρή SUV Porsche, το πιθανότερο είναι ότι θα παρεξηγήσεις μερικά πράγματα. Κι αυτό διότι είναι κάπως οξύμωρο να κατονομάζεις μικρό ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,7, ύψος 1,62 και πλάτος 1,92 m.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι πρόκειται για ένα πανέμορφο σχήμα που επιβάλλεται με την καλή έννοια, χωρίς υπερβολές. Παντρεύοντας την κλασική 5θυρη φόρμα των SUV με μια ιδιαίτερη, κουπέ νότα στην οροφή, η Macan είναι μάλλον καταδικασμένη να αρέσει.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι πρόκειται για ένα πανέμορφο σχήμα που επιβάλλεται με την καλή έννοια, χωρίς υπερβολές. Παντρεύοντας την κλασική 5θυρη φόρμα των SUV με μια ιδιαίτερη, κουπέ νότα στην οροφή, η Macan είναι μάλλον καταδικασμένη να αρέσει.
Στην προκειμένη περίπτωση ο χαρακτηρισμός της «μικρής» εκφράζεται πιο εύστοχα από το δίλιτρο τούρμπο βενζινοκινητήρα των 252 ίππων και 37,7 kgm. Ουσιαστικά πρόκειται για εκείνον του Audi Q5, με την προηγούμενη γενιά του οποίου η Macan μοιράζεται το πάτωμα. Έχει άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων καθώς και βύθισμα στην εξαγωγή, οπότε η ισχύς κορυφώνεται μεταξύ 5.000 και 6.800 rpm, ενώ τη ροπή μεταξύ 1.600 και 4.500 rpm. Δεν είναι ιδιαίτερα οικονομικός, με τη μέση κατανάλωση της δοκιμής στα 13,9 lt/100 km, όμως έχει πολύ άμεση απόκριση και μεστό, γραμμικό τράβηγμα χωρίς κενά. Τον βοηθάει και η κλιμάκωση του στάνταρ PDK κιβωτίου με τους δύο συμπλέκτες και τις επτά ταχύτητες, που αλλάζουν ταχύτατα μα βελούδινα. Κατεβάζει πάντα σχέση όταν πατάς τέρμα και ανεβάζει το πολύ στις 6.800 rpm, όμως μέσα σε αυτό το εύρος εκτελεί ακόμα και κατεβάσματα που στέλνουν το στροφόμετρο στις 6.000 rpm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε την Porsche Macan Diesel S

Ένα μεγάλο μέρος της οφείλεται στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ του προαιρετικού Porsche Active Suspension Management με τις τρεις ρυθμίσεις. Στη βασική Comfort η κύλιση είναι αρχοντική και σε συνδυασμό με την κορυφαία ηχομόνωση σε διατηρεί ατσαλάκωτο για ώρες. Η Sport αγριεύει το κιβώτιο, τον ήχο από την εξάτμιση και κάνει πιο βαρύ το τιμόνι, ωστόσο οι μάσκες πέφτουν στη Sport Plus. Τότε η Macan γίνεται αληθινά σπορ, με τέλειο έλεγχο του αμαξώματος και απαράμιλλη ακρίβεια στο πάτημα, ειδικά εάν σκεφτείς τα 19,8 cm απόστασης από το έδαφος και τις σεβαστές εκτός δρόμου ικανότητες.

Κι εάν η μικρή SUV Porsche δίνει ρέστα στο δρόμο, το ίδιο κάνει και στην καμπίνα της. Το ταμπλό είναι λιτό, αυστηρό και με μια εύχρηστη οθόνη 4,8 ινστών να δίνει high tech αέρα και μπόλικη πληροφορία. Ο στρογγυλός χρονογράφος του Sport Chrono package είναι μια εξαιρετικής αισθητικής προσθήκη που δε χορταίνεις να βλέπεις, κάτι που ισχύει και για τον αλά 911 πίνακα οργάνων με το στροφόμετρο στο κέντρο και την ψηφιακή οθόνη που σου δίνει όποια πληροφορία μπορεί να χρειαστείς ή απλώς να αναζητήσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Stelvio

Από το βασικό εξοπλισμό δε λείπει κάτι, όμως υπάρχει και μια ατελείωτη λίστα πρόσθετου εξοπλισμού που περιλαμβάνει ό,τι μπορείς να φανταστείς και μπορεί να πολλαπλασιάσει τα €73.500 από όπου ξεκινάει η 2λιτρη Macan. Είναι αναντίλεκτα πολλά, όμως προφανώς αυτό το πρόβλημα είναι λυμένο για όποιον μπαίνει σε μια έκθεση της Porsche. Κι επίσης προφανώς, η συγκεκριμένη έκδοση δεν αναλαμβάνει το ρόλο μιας προσιτής Macan, αλλά μιας επιλογή που θα δίνει σαφώς λιγότερο στόχο στο εκάστοτε φορολογικό σύστημα.
Τι λέει το DRIVE
Ακόμα και στη βασική του έκδοση, το μικρό SUV της Porsche έχει την τεχνολογία και τη συνολική αίσθηση ώστε να σε κάνει να σκεφτείς όχι ότι είναι ακριβή -που είναι-αλλά ότι το δικαιολογεί.
Τιμή Από € 73.500
Τεχνολογία Βενζίνη, 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και βύθισμα στις εισαγωγής, 252 PS/5.000-6.800 rpm, 37,7 kgm/1.600-4.500 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5”
0-160 km/h 17,1”
0-400 m 14,7” @ 149,9 km/h
0-1.000 m 27,3” @ 187,5 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 14,3”
30-50 km/h (kickdown) 1,5”
50-80 km/h (kickdown) 2,4”
80-110 km/h (kickdown) 3,4”
110-140 km/h (kickdown) 5,1”
Φρένα 100-0 km/h 41,7 m
Τελική ταχύτητα 229 km/h
Μέση κατανάλωση 13,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 167-172 g/km
Διαστάσεις 4.697 x 1.923 x 1.624 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 1.910 kg
Μετρήσεις DRIVE